Frank Hosmar Foto: Dan Mumford
Vandaag was de tweede dag, dat de para-dressuur in Rio de Janeiro op het programma stond. Voor Nederland kwam alleen Frank Hosmar in actie in de teamtest grade IV. Hij eindigde op een derde plaats met een score van 72,381%.
“Ik ben niet echt tevreden. Ik denk dat het beter kan”, vertelt Hosmar na zijn proef. “Mijn paard Alphaville was goed vandaag, maar er waren teveel dingen in de proef die beter kunnen. Het achterwaarts gaan was niet zuiver en in de middendraf was hij teveel op de hand.” Ondanks dat hij niet echt tevreden was met zijn proef is Hosmar wel strijdvaardig. “Ik wil niet weer met brons naar huis, zoals in Londen, dus we gaan er woensdag echt nog voor”
Verder vertelt Frank dat hij het verschil van bijna twee procent met zijn concurrenten Sophie Wells en Michel George wel wat veel vind. Hij wil graag de protocollen zien en in overleg met zijn trainster Adelinde om te kijken wat zij er van vond.
Aankomende woensdag rijd Frank de individuele proef.
Morgen rijden de deelnemers in Grade II de teamtest. Voor Nederland zijn dat Demi Vermeulen en Rixt van der Horst.
Morgenmiddag is voor Grade III de individuele proef. Waarin Sanne Voets voor Nederland aan de start komt.
Uitslag Paralympische Spelen, teamtest Grade IV
1. Michele George (Bel), FBW Rainman (v.Rubicell), 74,524%
2. Sophie Wells (Gbr), Valerius (v.Flemmingh), 74,405%
3. Frank Hosmar (Haarle), Alphaville (v.Sandreo), 72,381%
. Succes Frank!