Overgrootmoeder wint eerste rozet op 81-jarige leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Overgrootmoeder wint eerste rozet op 81-jarige leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:04

horseandhound.co.uk

Een grootmoeder, die op 81-jarige leeftijd weer is begonnen met paardrijden, won haar eerste rozet tijdens haar eerste wedstrijd. Annie Rea schreef zichzelf in als "granny Annie" voor de merrie- en veulenshow "five-year-old Welsh section C" in Newton Abbot, Devon, op 11 september j.l. Ze reed de 5 jarige merrie sectie C met de naam Tia van haar vriendin Tania Semmens en werd tweede. Annie Rea vertelde: "Het was geweldig. Van te voren was ik niet zenuwachtig totdat ik aankwam, want toen ik al die paardentrailers zag werd ik erg zenuwachtig en dacht, wat doe ik hier eigenlijk? Wat ik gedaan heb, stond bovenaan mijn bucket list".

Deze zomer was het 50 jaar geleden dat ze gereden had. Zelf heeft ze een 20 jarige pony Apache, die niet meer bereden wordt. Twee maanden geleden stapte ze voor het eerst op Tia, om vervolgens afgelopen zondag te starten. "Dit is mogelijk gemaakt doordat mijn vrienden dit idee mee hebben gedragen en hebben voorgesteld."

Annie heeft 4 kinderen, 7 klein kinderen en 2 achterkleinkinderen. Op de leeftijd van 6 jaar begon ze met rijden op de Shires Punch en Judy van haar oom. Als kind heeft ze zelf nooit een paard gehad want dat was toen veel te duur. Toen ze zelf kinderen kreeg stopte ze met rijden. Annie mag Tia vaker rijden maar ze laat het bij deze geweldige ervaring. "Ik kan nog steeds niet geloven dat ik het gedaan heb, maar de rozet op de schoorsteen laat zien dat het echt gebeurd is." Vriendin Tania Semmens vertelde aan Horse and Hound dat ze geen idee had dat het al zo lang geleden was dat Annie gereden had.

Klik hier voor een foto.