Jumping de Achterhoek: Jens van Grunsven troeft profi's af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jumping de Achterhoek: Jens van Grunsven troeft profi's af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 19:05

bokt / jumping de achterhoek
Springen
Afbeelding
Jens van Grunsven en Cika tijdens Jumping de Achterhoek Foto: Fototrailer

Vrijdagavond kregen de professionals barrageles van de pas 20-jarige Jens van Grunsven. Het neefje van Anky van Grunsven won de belangrijkste rubriek van de dag, de Roelofsen Horse Trucks Prijs op 1.45m niveau met Cika.

Hoewel parcoursbouwer Jos Brinkman de lat letterlijk en figuurlijk hoog legde, wisten 24 van de 67 deelnemers foutloos te blijven. In de barrage kwamen 22 combinaties aan de start. Khaled Abdulrahman Almobty uit Saoedi-Arabië vestigde alle aandacht op zich. Zijn gedurfde rit op Zypern (v. Landos) leverde het 18-jarige talent de derde prijs op, want twee Nederlanders doken uiteindelijk onder zijn tijd van 32.95 seconden. Vincent Geerink deed er 32.73 seconden over met Beaumont (v. Vermont) en nog eens 0,10 seconde sneller was Jens van Grunsven met Cika.
“Voor de parcoursbouwer is het best moeilijk om zo’n 1.45m parcours te bouwen. Zeker als je zondag in de Grote Prijs nog een tandje erbij wil zetten qua zwaarte en moeilijkheid. Ik had Almobty zien rijden en dat zag er heel snel uit, maar ik weet dat mijn Cika van nature ook snel is. Ik kreeg overal een vooruitafstand, het liep goed”, vertelt Jens van Grunsven die zijn ereronde reed met livemuziek van een dweilorkest.

“Vorige week waren we in Parijs een keer derde en foutloos in de Grote Prijs. De week daarvoor reed ik een driesterrenconcours in Opglabbeek. Dat niveau is nieuw voor mij, maar ook toen zaten we in de rankingproef er een keer vooraan bij. Omdat Cika zo goed in vorm is, besloten we naar Vragender te komen. Dat is een goede zet gebleken. We hebben nog niet heel veel gewonnen, dus dit is leuk”, aldus de Brabander die in 2017 nog een EK voor Young Riders hoopt te rijden en daarna een stapje terug zal zetten qua topsport.
“We hebben thuis een mooi bouwbedrijf en daar wil ik straks in verder en dan de paarden als hobby zien. Ik studeer ook nog, al is het best moeilijk om dat te combineren met de sport. Paardrijden en een stukje sociaal leven gaan voor op school. Aan die volgorde moet ik nog wat gaan werken”, lacht hij.

Riel

Re: Jumping de Achterhoek: Jens van Grunsven troeft profi's af

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:21

Knap gedaan van die jongen! Ik denk inderdaad dat hij iets moet gaan veranderen aan de volgorde. Maar eerst een mooie YR EK rijden :-). Succes!