Philippe Le Jeune met wildcard naar Belgisch Kampioenschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Philippe Le Jeune met wildcard naar Belgisch Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 13:12

www.hbvl.be

Ex-wereldkampioen Jumping Philippe Le Jeune kan dankzij een wildcard van chef d’équipe Dirk Demeersman deelnemen aan het Belgisch kampioenschap van volgende week woensdag in Lanaken.

Le Jeune liet de laatste weken met het 10-jarig Belgisch Warmbloed Paard Giorgio de Muze een aantal opmerkelijke resultaten optekenen en dat was voor de wereldkampioen van Kentucky 2010 de reden om een wildcard aan te vragen. "Mijn uitdrukkelijke voorwaarde aan Dirk Demeersman was wel dat er niemand van de geselecteerden zou opgeofferd worden om mij te laten deelnemen. Ik voelde echter dat Giorgio de Muze er klaar voor is en dat is voor mij een reden om mij kandidaat te stellen. Dat is zo al mijn hele carrière geweest: nooit heb ik mij ter beschikking van een chef d’équipe gesteld als ik niet het gevoel had dat mijn paard in topvorm was".

Le Jeune wil opnieuw de internationale toer op. "En daarvoor moet je deelgenomen hebben aan het BK. Giorgio de Muze heeft zeker het potentieel om op wereldniveau mee te kunnen, hij moet enkel nog leren op wedstrijd minder omstuimig te keer te gaan. Op het BK gaan we zien hoe ver we al kunnen geraken. Mijn ander toppaard, Filou de Muze, lijkt na anderhalf jaar blessureleed eindelijk toch weer fit te geraken en verder zit de 8-jarige zoon van Nabab de Reve, Cadeau de Muze, er aan te komen. Ondanks mijn 56 jaar is mijn ambitie in de paardensport nog geen greintje gedaald."

Over de jonge generatie wil de ancien nog dit kwijt. "Het zijn stuk voor stuk wereldtoppers maar er ontbreekt een echte leider, die als er in teamverband moet gestreden worden het niveau nog een stuk kan optrekken. Vroeger had je Jos Lansink of een Ludo Philippaerts, die daarvoor zorgden."