Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 11:07

*www.westerwoldeactueel.nl
Afbeelding
Foto door Amanda

Vannacht heeft een paardenbeul toegeslagen in een weiland in Veendam. Jacqueline van Rensen werd wakker van gegier en het blaffen van haar herder Boogie. Aanvankelijk dacht ze aan vechtende katten, maar toen ook de paarden als een dolle door het weiland renden zijn zij en haar man naar buiten gegaan. Om te voorkomen dat de dieren door het draad gingen brachten ze ze een voor een naar binnen.

Als laatste was de bonte merrie van haar vriendin aan de beurt. In het licht van de stal zag Jacqueline dat het paard onder het bloed zat. Haar benen, rug en staart waren bedekt met bloed. Iemand bleek met een scherp voorwerp de schaamlippen van het dier begaan te hebben. Ook zat er een diepe snee in de vagina.

Jacqueline belde meteen 112 en de dierenarts. Haar man sprong in de auto om de dader te zoeken. De politie was snel ter plaatse. Het gebied rond de woning werd afgezet en er werd met speurhonden gezocht. Helaas is er niemand meer aangetroffen. Jacqueline denkt dat Boogie door te blaffen heeft voorkomen dat het nog erger met de merrie zou aflopen. Waarschijnlijk is de dader op dat moment op de vlucht geslagen.

De politie roept getuigen op zich te melden via 0900-8844.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:14

Ohhh..wat vreselijk voor paard en eigenaresse. Maar ook voor de mensen die wakker zijn geworden door de hond die alarm sloeg.

Gerustellende gedachten als de dader gevat wordt....

Stephanie

Re: Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:18

Bah, vreselijk nieuws := ...

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:20

Bah het komt wel heel dichtbij zo... :(
Vreselijk voor paard en eigenaresse.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:21

Wat super van Boogie !!
Verder kan ik er niet veel over zeggen ... echt misselijkmakend ... sterkte aan de eigenaars ...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:43

Vuile smeerlap hij flikt het nog steeds. Erg dichtbij nu, ik word er zo naar van. Wanneer wordt er nu eens echt werk van gemaakt hem te pakken?!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:49

Om dit soort dingen ben ik blij dat ik honden tussen de paarden heb lopen. Brrr hopen dat die smeerlap gauw gepakt word

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:52

Het was een tijdje stil maar daar is hij weer. Misselijk makend en hij kikt erop als wij het uiten. Arme merrie wat heeft die een pijn gehad.
Ik hoop voor hem dat hij de verkeerde merrie tegen komt. Meer kan ik er niet over zeggen wat een droevig figuur.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:55

Vreselijk toch weer :(

Arm dier, hopelijk herstelt ze snel!

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:07

Wat sneu zeg, jammer dat de dader niet is gevonden :n

Vind het wel typisch dat zo veel mensen uitgaan van 1 persoon die iedere x voor de verwondingen verzorgt. Het is zo vaak in het nieuws dat er vast copycats bij lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:23

Misschien heeft het paard tegen iets scherps geschuurt?

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:31

Tobbes jouw humor kan ik niet waarderen. En geschuurt moet met een d.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:36

Gadver, dat komt nu wel akelig dichtbij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:37

Tobbes schreef:

Meen je dit nou?

Wat verschrikkelijk voor de eigenaresse en het paard! Nog een geluk dat die hond was aangeslagen! Wat is hier toch de lol van?! -:(-

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:42

Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij dergelijke berichten ook altijd twijfel of het wel echt de paardenbeul was, maar aangezien hier de hond en de paarden zo overstuur waren, denk ik niet dat dat komt doordat de merrie tegen iets scherp heeft geschuurd... :n

Onbegrijpelijk dit :(
Sterkte aan de eigenaars en beterschap aan het paard... :(:)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:54

Verschrikkelijk... Ik krijg al weer helemaal kriebels van dit bericht,
Mijn paardje staat vlakbij veendam, en met enige voorkennis zou iemand zonder gehoord te worden zo (achterlangs) de wei inkunnen....
Ik denk niet dat ik voorlopig lekker slaap :/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:04

Pichu schreef:
Tobbes schreef:

Meen je dit nou?

