Diederik van Silfhout en Arlando Foto: aniek1985
Nadat Diederik van Silfhout en Arlando gisteren de Grand Prix hadden gewonnen, schreven ze vandaag ook de kür op muziek op hun naam. De juryleden waardeerden hun winnende kür op muziek met 80,350%. “Dit was een van mijn beste proeven ooit met Arlando N.O.P. Ik ben dan ook super blij”, aldus Diederik. Bij Jumping Maastricht kwam het duo weer voor het eerst in de ring na de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Voor de komende maanden heeft Diederik al een planning gemaakt. “Daar past de wereldbekerfinale in Omaha niet in. Ik ga met Arlando N.O.P. wel meer wedstrijden rijden, zodat ik hem vaker aan de juryleden kan laten zien en we meer wedstrijdritme opdoen.”
Op de tweede plaats eindigde Hans Peter Minderhoud met Glock's Flirt. Ze reden naar een score van 78,500%. “Het liefst win ik natuurlijk, maar ik was tevreden. Glock’s Flirt is nog niet in de vorm van vorig jaar. De scherpte miste nog een beetje. Ik ga over vier weken met Flirt naar Londen en heb nog wat tijd om te fine-tunen. Ik rijd met Flirt en Glock’s Johnson twee wereldbekerwedstrijden en bepaal dan met welke ik naar de finale in Omaha ga.” aldus Hans Peter Minderhoud.
Hans Peter Minderhoud's pupil Marieke van der Putten debuteerde in Maastricht internationaal. Marieke en de elfjarige merrie Ambria behaalden een derde plaats met een score van 76,875% in de Kür op Muziek.
Uitslag Kür op Muziek dressuur, JIM Maastricht
1. Diederik van Silfhout (Lunteren), Arlando N.O.P. (v.Paddox), 80,325%
2. Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek), Glock’s Flirt (v.Florestan I), 78,500%
3. Marieke van der Putten (Apeldoorn), Ambria (v.OO Seven), 76,875%
Voor de volledige uitslag klik hier