Trakehner hengst Artistic-Rock overleden

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Trakehner hengst Artistic-Rock overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-16 11:04 Tip de Nieuwsredactie

Bokt / Eurodressage
Fokkerij, In Memoriam

De goedgekeurde Trakehner dekhengst Artistic-Rock is op 28 september overleden op 24-jarige leeftijd. Hij is overleden in de stallen van zijn eigenaar in Boxbergen.

Artistic-Rock is gefokt door Willi Holz in Duitsland uit Akazie VI (v. Seeadler x Italiener x Pergamos). In 1994 werd hij goedgekeurd als dekhengst door de Trakehner hengstenkeuring in Neumunster, Duitsland. Het jaar erna deed hij zijn 100-dagen verrichtingsonderzoek voor hengsten in Warendorf. Hij behaalde hier een score van 108.63 punten voor de dressuur en 100.75 voor het springen, waarmee hij op respectievelijk de 6e en 11e plaats kwam. In totaal werd hij 9e van de twintig hengsten met een totaalscore van 106.38 punten.

Als zesjarige werd Artistic-Rock verkocht aan de Nederlandse amazone Alwiene Nuy. Hier liep hij een heftige blessure op tijdens het scholen op M-niveau, maar herstelde volledig. In 2005 ging de hengst met pensioen nadat er hartritmestoornissen werden ontdekt. Ook Nuy stopte hierna met de sport doordat zij de ziekte van Lyme opgelopen had.

"Rocky is onvervangbaar," zegt Nuy over het overlijden. "Hij was een ongelooflijk betrouwbaar familiepaard met wie ik een ongehoorde band had. Ik ben enorm blij dat onze wegen mochten kruisen en ik ben intens verdrietig dat hij er niet meer is."

denbine

Re: Trakehner hengst Artistic-Rock overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:35

De hengst is in september al overleden, wat een oud bericht
Alsnog verdrietig nieuws van een mooie hengst

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie