Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Vreselijk voor de dieren. Ik kan eigenlijk geen medeilijden hebben met de stierenvechter.. Ik gun het niemand, laat dat duidelijk zijn, maar ik kan er ook geen medelijden mee hebben als je aan dergelijke praktijken mee doet.
Wel "mooi" dat er een paar meteen hulp zijn gaan bieden. Onderling zit het idd wel goed precies. Als ze diezelfde empathie nu eens zouden gebruiken in hun hobbykeuze...
Ayasha schreef:Het ongeluk ansich vind ik ook vreselijk maar omdat het een stierenvechter is kan ik geen medelijden hebben met diens verwondingen.. Als "de paardenbeul" (of een van de) ooit een keer in elkaar geschopt wordt, dan kan ik daar ook echt geen medelijden mee hebben. Vind het vooral erg voor de dieren.
Ayasha schreef:Vreselijk voor de dieren. Ik kan eigenlijk geen medeilijden hebben met de stierenvechter.. Ik gun het niemand, laat dat duidelijk zijn, maar ik kan er ook geen medelijden mee hebben als je aan dergelijke praktijken mee doet.
Wel "mooi" dat er een paar meteen hulp zijn gaan bieden. Onderling zit het idd wel goed precies. Als ze diezelfde empathie nu eens zouden gebruiken in hun hobbykeuze...
CestLaVie_97 schreef:Wij als paardenmensen houden die stierengevechten ook in stand. Ga maar eens kijken naar de sponsors van die wedstrijden, wil wedden dat een boel mensen met ariat aan hun pootjes lopen, of een stanleymes in hun poetskoffer hebben zitten
Ooit wel gehad omdat ik het niet wist maar wordt bij deze dus onder geen enkele voorwaarde nog aan geschaft.Ayasha schreef:CestLaVie_97 schreef:Wij als paardenmensen houden die stierengevechten ook in stand. Ga maar eens kijken naar de sponsors van die wedstrijden, wil wedden dat een boel mensen met ariat aan hun pootjes lopen, of een stanleymes in hun poetskoffer hebben zitten
Nee en nee.
lieveli schreef:Ik sta op bokt niet bekend om mijn compassie maar sommige opmerkingen vind ik hard. Het is boven alles een mens. Met misschien wel een gezin, kinderen, kleinkinderen. Ja ik vind stierengevechten ook niet meer van deze tijd en barbaars, maar daar gaat het niet om in dit artikel.
pien_2010 schreef:Wat mij betreft is een discussie over stierenvechten op deze plek waar melding wordt gemaakt van een ernstig ongeval volkomen misplaatst.
Als ik met alle mensen die dingen doen waar ik totaal niet achter kan staan geen medelijden hoef te hebben als ze zo'n naar ongeluk of andere zaken meemaken dan zou ik mezelf toch wel een heel naar mens vinden.

Ayasha schreef:pien_2010 schreef:Wat mij betreft is een discussie over stierenvechten op deze plek waar melding wordt gemaakt van een ernstig ongeval volkomen misplaatst.
Als ik met alle mensen die dingen doen waar ik totaal niet achter kan staan geen medelijden hoef te hebben als ze zo'n naar ongeluk of andere zaken meemaken dan zou ik mezelf toch wel een heel naar mens vinden.
Heb van dergelijke gevoelens gelukkig geen last maar dit is natuurlijk ook een manier om als mod verdekt te zeggen dat je degene die hier geen medelijden mee hebben nare mensen vindt.
Achterpoortje van de persoonlijke aanval. Een interessante "les" geef je hier weg.
tyleysmiley schreef:Ik ga helemaal met Ayasha mee...ik vind het vreselijk voor de paarden...maar met 'mensen' die zich met zulke praktijken bezig houden,op welke manier dan ook,ook al is het om zijn brood te verdienen:moet dat persé met dierenmishandeling van de ergste soort??...heb ik 0,0 medelijden.