Slechts vier deelnemers op Belgisch Kampioenschap dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Slechts vier deelnemers op Belgisch Kampioenschap dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 08:56

Galop.be

Vrijdag start in Hulsterlo het BK dressuur, zondag weten we wie Jeroen Devroe opvolgt als Belgisch kampioen. Nog nooit was een kans op een medaille zo groot. Er hebben zich twee ruiters en evenveel amazones aangemeld voor het BK. Regerend en negenvoudig kampioen Jeroen Devroe start met Eres DL en Aaron. Vice Belgisch kampioen Jorinde Verwimp rijdt Tiamo. En dan zijn er nog tandarts Laurence Roos (Fil Rouge) en Tom Heylen (Gucci H).

Flanders Dressage Event slaagde er de voorbije edities telkens in om in augustus een meer dan geslaagd BK te organiseren voor alle reeksen. Het BK seniors werd naar dit weekend verplaatst omdat Jorinde Verwimp door haar Olympische selectie niet kon deelnemen aan het BK. Vandaag luidt de hamvraag of dat een gefundeerde reden was om het BK uit te stellen?

Getup

Re: Slechts vier deelnemers op Belgisch Kampioenschap dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:11

Denk t niet. Zonde
...

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:16

Tja, ze moesten per se het BK GP ( al de rest ging wel gewoon door) verzetten net toevallig omdat een deelnemen in Rio mee deed.
Alleen maar opdat zij alsnog kan mee doen aan het BK. Dan mogen ze van mij part de boel boycotten.
Ze wisten toch al langer dat het BK gelijk is met Rio, hadden ze maar op voorhand moeten aanpassen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:43

denk je dan dat er meer deelnemers waren geweest als het in de zomer was door gegaan?
Er waren er niet plots 10 geweest denk ik...
Er draaien zoiezo niet zoveel ruiters mee op GP niveau in België

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 11:53

webster543 schreef:
Tja, ze moesten per se het BK GP ( al de rest ging wel gewoon door) verzetten net toevallig omdat een deelnemen in Rio mee deed.
Alleen maar opdat zij alsnog kan mee doen aan het BK. Dan mogen ze van mij part de boel boycotten.
Ze wisten toch al langer dat het BK gelijk is met Rio, hadden ze maar op voorhand moeten aanpassen.

Helemaal mee eens!

Achja.. vriendjespolitiek ten top zeker :D

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:07

Zoizo is de dressuur in België sterk ondergeschikt aan het springen. Spijtig dat er zo weinig GP deelnemers zijn, hopelijk kan de jonge generatie wat meer goede dressuurruiters voortbrengen.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:05

webster543 schreef:

Nagel op de kop!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:07

webster543 schreef:

geef je helemaal gelijk

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:46

Hoe had het probleem/de fout dan opgelost moeten worden in jullie ogen?

En waarom is er sprake van vriendjespolitiek?

Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat men zich in België afvraagt of uitstel van het nationale dressuur kampioenschap legitiem was. Een gefundeerde reden? Men kon niet anders dan uitstellen.

Hoe kun je nou in godsnaam het Belgische nationale kampioenschap houden terwijl je Olympische combinatie op DE Olympische Spelen de eer van België aan het verdedigen is? Dat is een organisatiemisser van jewelste die herstelt moet worden. En de enig mogelijke en juiste oplossing was het BK uitstellen.

Daarnaast heeft een nationaal kampioenschap alleen waarde als de sterkste combinaties aan de start kunnen verschijnen.
Maar dan moet je ze die mogelijkheid vanzelfsprekend wel bieden. Je olympische combinatie kun je niet uitsluiten.

Plus een olympische atleet is natuurlijk harstikke startgerechtigd op het nationale kampioenschap te verschijnen. Misschien wel meer dan wie dan ook.

Ik probeer me een voorstelling te maken van een KNHS die het NK dressuur organiseert tijdens de Olympische Spelen. En die dat NK vervolgens niet uitstelt. Lukt niet, want die situatie is onvoorstelbaar.

Dan lees ik hierboven van "net toevallig omdat een deelnemer in Rio meedeed" en "alleen maar opdat zij alsnog kan meedoen aan het BK. Dan mogen ze van mij part de boel boycotten".

Dat doet mij versteld staan. Wat is er aan de hand in België dat men zo omgaat met de organisatie van een BK en dat men een olympische combinatie zo weinig respecteert?

Dit draagt niet bij aan een hoger dressuur niveau en professionalisering.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:55

Het gaat er bij ons vooral om, dat de communicatie hierrond erg raar was. (Bij mij toch)
Ik vind het in eerste instantie raar dat alle BK's op zo'n tijdstip gepland staan. En dat er dan (wat was het?) een week of 2 voor het BK pas aangegeven wordt dat het BK Grand Prix niet doorgaat..
Denk echt niet dat hier iemand is die de olympische amazone niet op het BK wil hoor.. zij heeft daar evenveel recht op dan iemand anders.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:24

Oh zeker heeft ze recht om deel te nemen. Maar organiseer dan aub alles op hetzelfde moment. Niet het BK van alle andere proeven in augustus en de GP in november. Want zo is het toen wel mee gedeeld. GP wordt verplaatst omdat Jorinde anders geen kans heeft om deel te nemen.
Als dat niet voor frustraties bij andere ruiters zorgt...