De duurste twee honderdsten van Jeroen Dubbeldam zijn leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

De duurste twee honderdsten van Jeroen Dubbeldam zijn leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 17:25

bokt / nos
Springen
Afbeelding
Jeroen Dubbeldam en Zenith SFN Foto: © Hippo Foto Team - Dirk Caremans

Het verschil tussen een medaille op de Olympische Spelen en helemaal niets is soms niet meer dan een paar honderdsten of één bal op de paal. De NOS had gisteren in de serie 'Net niet' springruiter Jeroen Dubbeldam aan het woord.

Jeroen Dubbeldam ging als regerend Europees- en wereldkampioen naar de Olympische Spelen. Zijn eerste manche was foutloos. Alle balken bleven liggen en hij was snel genoeg. Ook in de tweede manche bleven de hindernissen staan, maar de ronde van Dubbeldam duurde twee honderdsten te lang. Weg was de droom van goud. "In een flits zie je twee honderdsten met een plusje ervoor. Ik keek nog een keer en kon het niet geloven. Ik heb ergens op het parcours zelfs nog een galopsprong weggelaten, ik was helemaal niet bezig met de tijdslimiet. Maar ergens zijn we toch te langzaam geweest..." aldus Jeroen Dubbeldam.

"Zenith sprong zo goed. Zo goed dat hij misschien wel te hoog over de hindernissen sprong. Door die hoge zweefmomenten was hij langer in de lucht dan andere paarden. Misschien dat we daardoor twee honderdsten te langzaam waren."

"De vorm van Zenith was fantastisch, zoals het moest zijn. Hij sprong om olympisch kampioen te worden. We waren er dicht bij, maar het was het net niet."

Klik hier om de video te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-12-16 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:26

Och man als ik het zie kan ik weer janken... Zo goed springen! En dan 2 bloody f*cking 100sten van een seconde...

Ja en weet je, eerlijk blijft het springen wel. Foutloos zijn en binnen de tijd, heel duidelijk.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:47

Swah schreef:
Och man als ik het zie kan ik weer janken... Zo goed springen! En dan 2 bloody f*cking 100sten van een seconde...

Ja en weet je, eerlijk blijft het springen wel. Foutloos zijn en binnen de tijd, heel duidelijk.

Yep, geen jury die daar invloed op kan hebben!