Bedrijventerrein verdrijft Trouwkoets bedrijf.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Bedrijventerrein verdrijft Trouwkoets bedrijf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 08:15

ad.nl

De Ambachtse ondernemer Dammes Baan baalt als een stekker. De eigenaar van Ad Baan Trouwkoetsen vreest dat hij het veld moet ruimen vanwege de komst van een bedrijventerrein.

Even dacht Baan vorig jaar dat de dreiging voorbij was. De Raad van State oordeelde dat het bedrijventerrein Ambachtsezoom helemaal niet in het provinciale beleid paste en haalde er een streep door. De werkelijkheid bleek echter weerbarstiger: de gemeente kreeg de provincie zover dat die haar beleid aanpaste en het gebied toch opnam in een lijst van wenselijk geachte bedrijfsterreinen.
Baan heeft aan de Baak, nabij Ames op de rand van Hendrik-Ido-Ambacht en Zwijndrecht, niet alleen zijn woning, maar ook een loods voor veertien koetsen, twee paardentrams en enkele arrensleden. Daarnaast heeft hij twee hectare weiland voor zijn paarden.
Mijn klanten zitten hier. Ik krijg geen alternatief in de buurt aangeboden, aldus Baan.

Hij kan er met zijn pet niet bij dat hij weg zou moeten: "Ik heb toch ook gewoon een bedrijf? Waarom zou ik plaats moeten maken voor een ander bedrijf?'' Daarbij betwijfelt hij sterk of Ambachtsezoom wel nodig is. Even verderop ligt op bedrijventerreinen Langesteijn en Bakestein nog heel veel grond braak. Baan: "En dan zeggen ze tegen mij dat ik maar naar Brabant of Zeeland moet, maar mijn klanten zitten hier. Ze komen niet met een andere plek in deze buurt.''
Volgens de gemeente doet ze haar best om met Baan in gesprek te blijven. "Hij heeft zelf een plan ingediend en dat wordt afgewogen bij de behandeling van de bezwaren tegen het bestemmingsplan,'' aldus een woordvoerster. Dat gebeurt waarschijnlijk in de loop van oktober.