Jumping de Achterhoek: Kars Bonhof wint Grote Prijs

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Jumping de Achterhoek: Kars Bonhof wint Grote Prijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 09:42 Tip de Nieuwsredactie

KNHS
Springen
Afbeelding
Kars Bonhof met Casina Foto: Fototrailer

De Grote Prijs van de Achterhoek in Vragender was voor winnaar Kars Bonhof speciaal. De pas 19-jarige springruiter uit Lochem won zijn eerste internationale overwinning bij de senioren en gelijk een Grote Prijs. "Echt super. Ik ben zeer tevreden."

Het was een pittige Grote Prijs van Jumping de Achterhoek, waarin slechts negen van de zestig combinaties foutloos bleven. "De eerste omloop was technisch en de hindernissen stonden aan de maat", vertelt Kars Bonhof. "Mijn paard Casina 15 sprong heel goed. Ze is acht jaar oud en ik heb veel vertrouwen in haar." In de barrage was een lastige wending voor velen het struikelblok. Niet voor Bonhof. "Het was een moeilijke wending, maar ze pakte het heel goed aan. Dit is mijn eerste internationale overwinning en dan met zo’n jong paard. Gewoon super", besluit Bonhof, die sinds maart van dit jaar rijdt voor de Sham Stables in Lochem.

Op het podium stond naast Bonhof nog een Achterhoekse ruiter op het podium, Sander Geerink uit Gelselaar. Suus Kuyten uit Laren in het Gooi eindigde als tweede.

Uitslag Grote Prijs Jumping de Achterhoek, Vragender, 1.45m
1. Kars Bonhof (Lochem), Casina 15 (v.Calido I), 0 – 0, 37.64 sec
2. Suus Kuyten (Laren), Dakota du Domaine (v.Darco), 0 – 0, 38.76 sec
3. Sander Geerink (Gelselaar), Robinson (v.Rubert R), 0 – 4, 37.08 sec

Klik hier voor de volledige uitslag

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie