Jumping de Achterhoek: Willem Greve wint 1.45m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jumping de Achterhoek: Willem Greve wint 1.45m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 11:59

bokt / jumping de achterhoek
Springen
Afbeelding
Willem Greve met Carrera tijdens Jumping de Achterhoek Foto: FotoTrailer

Tijdens Jumping de Achterhoek boekte Willem Greve de internationale zege op 1.45m niveau met de KWPN-goedgekeurde hengst Carrera (v. Larino). “Ik ben blij met Carrera. Recent waren we vierde in de Grote Prijs van Indoor Wierden en hij is al vaak tweede geworden en hoog geplaatst in een rankingproef. Het is een super concourspaard dat vaak nul loopt”, vertelt Willem Greve.

In de 1.45m rubriek kwamen 71 deelnemers aan start. Slechts 10 daarvan bleven foutloos en binnen de tijd. “Toch was het een heel mooie gebouwde proef. Je zag duidelijk een splitsing in het deelnemersveld. Of je reed voor de winst of je reed een oefenrondje voor later deze week. Ik heb niet eens zo heel snel gereden, maar wel zo strak mogelijk.”
Tweede werd Henk Frederiks met Ben B (v. Kojak), voor de Duitser Stefan Engbers met Clarinius (v. Clearway).

De PSC Lichtenvoorde Prijs op 1.40m niveau werd gewonnen door Sander Geerink met Bentley N ( v. Numero Uno). Hoewel er een stevig parcours stond, klopten maar liefst 23 ruiters aan voor de barrage. “Dat was niet slecht. De laatste tijd gaat Bentley eigenlijk best goed. In Wierden won hij een proef, in Maastricht werd hij tweede, vorige week had hij hier drie keer prijs en nu wint hij weer. Hij springt veel foutloos. Hij is wat kijkerig en zocht de hindernissen niet echt op. Maar als je sneller rijdt, heeft hij weinig tijd van kijken”, lacht Geerink, die Bentley sinds afgelopen juli internationaal start. Voorheen liep zijn prijswinnaar onder het zadel van Jeroen Dubbeldam en diens partner Annelies Vorsselmans. De resultaten waren niet slecht. “Maar het klikte ook niet helemaal. Ik ben er blij mee, het is een fijn paard.”
Tweede werd de Noorse Lisa Ulven werd tweede, voor Lennard de Boer.