[Blog] Welkom in Egypte!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:23

Interessante blog, ik volg! Herken alles wat je zegt uit mijn eigen ervaringen in de Arabische wereld.

Santos_05

Berichten: 3074
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:49

Dit vind ik zeker een blog met toegevoegde waarde! Ik ben benieuwd naar je volgende blog!

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:02

Een kijk in een hele andere (paarden)wereld, wat onwijs interessant! :j

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 21:07

Heel interessant. Ik neem aan dat er dus een flinke scheiding is tussen de show fok arabian horses en Endurance Arabian horse fokkers?

Ik volg....

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:18

Wat ontzettend boeiend om te lezen, over leven en werken met paarden in zo'n totaal andere cultuur en ook hoe educatie daar verschil in kan maken!

Ik hoop op nog meer blogs en zeker ook veel foto's! (Wat wel goed gaat komen gezien je "hints" naar volgende onderwerpen die je gaat behandelen).

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:04

En daarom steun ik Brooke Hospital voor educatie en gratis medische zorg voor de paarden en ezels.

Ik ga je blog met veel interesse volgen

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:28

Interessante blog!

Dit is wel een reden waarom ik niet naar dit land zou gaan..
Ik zou dit niet kunnen aanzien en mij ermee gaan bemoeien met alle ernstige gevolgen van dien....

Het is een ver van mijn bed show, en voor vele mensen.... En dat blijft zo.
Wel steun ik brooke, en als er in egypte elders nog organisaties zijn ben ik bereid een donatie te doen...
Maar mij zul je niet zien in dit land waar het paardenwelzijn nog zó laag ligt.

En dan laat ik even de nederlandse pluk en trek ruiters buitengesloten...... :\

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:45

Hopelijk volgt er meer van je!

Interessant onderwerp en leuk geschreven.

Taalgebruik kan hier en daar beter.
Kijk bijvoorbeeld naar de betekenis van "perspectief bieden". Past niet bij wat je bedoelt te zeggen. Houd het simpel en correct.

Maar goed, ik vind het aan Bokt om te editten. Twee zien nu eenmaal meer dan een.

Maar vooral doorgaan dus :)

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:08

Heel interessant en volkomen waar. Zo zagen wij in Luxor verschrikkelijke magere paardjes voor de wagentjes staan. Op één mijnheer na, die had verschillende rijtuigjes met jongeren die aardig konden mennen en zijn paarden zagen er super uit. Mooi beslagen, hooi voor de snufferds en mooi rond, voor daar waarschijnlijk zelfs een beetje te rond. Hij mende zelf niet maar bleef de hele dag bij zijn paarden en verzorgde ze. Ze werden niet geslagen, de behandeling leek echt goed.
Hij was maar ietsjes duurder vergeleken met de rest en het was prachtig om te zien hoe zoveel toeristen voor zijn paardjes gingen en sommigen zelfs wachtten totdat alles terug was. Hij was ook de enige die pauzes in had gelast.
Toen wij met een van de wagentjes door Luxor reden, schoot de jongeman vol ongeloof in de lach toen hij hoorde van mijn reis partner dat ik ook kon mennen. Of ik dat maar eventjes wilde laten zien. Ik had goed opgelet, want ze mennen echt anders dan in Nl. Zachtjes de teugels naar je toetrekken betekende daar draf. Als een volleerde heb ik een stukje door Luxor gemend en dat was echt kei gaaf. <3 en enorm grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:16

Als ik dit soort dingen lees is het enige wat ik denk; ik hoop dat alle paarden en ezels daar binnen een dag uitsterven en alle leed voorbij is... -O- (samen met alle andere dieren die daar een bizar slecht leven hebben).
Ik hoop dat je daar iets bij kan dragen, maar ik vrees het ergste.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:43

Mijn paardenhart huilt bij het lezen van je blog en de foto's maar wat goed dat jij een verschil probeert te maken! Hoe klein dat dan ook mag zijn alle beetjes helpen.
Zijn er lokale organisaties die jij zelf ook steunt of werk je echt alleen in je strijd tot het verbeteren van welzijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:37

pien_2010 schreef:
Heel interessant en volkomen waar. Zo zagen wij in Luxor verschrikkelijke magere paardjes voor de wagentjes staan. Op één mijnheer na, die had verschillende rijtuigjes met jongeren die aardig konden mennen en zijn paarden zagen er super uit. Mooi beslagen, hooi voor de snufferds en mooi rond, voor daar waarschijnlijk zelfs een beetje te rond. Hij mende zelf niet maar bleef de hele dag bij zijn paarden en verzorgde ze. Ze werden niet geslagen, de behandeling leek echt goed.
Hij was maar ietsjes duurder vergeleken met de rest en het was prachtig om te zien hoe zoveel toeristen voor zijn paardjes gingen en sommigen zelfs wachtten totdat alles terug was. Hij was ook de enige die pauzes in had gelast.
Toen wij met een van de wagentjes door Luxor reden, schoot de jongeman vol ongeloof in de lach toen hij hoorde van mijn reis partner dat ik ook kon mennen. Of ik dat maar eventjes wilde laten zien. Ik had goed opgelet, want ze mennen echt anders dan in Nl. Zachtjes de teugels naar je toetrekken betekende daar draf. Als een volleerde heb ik een stukje door Luxor gemend en dat was echt kei gaaf. <3 en enorm grappig.

Toch fijn he, om ook met je eigen ogen te kunnen zien dat het ook anders kan! Helaas betekent dat wel dat die andere eigenaren hun paarden NOG meer moeten laten lopen en NOG minder kunnen voeren omdat zij dus worden overgeslagen. Zo blijft het een vicieuze cirkel waar zij in blijven.

Toeristen lopen er hard voorbij -> Eigenaar krijgt geen geld -> Paard moet NOG meer lopen -> Paard wordt mager

Valeska1995
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-01-16

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:12

wat interessant om te lezen, maar ook wel pijnlijk en confronterend. Ik ben benieuwd naar je volgende blogs!

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:20

kijk dit is nou wel een leuke blog !!!

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:27

Wat een ontzettend naar onderwerp, maar heel goed om dit als blog te gaan doen. Schept bewustzijn en is interessant. Ik vond het ook goed te lezen.

AlSafy

Berichten: 225
Geregistreerd: 12-11-12

Re: [Blog] Welkom in Egypte!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:40

Bedankt voor alle geweldig leuke reacties! Het is de bedoeling dat er iedere maand een nieuwe exclusieve blog van mij op bokt komt. Daarin maken jullie langzaam kennis met de paardenwereld hier, mijn eigen paarden en zal ik de tijd nemen om te antwoorden op jullie reacties en ook vragen. Dus als er vragen zijn dan hoor ik die graag!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 17:52

Dan quote ik mijzelf even :

Selka schreef:
Zijn er lokale organisaties die jij zelf ook steunt of werk je echt alleen in je strijd tot het verbeteren van welzijn?


Ben heel benieuwd! Brookes steunen we al maar toch interessant te weten hoe hulporganisaties bij jou nu wel of juist niet werken.