160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:55

Ja daar was ik ook nogal verbaast over. Zelf rij ik al jaren en heb nog nooit een hulpteugel gebruikt. Ik ben van mening dat er altijd ook andere oplossingen en mogelijkheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:09

Caira schreef:
Vwb dat vastbinden. Toevallig heb ik een aantal jaar terug via de thuiszorg schoongemaakt bij een oud internationaal jurylid, die idd verteld dat sommige topruiters hun paarden 's nachts vastbonden.


Mensen die in het wereldje van top dressuurruiters zitten weten dat door sommige ruiters/amazones en hun trainers regelmatig gedaan wordt om de weerstand (lichamelijk en geestelijk) van paarden te breken.
En maar in alle interviews blijven vertellen dat ze alles puur vanuit het welzijn van en liefde voor het paard doen. Een paard een paar uur in de krul vastgebonden op stal laten staan is vast heel goed voor de band... Helaas is het zo dat topruiters zo goed worden in liegen/zichzelf verkopen/zichzelf hersenspoelen dat hun duizenden fans alles geloven wat zij over hun training zeggen, zodat niemand ooit zal geloven dat hun favoriet dit ook doet. Terwijl dit door de allergrootste favorieten echt gedaan wordt. Geen wonder dat iedereen die voor deze ruiters werkt ook een contract moet tekenen waarin ze niets van de 'trainingsmethodes' naar buiten brengen. Dat is niet om de concurrentie een stapje voor te blijven qua trainingsgeheimen, maar puur om koste wat kost geheim te houden wat voor een akelige dingen gebruikt worden om jonge paarden in sneltreinvaart te breken en op topniveau te krijgen - of te verkopen als dit soort nachtelijke vastbindpraktijken en andere nog minder paardvriendelijke trainingsmethodes die daar gebruikt worden niet snel genoeg werken.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:17

xyzutu2 schreef:
Caira schreef:
Vwb dat vastbinden. Toevallig heb ik een aantal jaar terug via de thuiszorg schoongemaakt bij een oud internationaal jurylid, die idd verteld dat sommige topruiters hun paarden 's nachts vastbonden.


Mensen die in het wereldje van top dressuurruiters zitten weten dat door sommige ruiters/amazones en hun trainers regelmatig gedaan wordt om de weerstand (lichamelijk en geestelijk) van paarden te breken.
En maar in alle interviews blijven vertellen dat ze alles puur vanuit het welzijn van en liefde voor het paard doen. Een paard een paar uur in de krul vastgebonden op stal laten staan is vast heel goed voor de band... Helaas is het zo dat topruiters zo goed worden in liegen/zichzelf verkopen/zichzelf hersenspoelen dat hun duizenden fans alles geloven wat zij over hun training zeggen, zodat niemand ooit zal geloven dat hun favoriet dit ook doet. Terwijl dit door de allergrootste favorieten echt gedaan wordt. Geen wonder dat iedereen die voor deze ruiters werkt ook een contract moet tekenen waarin ze niets van de 'trainingsmethodes' naar buiten brengen. Dat is niet om de concurrentie een stapje voor te blijven qua trainingsgeheimen, maar puur om koste wat kost geheim te houden wat voor een akelige dingen gebruikt worden om jonge paarden in sneltreinvaart te breken en op topniveau te krijgen - of te verkopen als dit soort nachtelijke vastbindpraktijken en andere nog minder paardvriendelijke trainingsmethodes die daar gebruikt worden niet snel genoeg werken.




gelukkig...er is er een die het snapt...hoe het er aan toegaat! :j

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:23

Wie de term "een paard breken" gebruikt in zijn traingsmethoden roept bij mij weerstand op. Die zou mijn paard nooit in handen krijgen!

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:28

Ben het vollédig met xyzutu2 eens... zelf genoeg gezien en gehoord om enorm achterdochtig te zijn geworden over die zgn. paardvriendelijke trainers. Wanneer het om prestatie/geld/ego gaat worden er ahter de schermen tactieken op de paarden toegepast waar de honden geen brood van lusten. Voor een quick fix wordt alle zogenaamde paardenliefde opeens terzijde geschoven.
Dat is zeker niet alleen in de Western-scene, maaar ook in de dressuur- en springwereld.
En vaak ook van trainers waar je het helemaal niet van zou verwachten.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:18

studiemiep schreef:
je kunt mij niet vertellen dat de eigenaar niet op de hoogte was van de (doch afschuwelijke) gangbare trainings methodes... die er daar op stal werden aangehouden.

Nu gaat het mis en ineens moet er een schadevergoeding betaald worden.....................

als het niet mis was gegaan en het paard was een western topper geworden dan had de eigenaresse niet geklaagd...... en nu dan de vermoorde onschuld uithangen. Ze kiest er toch zelf voor om het paard een risico te laten lopen.

Ik doe zoń dingen een paard niet aan en zet het paard ook niet in training bij mensen die erom bekend staan "aparte"methodes op na te houden dus dan kan het ook niet mis gaan..................


Tis maar voor 1 iemand zielig en dat is de lijdensweg van dat betreffende paard...de eigenaresse mag zich ook achter het hoofd krabben............
.



Precies, ik dacht het zelfde, als er niets gebeurd was dan piepte de eigenaar niet. Zolang het dier maar doet wat het doen moet. Walgelijk gewoon dit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:56

JPS schreef:
Wie de term "een paard breken" gebruikt in zijn traingsmethoden roept bij mij weerstand op. Die zou mijn paard nooit in handen krijgen!


Daarom zullen dat soort ruiters in interviews ook nooit over 'een paard breken' spreken. :)*
Een beetje mediatraining en elke topper weet precies hoe ze het gemoed van hun volgers zo goed mogelijk kunnen bespelen.
Achter de schermen gebruiken degenen die in interviews en boeken het meest liefdevol over hun trouwe paarden spreken en hoog opgeven over hoe fijn hun paarden na die wedstrijdjaren een heerlijk pensioen bij ze krijgen (die paar paarden die de pensioenleeftijd halen) echter zonder enige schroom allerlei methodes zoals het vastgebonden in de stal opsluiten en erger. Die methodes hebben meer met paarden breken te maken dan met trainen, maar dit soort toppers zullen het in de pers natuurlijk alleen maar hebben over hoe ze helemaal trainen vanuit het happy athlete gedachte en leunen zwaar op de drogreden dat een paard nooit zo goed zou kunnen presteren als hij het werk of de training niet leuk zou vinden - dus moet hun training (inclusief het buiten het zicht paarden breken) wel goed zijn. :j

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:16

Hoe kun je een dier zoiets aandoen?
Celstraf moest erbij zitten dit is pure misdaad!!!!

Anoniem

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:52

Ik ben ook van menig dat taak straf of gevangenis straf beter was geweest. Want nu slaat de eigenaar die bekend was met deze training methode en zelfs de persoon er voor betaald om dit te doen nu even een sla'tje uit van 160.000,-

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:59

Ik word gewoon misselijk als ik over zulke 'trainingsmethoden' lees.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:33

Neemt niet weg natuurlijk dat de trainer wel de uitvoerder van deze misselijke behandeling is!

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:14

Tobbes schreef:
Ik ben ook van menig dat taak straf of gevangenis straf beter was geweest. Want nu slaat de eigenaar die bekend was met deze training methode en zelfs de persoon er voor betaald om dit te doen nu even een sla'tje uit van 160.000,-



Precies!
Allebij zijn ze geen dier waardig wat een kl*te handeling om een dier zo toe te takelen. -:(-

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: 160.000 dollar schadevergoeding na mishandeling reiningpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:28

Bah walgelijk, moet er niet aan denken hoe dat paard zich gevoeld moet hebben.
Echt afschuwelijk.