[Rio] derde plaats voor Frank Hosmar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[Rio] derde plaats voor Frank Hosmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:11

bokt / knhs
Afbeelding
Frank Hosmar Foto: Dan Mumford

Vandaag was de tweede dag, dat de para-dressuur in Rio de Janeiro op het programma stond. Voor Nederland kwam alleen Frank Hosmar in actie in de teamtest grade IV. Hij eindigde op een derde plaats met een score van 72,381%.

“Ik ben niet echt tevreden. Ik denk dat het beter kan”, vertelt Hosmar na zijn proef. “Mijn paard Alphaville was goed vandaag, maar er waren teveel dingen in de proef die beter kunnen. Het achterwaarts gaan was niet zuiver en in de middendraf was hij teveel op de hand.” Ondanks dat hij niet echt tevreden was met zijn proef is Hosmar wel strijdvaardig. “Ik wil niet weer met brons naar huis, zoals in Londen, dus we gaan er woensdag echt nog voor”

Verder vertelt Frank dat hij het verschil van bijna twee procent met zijn concurrenten Sophie Wells en Michel George wel wat veel vind. Hij wil graag de protocollen zien en in overleg met zijn trainster Adelinde om te kijken wat zij er van vond.
Aankomende woensdag rijd Frank de individuele proef.

Morgen rijden de deelnemers in Grade II de teamtest. Voor Nederland zijn dat Demi Vermeulen en Rixt van der Horst.
Morgenmiddag is voor Grade III de individuele proef. Waarin Sanne Voets voor Nederland aan de start komt.

Uitslag Paralympische Spelen, teamtest Grade IV
1. Michele George (Bel), FBW Rainman (v.Rubicell), 74,524%
2. Sophie Wells (Gbr), Valerius (v.Flemmingh), 74,405%
3. Frank Hosmar (Haarle), Alphaville (v.Sandreo), 72,381%

BigOne

Re: [Rio] derde plaats voor Frank Hosmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:38

Tja, als er te veel dingetjes niet goed gingen dan moet je imo niet piepen met 72%. vervelend maar om ter zeggen: Ik wil niet weer met brons naar huis?? Wees blij dat je op medaillekoers ligt.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:14

bigone schreef:
Tja, als er te veel dingetjes niet goed gingen dan moet je imo niet piepen met 72%. vervelend maar om ter zeggen: Ik wil niet weer met brons naar huis?? Wees blij dat je op medaillekoers ligt.
Hij is gewoon strijdvaardig en wil er voor gaan. Mooi toch? Dat hij maar het onderste uit de kan haalt :-). Succes Frank!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:18

Riel schreef:
bigone schreef:
Hij is gewoon strijdvaardig en wil er voor gaan. Mooi toch? Dat hij maar het onderste uit de kan haalt :-). Succes Frank!

Helemaal niets mis mee, ik gun het ze allemaal van harte om hoog te eindigen. Maar nu meteen de jurering al in twijfel trekken?? Dan moet je geen jurysport gaan beoefenen, punt!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:24

bigone schreef:
Helemaal niets mis mee, ik gun het ze allemaal van harte om hoog te eindigen. Maar nu meteen de jurering al in twijfel trekken?? Dan moet je geen jurysport gaan beoefenen, punt!!
Ik zie hem nergens de jurering in twijfel trekken. Wat mij betreft mag hij die 2% verschil vreemd vinden en is het zijn goed recht om de protocollen te bekijken/vergelijken. Ik interpreteer het als zijnde: leren uit fouten en zien wat hij beter kan doen. Gewoon een kritische reflectie naar zichzelf toe + een kennismaking met wat de jury belangrijk vindt. Geheel menselijk in de sport.

Edit: extra toegevoegd

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:40

Ik verschiet dat Michelle mee doet met haar oud paard. Ze had toch een topper ter beschikking gekregen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 06:45

Zo te zien doet dat oude paard het anders meer dan prima. De nieuwe was misschien niet op tijd klaar of hielden ze als reserve achter de hand.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:01

Klagen over de juryresultaten is wat Nederlanders als de beste kunnen. Frank is wat dat betreft niet anders dan de valide ruiters. Ik vind dat geklaag steeds storender. Het zou de dressuurruiters sieren als ze daar eens mee zouden stoppen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:04

Ik zie geen klacht over de jury resultaten maar een teleurgestelde ruiter die graag wil vergelijken en kijken waar hij het zelf heeft laten liggen.

Die man is daar heen gegaan voor goud, als je dan de eerste dag dik 2% achter de concurrentie aan komt wil je ook weten waar dat aan ligt. Wellicht heeft hij voor de individuele test de boel weer op orde en kan hij rijden voor de medailles.

Knap trouwen van Michele George. Gaat vast een mooie strijd worden morgen.
May the best man/woman win *\o/*

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:10

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:54

Hij zegt dat hij het verschil van 2 procent met zijn concurenten wel wat veel vond. Dat lees ik toch wel alsof hij het met de resultaten niet eens is.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:27

Vur, het is toch ieders goed recht om het niet eens te zijn met de resultaten en/of het verschil groot te vinden? Hij schrijft ook dat hij wil vergelijken/bespreken samen met zijn trainer. Hij gaat over tot actie en doet er "iets" mee. Dat is alleen maar mooi.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:09

Go Michele! Sterke top 3, ik ben benieuwd hoe ze het morgen doen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 00:19

vur schreef:
Klagen over de juryresultaten is wat Nederlanders als de beste kunnen. Frank is wat dat betreft niet anders dan de valide ruiters. Ik vind dat geklaag steeds storender. Het zou de dressuurruiters sieren als ze daar eens mee zouden stoppen.

Helemaal mee eens............dat gejank achteraf altijd. If you can't stand the heat, stay out off the kitchen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:14

De resultaten bij de Nederlandse dressuurruiters zijn niet meer wat het geweest is. We waren verwend, het Nederlandse publiek en de Nederlandse ruiters. Onze ruiters deden het goed.Maar Duitsland en Engeland doen het op het moment gewoon beter. In dit geval ook België. Onze valide en mindervalide ruiters presteren tot op dit moment niet voor de gouden plaatsen op de Olympische Spelen dit jaar. Laten we onze wonden likken en zorgen dat we het weer beter gaan doen. En niet uitdragen dat het wel bij de jurering zal liggen die niet te volgen is. Of dat hier nu wel of niet zo bedoeld is. Het gebeurt al veel te vaak. Slechte verliezers bederven de sfeer. Beter rijden betekent meer punten in de dressuur en minder stafpunten in het springen is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Ik wil onze Nederlandse ruiters nog veel succes wensen maar daarbij veel zelfreflectie. En gelukkig is de strijd nog niet geheel gestreden bij de minder valide ruiters. Wie weet ligt er nog ergens goud voor Nederland.............