Toretto van Amélie Kovac naar Charlotte Dujardin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Toretto van Amélie Kovac naar Charlotte Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 15:56

Bokt.nl / Horsesdaily
Dressuur, Transfer
Afbeelding
Charlotte Dujardin Foto: Richard Juilliart

Wat doe je als Charlotte Dujardin je vertelt dat ze interesse heeft in je paard? Dit overkwam Amélie Kovac, een 25-jarige amazone uit Cannes. In oktober kreeg ze last-minute de kans om deel te nemen aan een clinic van Charlotte Dujardin in Zuid-Californië.

Kovac was erg enthousiast en keek uit naar de kans om samen te mogen rijden met Charlotte Dujardin. Tijdens het losrijden voor de training van Toretto (Nederlands gefokt: Apache x Zenzi), de dag voor de clinic, zag Dujardin de twee rijden en riep Kovac bij zich met de vraag hoeveel ze voor Toretto wilde hebben.

Kovac geeft aan dat ze Toretto had gekocht met als doel hem uiteindelijk weer door te verkopen, maar ze had niet verwacht dat de vraag al zo snel zou komen. De bedoeling was de ruin eerst klaar te stomen voor de Grand Prix.

Kovac liet Dujardin plaats nemen in het zadel en na een testronde in alle gangen was Dujardin verkocht. "Amelie, je bent hem kwijt" zei ze. "Hij is nu van mij."

Voor Kovac was het geweldig om Dujardin met haar paard te zien rijden. "Ze was de eerste buiten mijzelf die op hem rijdt" zegt Kovac. "Charlotte heeft zo'n goede balans en stabiliteit in haar lichaam. Ik heb aan een vriend gevraagd of Toretto ook zo loopt als ik op hem rijd."

Na de clinic zijn Kovac en Dujardin serieus gaan onderhandelen en in November vertrok Toretto naar zijn nieuwe huis in Gloucestershire.

GabberGill

Re: Toretto van Amélie Kovac naar Charlotte Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:31

Zo dat is toch even schrikken als Dujardin even zegt dat ze je paard wilt. Hele eer!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:34

Dan weet je in ieder geval dat je niet te laag hoeft te zitten met je vraagprijs ~~}>

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:35

MariekeS_ schreef:
Dan weet je in ieder geval dat je niet te laag hoeft te zitten met je vraagprijs ~~}>

Haha was exact mijn gedachte :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:47

Whahaha ik denk ik hou het subtiel. Ben eerlijk gezegd heel benieuwd wat er zomaar even voor neergelegd is

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:57

En dat terwijl Carl alleen maar 1-2-3 jarigen wil kopen. Gaaf hoor!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:11

badeendje schreef:

Precies Carl wil dat ja, Charlotte niet.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:00

Hopelijk is het een goede deal en gaan ze samen schitteren in de ring. Ik gun het Charlotte van harte :-)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:47

heel gaaf zeg, dat een persoon als charlotte, haar paard wil kopen :j :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:34

badeendje schreef:

Carl koopt ook nooit hele dure paarden... Het gros dat daar staat heeft niet meer dan 6000 pond gekost.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:07

Janine1990 schreef:
badeendje schreef:

Carl koopt ook nooit hele dure paarden... Het gros dat daar staat heeft niet meer dan 6000 pond gekost.
Nou, overdrijven is ook een kunst hoor. Die tijd is inmiddels wel voorbij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:09

Deze dame is ook niet de minste en weet echt wel wat een goed paard kost of moet opbrengen. Ze heeft bij Anky en nog wat andere toppers getraind en gereden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:43

Ailill schreef:

Vanwaar de veronderstelling dat ik overdrijf?

Ook niet alle paarden die hij koopt komen tot het hoogste niveau. Maar ik weet dat hij er vorig jaar nog een merrie van 5 jaar bij heeft gekocht, slechts enkele km's van zijn stal af. Volgens mij heeft Amy het paard opgehaald, met een vrachtwagen zonder bestickering. Omdat hij het niet altijd woord wil hebben. Hij heeft de prijs ook nog genoemd, was niet veel geld. Maar wel een heel leuk paard!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:05

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:

Vanwaar de veronderstelling dat ik overdrijf?

Ook niet alle paarden die hij koopt komen tot het hoogste niveau. Maar ik weet dat hij er vorig jaar nog een merrie van 5 jaar bij heeft gekocht, slechts enkele km's van zijn stal af. Volgens mij heeft Amy het paard opgehaald, met een vrachtwagen zonder bestickering. Omdat hij het niet altijd woord wil hebben. Hij heeft de prijs ook nog genoemd, was niet veel geld. Maar wel een heel leuk paard!
Nou, ik ken een hoop paarden daar op stal en weet ook waar ze vandaan komen. Ja Carl heeft er echt een neus voor wat betreft (ver)kopen.

Suggereren dat al zijn paarden goedkoop zijn aangekocht slaat wat door, in mijn optiek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:49

Ailill schreef:
Nou, ik ken een hoop paarden daar op stal en weet ook waar ze vandaan komen. Ja Carl heeft er echt een neus voor wat betreft (ver)kopen.

Suggereren dat al zijn paarden goedkoop zijn aangekocht slaat wat door, in mijn optiek.

Tsjah, dan heeft hij dat vorig jaar zelf gesuggereerd aan een grote groep mensen toen ik daar was.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:21

Ik heb Amelie un Belgie gekend toen ze op M niveau reed. Trainde toen met mijn trainster.
Is toen kampieon van Croatia geworden junior op een M niveau. Daarna heeft ze haar Gd Prix paarden Treffer gekocht met de hulp van mijn trainster, en is dan naar Nederland vertrokken.