Nieuw anti-verouderingsmiddel van paardenpezen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nieuw anti-verouderingsmiddel van paardenpezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 14:35

bokt.nl / horseandhound.co.uk
Afbeelding
Foto: Marylon Brouwer.

Deze maand is een nieuw anti-verouderingsmiddel, gemaakt van paardenpezen, op de markt gebracht. Het middel is collageen uit de pezen in poedervorm, gemengd met water, wat vervolgens geïnjecteerd wordt in de wangen en onder de ogen.

Volgens de fabrikant is het volledig veilig, zonder bij-effecten. Bovendien verzekert de fabrikant dat het welzijn van de paarden niet in het gedrang is. "In Italië en Frankrijk is paardenvlees net zo populair als biefstuk," zegt Vida Aesthetics directeur Eddy Emilio. "De pezen zijn een ongebruikt bijproduct, dat wij kopen van slachthuizen. Het wordt al lange tijd gebruikt door ziekenhuizen, voor medische redenen. Nu wordt het ook gebruikt voor esthetische redenen."

Emilio zegt dat de behandeling de productie van nieuw collageen stimuleert. Hierdoor wordt de huid gladder. Collageen van dieren wordt al 30 jaar gebruikt voor het behandelen van wonden, om de aanmaak van nieuwe cellen te stimuleren. Dit is voor het eerst dat het wordt gebruikt voor cosmetische doeleinden.

Happyfeet2

Re: Nieuw anti-verouderingsmiddel van paardenpezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:58

Prima dat meerdere delen van een geslacht paard medisch gebruikt kunnen worden, weggooien is immers zonde. Maar om het nou voor cosmetica te gebruiken? Of om letterlijk in je gezicht te laten spuiten? Hmmm... mij niet gezien, aan de andere kant: het is misschien een 'natuurlijker' product dan alle andere met chemische troep gevulde producten. Maar toch, het idee alleen al..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:06

Ik snapte het even niet, maar na nog een keer lezen denk ik dat het voor mensen bestemd is? De eerste keer dat ik het las, dacht ik dat bet voor paarden was, waarom zou je dat voor paarden doen :')

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:10

Beste dr. Hoolikiboo, de pezen van mijn paard worden ouder. What to do?

Zo als ik het ook Joolien.

gewoon snel stom lezen, want er staat duidelijk van en niet voor. Naja ik ga maar even een uurtje slapen voordat ik straks op visite ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:12

L'oreal omdat je een paard bent? :') Het is weer eens iets anders dan met as tattooeren...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:15

Ik dacjt ook dat het VOOR paarden was! Trouwens,dit artikel klopt niet want in Engeland wordt juist helemaal geen paardenvlees gegeten.Die hebben daar huisdierstatus,zoals honden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:24

Danique schreef:
L'oreal omdat je een paard bent? :') Het is weer eens iets anders dan met as tattooeren...

Ik lachte hier harder om dan ik verwachtte :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:30

anjali schreef:
Ik dacjt ook dat het VOOR paarden was! Trouwens,dit artikel klopt niet want in Engeland wordt juist helemaal geen paardenvlees gegeten.Die hebben daar huisdierstatus,zoals honden.

Er staat toch Italië en Frankrijk? Waar haal je Engeland vandaan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:41

palousa_boy schreef:
anjali schreef:

Volgens mij stond dat er eerst wel,of ik zit vandaag te lang op internet te staren?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:43

Er stond is 'en varkensvlees in Engeland', achter Italië en Frankrijk.

Het is dus een soort botox van pezen. Bizar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:50

palousa_boy schreef:
anjali schreef:

Het bericht komt van een Engelse site, en de Britten vinden het een nogal bizar idee dat je een paard zou kunnen eten.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:58

palousa_boy schreef:
anjali schreef:

Sorry voor de onduidelijkheid. Ik heb de regel over Groot-Brittannië eruit gehaald naar aanleiding van deze post. Had de Engelse tekst verkeerd geïnterpreteerd. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:59

Aha oke dan klopt het weer ;) bedankt.