Vier bestzittende ruiters winnen les op Academy Bartels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vier bestzittende ruiters winnen les op Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 20:49

http://www.knhs.nl

Dit jaar was de 13e editie van de Harry’s Horse Zitcompetitie. Maar liefst 840 ruiters hebben deelgenomen aan de elf regiofinales die in juni 2016 plaatsvonden. Hiervan kwalificeerden 171 ruiters zich voor de kwartfinales op 4 september bij Manege de Groote Wielen in Rosmalen en het Meers Paarden Centrum in Nieuw Vennep. Zaterdag 10 september 2016 was de halve finale én de finale van de Zitcompetitie tijdens Horse Event op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

De beste tien ruiters uit vier categorieën verschenen tijdens Horse Event in de baan. Eerst voor de halve finale en daarna gingen de beste vijf per categorie door naar de finale. Uit elke groep werd één ruiter uitgeroepen tot ‘Bestzittende FNRS Manegeruiter van 2016’. De vier eerste prijswinnaars gaan naar Academy Bartels voor een onder andere een rondleiding en een les van Imke Schellekens-Bartels. De tweede en derde prijswinnaars uit iedere categorie mogen een strandrit gaan maken bij Manege de Baarshoeve in Zandvoort. De ruiters die op de vierde en vijfde plaats zijn geëindigd in hun categorie, krijgen een picknicktocht aangeboden door Les Chevaux in Buinen.

Net als vorig jaar zorgde Stal Sintels uit Breda voor de paarden en pony’s op de finaledag in Ermelo. De ruiters droegen bodywarmers die gesponsord waren door Harry’s Horse.

Uitslag van de Zitcompetitie 2016:

Cat. 1.

Phaedra Pengel - Meerspaardencentrum - 365
Zoe Vermunt - Manege Thielen - 360.5
Ellemiek Mertens - Manege Kluizerheide - 359
Merel Vermeulen - Sequoia Stabes - 356.5
Ella van Uum - Sequoia Stabes - 355.3

Cat. 2.

Lois Frederik - Manege Satana -360.25
Joelle Doe - HC Hoekse Waard - 353.75
Noa Noortman - Stal Groenendaal - 350.25
Lotje Mes - HC Velsen - 347.75
Lou Jalvingh - Les Chevaux - 341

Cat. 3.

Lola Middelburg - Manege de Arckelhoeve - 363.75
Jip Fraters - Sequoia Stabes - 357.5
Laura Peters - Manege de Veluw - 355.5
Emma den Oudsten - HC Hoekse Waard - 353.25
Danielle van Wamel - Manege Ravenswaaij - 334.5

Cat. 4.

Ineke Wolswijk - HC Groesbeek - 371.75
Gitte van Gent - Manege Satana - 368.25
Pascalle Westera - Sequoia Stabes - 365.75
Laurie de Rooij - Manege Morgenstond - 365.25
Nancy Spek - Manege de Eenhoorn - 352.5

_Natasja_

Re: Vier bestzittende ruiters winnen les op Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:32

Trotse instructrice hier. :)F

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 01:46

Wow. Veel maneges die ik ken. En gefeliciteerd natas met je ruiters! Om trots op te zijn!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:32

Heb ze even gezien, ik vond het erg netjes! Alleen jammer van de leren bijzets. Dat zag er niet erg vriendelijk uit, dan liever rubber of elastiek. Maar daar kunnen de meisjes niks aan doen :)

Kan iemand trouwens het verschil in de categorieën uitleggen? Heeft dat met leeftijd te doen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 07:38

Super goed gedaan Ineke! Wat tof zeg :D

En natuurlijk de ruiters van manege de Veluw ook!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:57

Super leuk :D
De categorieën zijn als volgt ingedeeld:

Categorie 1:
10 t/m 12 jaar
In het bezit van het F4 diploma

Categorie 2:
13 t/m 17 jaar
Niet in het bezit van het F8 diploma

Categorie 3:
13 t/m 17 jaar
In het bezit van het F8 diploma

Categorie 4:
18 jaar en ouder

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:29

Maureen95 schreef:
Wow. Veel maneges die ik ken. En gefeliciteerd natas met je ruiters! Om trots op te zijn!

Ben ik ook. :j

Molfre schreef:
Heb ze even gezien, ik vond het erg netjes! Alleen jammer van de leren bijzets. Dat zag er niet erg vriendelijk uit, dan liever rubber of elastiek. Maar daar kunnen de meisjes niks aan doen :)

Kan iemand trouwens het verschil in de categorieën uitleggen? Heeft dat met leeftijd te doen?

Bij de regio en kwart finales heb ik ook voornamelijk elastieken (halsverlengers) gebruikt zien worden.

Maar het wisselt ook een beetje waar een paard beter op reageert. :-)

De categorie uitleg staat al beschreven zie ik.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:07

Iedereen van harte gefeliciteerd met jullie prijzen en de nummers 6 t/m 10 die mogen een dagje Sintels komen doen!

Onderwerp: Vier bestzittende ruiters winnen les op Academy Bartels

Molfre schreef:

Het waren niet geheel leren bijzetteugels

Is een plaatje van de bijzetteugel van Lammert Haanstra die wij afgelopen zaterdag gebruikt hebben en de jaren ervoor ook.
http://lammert-haanstra.nl/winkel/bijzetteugel/

Zelf zien wij liever dat de paarden met een martingaal lopen, maar de regels geven nu eenmaal aan dat een paard bijgezet dient te worden. 2 jaar geleden hebben wij het geprobeerd met elastieken, maar dat was erg slecht bevallen, 2 paarden bij de fysio met halsproblemen en dat is nu net niet de bedoeling. Gelukkig is dat allemaal wel goed gekomen.
De FNRS had al heel wat jaren eerder de bijzetteugels van Lammert aangeschaft en ik moet zeggen, dat is een stuk prettiger dan die bijzetteugels met een rubberen ring, die gaan nogal op en neer als het paard loopt.

Ik vond dat de paarden n pony's super braaf waren, langs hoefsmeden die bezig waren, machines en stands en veel publiek, ze gaven geen kik en we hadden een aantal nieuwe erbij lopen. Het was wel een weg met hobbels richting de rijbaan. Anders dan andere jaren was nu dat de ruiters en amazones moesten opstappen naast de rijbaan en ze konden nu dus niet even stappen. Andere jaren kon dat wel en dat was voor de ruiters net wat fijner om dan de beugels goed op maat te hebben.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:58

goldenarrow schreef:

Late reactie, maar dankjewel nog! :D

Ik vond de paarden van manege Sintels ook ontzettend braaf. Super aan de hulpen, rustig in de bak en ook het tuig zag er netjes uit. Heb op alledrie de pony's heerlijk gereden. Helemaal top!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:46

xIrlijn schreef:
goldenarrow schreef:

Late reactie, maar dankjewel nog! :D

Ik vond de paarden van manege Sintels ook ontzettend braaf. Super aan de hulpen, rustig in de bak en ook het tuig zag er netjes uit. Heb op alledrie de pony's heerlijk gereden. Helemaal top!

Dank je voor het compliment! Wij vonden het als team ook weer erg leuk om te doen. Echt genieten als je de ruiters en amazones zo ziet rijden met je paarden.