Dressuur, Transfer
Charlotte Dujardin Foto: Richard Juilliart
Wat doe je als Charlotte Dujardin je vertelt dat ze interesse heeft in je paard? Dit overkwam Amélie Kovac, een 25-jarige amazone uit Cannes. In oktober kreeg ze last-minute de kans om deel te nemen aan een clinic van Charlotte Dujardin in Zuid-Californië.
Kovac was erg enthousiast en keek uit naar de kans om samen te mogen rijden met Charlotte Dujardin. Tijdens het losrijden voor de training van Toretto (Nederlands gefokt: Apache x Zenzi), de dag voor de clinic, zag Dujardin de twee rijden en riep Kovac bij zich met de vraag hoeveel ze voor Toretto wilde hebben.
Kovac geeft aan dat ze Toretto had gekocht met als doel hem uiteindelijk weer door te verkopen, maar ze had niet verwacht dat de vraag al zo snel zou komen. De bedoeling was de ruin eerst klaar te stomen voor de Grand Prix.
Kovac liet Dujardin plaats nemen in het zadel en na een testronde in alle gangen was Dujardin verkocht. "Amelie, je bent hem kwijt" zei ze. "Hij is nu van mij."
Voor Kovac was het geweldig om Dujardin met haar paard te zien rijden. "Ze was de eerste buiten mijzelf die op hem rijdt" zegt Kovac. "Charlotte heeft zo'n goede balans en stabiliteit in haar lichaam. Ik heb aan een vriend gevraagd of Toretto ook zo loopt als ik op hem rijd."
Na de clinic zijn Kovac en Dujardin serieus gaan onderhandelen en in November vertrok Toretto naar zijn nieuwe huis in Gloucestershire.