Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.Citaat:Een simpel onderzoek op internet leert dat de deskundigen van de faculteit in Utrecht als betaalde sprekers optreden op de evenementen van Academy Bartels”, zegt mr Van Hapert. “Onder hen ook de deskundige die volgens Bartels goed is bevonden, prof. dr. Van Weeren. De norm bij de benoeming van een deskundige is dat er geen schijn van partijdigheid mag zijn.
damian23 schreef:Volgens mij was de uitspraak dat er wel was aangetoond dat er letsel was en ook blijvend letsel. Alleen stond er voor de rechtbank niet vast of die direct door toedoen van Bartels/Koot was veroorzaakt.
Citaat:Nu [eiseres] onvoldoende onderbouwd heeft gesteld dat sprake is van onherstelbaar letsel bij U2, ontvalt de feitelijke grondslag van de voorliggende primaire schadevergoedingsvordering. Deze moet reeds daarom worden afgewezen.
De subsidiaire vordering tot betaling van een in goede justitie te bepalen som, is zonder een nadere toelichting - die [eiseres] niet heeft gegeven - te onbepaald en moet daarom worden afgewezen.
Dit brengt mee dat ook de gevorderde vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten niet kan worden toegewezen.
pien_2010 schreef:In het artikel van horses.nl lees ik:.Citaat:Een simpel onderzoek op internet leert dat de deskundigen van de faculteit in Utrecht als betaalde sprekers optreden op de evenementen van Academy Bartels”, zegt mr Van Hapert. “Onder hen ook de deskundige die volgens Bartels goed is bevonden, prof. dr. Van Weeren. De norm bij de benoeming van een deskundige is dat er geen schijn van partijdigheid mag zijn.
Als dit inderdaad zo is, en ik verwacht dat dit zo is, dan had de faculteit van Utrecht helemaal niet als deskundige, die dus geen enkele schijn van partijdigheid mag geven, mogen getuigen in mijn ogen. Dan kan ik me wel voorstellen dat deze vraag omhoog komt en dan vind ik het inderdaad verstandig om iemand van München of Edingburg of nog anders te vragen om de foto's indertijd gemaakt te beoordelen c.q hun zegje te doen in deze zaak.
speedfiets_2 schreef:Is ze nog niet klaar?
Citaat:Een simpel onderzoek op internet leert dat de deskundigen van de faculteit in Utrecht als ....
BMHP schreef:Tja, nieuwe deskundigen, zonder nieuwe "feiten" staat LE er moeilijk voor.
link2thepast schreef:BMHP schreef:Tja, nieuwe deskundigen, zonder nieuwe "feiten" staat LE er moeilijk voor.
Zonder meer waar, maar.... de huidige stand van zaken van feiten wat nu schade is en schade blijft is heel moeilijk omdat er niet heel veel vaststaand onderzoek is en heel heel weinig jurisprudentie.
Het is dan ook lastig een goed en eerlijk proces te gaan voeren. De gevolgen kunnen wel heel groot zijn door de opbouw van jurisprudentie.
Een mooi voorbeeld vind ik stichting Brein, door heel secuur de juiste zaken aan te spannen is er een vrij sterke en lastige jurisprudentie opgebouwd. Mocht je zaken niet weerspreken als gedaagde, dan ga je er mee akkoord. Alleen al het weerleggen van de jurisprudentie is voor de meeste gedaagden al veel en veel te duur en ingewikkeld.
Ik ben erg benieuwd of dit niet een zet is in een lange lange weg in de aanval tegen hyperflexie. Op basis van handhaving, schade en vergoeding.