Harrie Smolders wint Grand Prix Rome

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Harrie Smolders wint Grand Prix Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 14:48

bokt / knhs
Afbeelding
Harrie Smolders Foto: Michael Kramer

De Nederlandse ruiters hebben goede zaken gedaan tijdens de GCT Grand Prix in Rome.
Harrie Smolders wist de Grote Prijs van Rome te winnen met de twaalf jarige hengst Don VHP Z. Na een barage waarin 7 combinaties mochten starten, lukte het Smolders om foutloos te blijven en de snelste tijd neer te zetten.
“Don VHP Z is altijd een geweldig paard voor mij geweest en hij verdiende deze overwinning echt. Ik wist dat ik al het risico moest nemen met Simon nog achter me met een heel snel paard. Mijn paard heeft veel galop en uiteindelijk werkte het allemaal goed uit in de barrage”, vertelt Harrie Smolders achteraf. “Ik rijd Don nu een paar jaar, maar we misten nog een vijfsterren overwinning. Niet iedere barrage past hem, maar vandaag kon ik zijn galop echt gebruiken. Ik heb vaak in Rome gereden, maar het zat me nooit echt mee. Dit maakt het allemaal goed!”

Maikel van der Vleuten die als eerste moest starten tijdens de barrage, wist eveneens foutloos te blijven en pakte uiteindelijk de derde plaats. Hij deed dit met VDL Groep Arera C. Over zijn lastige uitgangspositie als eerste starter zei hij:
“Ik wist dat er heel snelle ruiters in de barrage zaten en omdat ik als eerste moest, wist ik niet precies hoeveel galopsprongen ik overal kon rijden. Ik probeerde er zo min mogelijk te krijgen en uiteindelijk had ik een mooie, snelle barrage die echt de druk op de andere ruiters legde. Ik ben heel blij met mijn uiteindelijke derde plaats, de anderen waren vandaag gewoon iets beter.”

Uitslag GCT Grand Prix Rome:
1. Harrie Smolders - Don VHP Z (v. Diamant de Semilly) - 0/0/0-33.11 sec
2. Simon Delestre (FRA) - Chesall Zimequest (v. Casall) - 0/0/0-34.00 sec
3. Maikel van der Vleuten - VDL Groep Arera C (v. Indoctro) - 0/0/0-34.07 sec