Sanne Thijssen wint Grote Prijs Vilamoura

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

Sanne Thijssen wint Grote Prijs Vilamoura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 09:26

KNHS


In de laatste week van de Vilamoura Champions Tour 2016 schreven het Rabo Talenteamlid Sanne Thijssen en haar hengst Con Quidam RB de driesterren Grote Prijs op naam. In een barrage met acht combinaties was de Limburgse amazone een maatje te groot voor de Amerikaanse amazones Reed Kessler en Kerry Mc Cahill.

Voor Sanne Thijssen en Con Quidam RB is het alweer hun vierde internationale Grand Prix-overwinning van 2016. "Ik rijd Con Quidam natuurlijk al heel lang, al sinds de klasse M. In de loop der jaren heb ik wel in de gaten gekregen waar alle knopjes zitten en hij weet ook hoe ik rijd en wat hij kan verwachten", vertelt Sanne over haar tophengst. "Ik probeer het altijd zo te managen dat hij in de Grote Prijs in vorm is."

En ook in Vilamoura vielen alle puzzelstukjes dus op de plaats. "Van alle vier de Grote Prijzen van deze tour was deze Grote Prijs wel de meest technische. Dit was dan ook een driesterren Grote Prijs en er waren maar acht nullers, dus het was moeilijk genoeg", legt Sanne uit. "De eerste ronde en de barrage verliepen allebei volgens plan. In de barrage ging Reed Kessler met Cos I Can aan de leiding. Haar paard heeft een heel grote galop, wat een voordeel is hier op dit terrein. Maar er zaten ook een paar scherpe wendingen in en doet Con Quidam heel goed. Daar kon ik net even wat tijd pakken."

Komende week keert Sanne Thijssen weer huiswaarts en zal ze op het internationale tweesterren concours op Equestrian Centre De Peelbergen aan start komen. "Dat is letterlijk twee minuten van mijn huis vandaan, dus echt een thuiswedstrijd. Ik neem Con Quidam dan ook mee, zodat hij voor de eerste keer weer indoor kan springen. Dan krijgt hij twee weken pauze en staat vervolgens staat Maastricht alweer op de planning. Dat is ook een thuiswedstrijd, dus dat is zeker heel leuk en één van de hoogtepunten van het indoorseizoen", blikt Sanne Thijssen vooruit.

Uitslag Grand Prix:
1. Sanne Thijssen - Con Quidam RB (v. Quinar) - 0/0 45.98
2. Reed Kessler (USA) - Cos I Can (v. Olympic Lux) - 0/0 47.10
3. Kerry Mc Cahill (USA) - Charly Chaplin S (v. Harley VDL) - 0/0 48.45
4. Celine Schoonbroodt- De Azevedo (BEL) - Zamora (v. Quasimodo Z) - 0/4 46.73
5. Beat Mändli (SUI) - Simba (v. Toulon) - 0/4 46.99

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Sanne Thijssen wint Grote Prijs Vilamoura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:39

Wel echt heel knap!