NRHA Wereldkampioen Sail on Top Whizard verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

NRHA Wereldkampioen Sail on Top Whizard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 16:37

bokt.nl / westerntoday.nl / Facebook / Sailontopwhizard.com

De NRHA Wereldkampioen Sail on Top Whizard (Whizard Jac x Miss N Sis) is verkocht aan Bo Ranch, in Frankrijk. Topper, zoals het paard genoemd wordt, was in eigendom van Danny Cerato en werd getraind door Ann en Bernard Fonck. In de afgelopen tien jaar heeft Bernard Fonck bijna 300.000 dollar aan prijzengeld gewonnen met Topper.

De hengst werd in 2008, op 3-jarige leeftijd, al viermaal kampioen op wedstrijden in Italië en Frankrijk. De inmiddels 11-jarige Topper heeft deze trend door weten te zetten met Fonck. In 2012 werden ze wereldkampioen op de NRHA open kampioenschappen en in 2014 behaalden ze de zilveren teammedaille op de WEG in Normandië.

Op 1 september schreef Bernard Fonck op Facebook: "TOPPER. Er zijn niet genoeg woorden om je te bedanken! Je hebt bijna 10 jaar voor me gewerkt en samen hebben we bijna 300 000$ gewonnen… Bedankt aan de vorige eigenaar Danny Cerato voor al je vertrouwen in de afgelopen jaren, en gefeliciteerd aan de nieuwe eigenaars Bo Ranch! Vandaag gaat Topper naar zijn nieuwe huis.. Ik zal je nooit vergeten, Topper, je bent meer dan speciaal. Bedankt maatje, ik zal je missen.."

Bernard Fonck en Sail on Top Whizard tijdens de NRHA wereldkampioenschappen in 2012: