Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleonoor schreef:Het mooie is dat dus de minister beweerd dat iedereen ruim van tevoren op de hoogte is gebracht. Tis maar wat je ruim noemt, regeling inlaten gaan op 1 jan 2004 en publicatie december 2003. Plus dat een chip niet eens verplicht is!! Zou die minister nog wel weten hoe zijn kinderen heten??? Of is die voorlichting voor aan hem ook al niet goed gegaan.
Paspoort, daar komt geeneen paardachtige onderuit, dat is door de EU vastgelegd, en trouwens al enige tijd verplicht. Nu lijkt het net of het pas sinds kort verplicht is..... ze weten zelfs niet eens wat de EU wetgeving is.. En voor dit soort ministeries betalen wij met zijn allen belastinggeld voor.
Alane schreef:Zit ik me net te bedenken, hebben de paspoorten van gechipte paarden een nummer?(net zoals je eigen paspoort, erin gestanst of gedrukt)
Alane schreef:
Denk je nou werkelijk dat een of ander bevoegd persoon kan zien, als je onderweg bent met je trailer, of je een stamboekpaard hebt?????? Of dat ik internet heb en beter geinformeerd ben....
Tjonge kan ik soms toch blond zijn....en zeer weinig bijgeleerd hebben....
Foldertje gekregen????? ja reclame gooi ik gelijk weg en in de bijlage van het stamboek heb ik niets gelezen over een of ander verplichting, krant heb ik niet en het was niet op het journaal....Ik wordt geacht de wet te kennen, niet om hem uit mijn hoofd te kennen
Heb van de NWPCS ook nog geen bericht gehad dat ik mijn pony gechipt moet hebben om deel te kunnen of mogen nemen voor een keuring....(of heb ik weer wat over het hoofd gezien?)
Wiesje schreef:Ehh, misschien ben ik heel dom, maar mijn paard is niet gechipt maar heeft serieus ook geen paspoort. Dat heeft de vorige eigenaar er iig nooit bijgeleverd gekregen en ik dus ook niet. Heeft iemand een idee wat ik dan moet doen om aan een soort van paspoort te komen?? Afstamming enz ook allemaal onbekend!!