Gelakte paardenhoeven voor Serious Request-actie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Gelakte paardenhoeven voor Serious Request-actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:25

*Bokt / Serious Request
Bokt Community

Afbeelding
De gelakte hoeven. Foto: Flamon.

Ieder jaar zet NPO 3FM in samenwerking met het Rode Kruis zich in voor een stille ramp door middel van Serious Request. Dit jaar wordt er aandacht gevraagd voor kinderen die sterven aan de gevolgen van longontsteking. Een onderdeel van deze actie is een veiling, waarbij iedereen een object of belevenis kan aanmelden om geveild te worden.

Ook de 6-jarige Tijn heeft samen met zijn vader een actie gestart. Tijn heeft hersenstamkanker, maar wil desondanks andere kinderen helpen. Met zijn actie 'Lak aan' wilde hij mensen uitdagen om hun nagels te lakken en een euro te doneren, en wie zijn nagels niet wilde lakken, moest tien euro doneren. De actie ging al snel viraal en veel bekende Nederlanders doken er bovenop.

De stalgenoot van bokker Flamon had het idee om niet alleen de mensennagels, maar ook die van de paarden te lakken. Met meerdere stalgenoten zijn ze aan de slag gegaan en hebben alle paardenhoeven gelakt. Flamon: "Wij zijn deze actie gestart, omdat het zoontje van een stalgenoot bij Tijn op school zit. Het is bij ons 2 dorpen verderop. En natuurlijk omdat Tijn een fantastisch jochie is." Lees hier haar topic.

Inmiddels heeft Tijn al ruim 2 miljoen euro opgehaald met de actie.

Bekijk hier een video van 3FM over Tijn en zijn actie 'Lak aan'.

flamon

Re: Gelakte paardenhoeven voor Serious Request-actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:30

Whoehoe. Goo tijntje. Kanjer. Super blij dat wij een lakje hebben kunnen bijdragen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:01

ik vind het erg knap voor Tijn.

respect daarvoor :j :j :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:44

Hoe gaaf is het dat je als mannetje van 6 zelfs paardenhoefjes gelukt ziet worden. Klasse

Furyl0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:46

Super initiatief om ook de paardenhoeven te lakken!

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:42

Deze aktie, vind ik vooral super voor Tijn en voor zijn ouders.
Ik persoonlijk, vind dat iedereen gewoon zelf moet weten waar die aan doneert of niet.
Ik ga niet geven omdat het een radioprogramma is, ook niet mijn nagels lakken omdat een hartveroverend kereltje dat bedenkt.

Maar voor Tijn en zijn ouders, ik hoop dat ze een wereldtijd hebben gehad!
Voor Tijn, omdat het gewoon K is dat hij zo ziek is en niet lang meer rond zal lopen hier.
Voor zijn ouders......jezussss....wat een loodzware weg....