Wat verschrikkelijk voor de eigenaresse en het paard! Nog een geluk dat die hond was aangeslagen! Wat is hier toch de lol van?! -:(-

Nou, als het inderdaad door een mens is gedaan, is de lol ervan dat hij/zij hier terug kan lezen dat het weer gelukt is om aandacht te krijgen zonder gepakt te worden voor de daad.

Het gaat dit soort types om aandacht en de kick van ermee wegkomen.
Verzwijgen is dus een remedie!

En ja, de opmerking van Tobbes slaat ergens op. In ieder geval een deel van de gerapporteerde mishandelingen blijkt toch voort te komen uit handelen van het paard zelf, alleen zit daar geen aandacht/sensatie in en zul je dat ook niet terug lezen in de media.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:06

Nou, lijkt me niet dat een wond in de vagina door het paard zelf kan komen. En waarom ging de hond dan blaffen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:07

Pichu schreef:
Nou, lijkt me niet dat een wond in de vagina door het paard zelf kan komen. En waarom ging de hond dan blaffen?

Lastig hè, goed en begrijpend lezen.

Ik zeg dat een deel onterecht als mishandeling wordt aangemerkt, niet dat deze situatie door het paard zelf is aangericht!
Laatst bijgewerkt door ikke op 08-09-16 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:08

Komt wel dichterbij nu inderdaad.. wat bezielt je om zoiets in je hoofd te halen :n

Blij dat wij ook 2 rottweilers op stal hebben die aanslaan bij elk vreemd geluid :=

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:15

Pichu schreef:

In een best deel van de gevallen bleek het na onderzoek door de dierenarts helaas toch door het paard zelf gedaan (idd schuren tegen scherpe voorwerpen), dus helemaal vreemd is de opmerking van Tobbes niet. Gezien het gedrag van de hond zal het nu vermoedelijk toch wel om mishandeling gaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:15

Je wordt toch benauwd voor je freewheel-weidepaarden. Aan mijn 2 Shetten kunnen ze niet komen, godzijdank, dan moet je van welke kant ook langs mijn 2 Dobermanns, dat gaat niet goed aflopen.
Ja het komt voor dat merries zichzelf op een bizarre wijze openhalen, maar het lijkt me - aangezien er al snel een massapsychose ontstaat omtrent "de paardenbeul" - dat zowel politie als DA toch héél goed onderzoeken of dit door het paard zelf veroorzaakt kan zijn.

Bij de stal en weilanden van de anderen zijn er camera's, dus vertrouw ik daar maar een beetje op... en op de buren die ook altijd wel "dorpsogen" hebben.

Heel veel sterkte voor de eigenaren van de Veendamse merrie...ik vernam dat ze al weer wat aan de beterende hand is.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:29

Me too terpentijn, ik probeer er idd geen aandacht aan te schenken maar zo dichtbij... vreselijk nieuws !

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:30

Pichu schreef:

ik zeg niet of het in dit geval gebeurd is,
maar een wond in de vagina kan heel makkelijk ontstaan hoor.
vagina is een van de 'jeukplekjes' onder invloed van de hormonen..

heb als kind vaak met veeartsen meegelopen, en met regelmaat bij een boer gestaan waar een merrie, of ooi, of koe haar pruts had opengehaald aan iets 'scherps (kan ook een lullige knoest zijn op een paaltje dat ze net verkeerd raken). Zelfs meerdere malen meegemaakt dat toen we aankwamen de darmen inmiddels via de vagina eruit lagen... schuur, schuur, scheur, persen door de pijn, scheur groter et voila plop meters darm eruit.

als het ergens jeukt dan ga je eraan zitten, kun je er niet bij, dan gebruik je 'hulpmiddelen'..

mens gebruikt een breinaald om onder gips te kunnen krabben.. een paard gebruikt van alles om ergens even goed te kunnen schurken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:59

nicolanca schreef:
Tobbes jouw humor kan ik niet waarderen. En geschuurt moet met een d.

Is geen humor maar andere kant van verhaal.
Zolang geen bewijs is wat er gebeurd is zal niemand het weten.