Eliminatie voor Herman ter Harmsel op WK Vierspannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Eliminatie voor Herman ter Harmsel op WK Vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 15:16

KNHS

Enorme pech voor individueel deelnemer Herman ter Harmsel in de vaardigheid van het WK vierspannen in Breda vanmorgen. Een van de strengen van zijn linker voorpaard raakte los waarvoor de jury de bel luidde. De menner uit Rijssen had echter niet in de gaten wat er aan de hand was en reed door de volgende kegelpoort en werd geëlimineerd. Ter Harmsel stond op dat moment op de 28ste plaats.

Hans Heus kwam vanmorgen met slechts 1 afgeworpen balletje en tijdfouten uit de ring en staat op de voorlopige negende plaats van het vaardigheidsklassement. Mark Weusthof liet in totaal 24,60 strafpunten noteren. Bram Chardon koos er voor om vandaag niet aan de start te verschijnen.

Na de eerste 29 deelnemers gaat de Amerikaan James Fairclough aan de leiding in deze pittige vaardigheidsproef van Jeroen Houterman waarin de krappe tijd een sleutelrol speelt. Fairclough tikte er slechts één balletje af en noteerde 4,64 strafpunten voor tijdsoverschrijding.
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 04-09-16 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BAStable

Re: Eliminatie voor Herman ter Harmsel op WK vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:24

Geen verstand van mennen, maar is hij geëlimineerd omdat hij doorreed toen de jury de bel luidde? Of vanwege het feit dat een van de strengen los was?
Wel enorm zonde iig!

ZEJA

Re: Eliminatie voor Herman ter Harmsel op WK Vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:41

De jury luide de bel omdat er een streng los hing.

Als er gebeld word moet je stoppen en het in orde maken.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:14

Vreemd en jammer dat bram chardon niet is gestart in de vaardigheid. Hij had 5 paarden mee.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:53

Bram Chardon is niet gestart in de vaardigheid, omdat hij gisteren bij de marathon is geëlimineerd vanwege het uitspannen van een paard. Hij had een ongelukje bij hindernis 2 waarbij een paard was gestruikeld en daardoor moest die uitspannen!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:52

Dan mag je nog wel vaardigheid starten toch?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:14

Citaat:
Bram Chardon
8 uur · Breda ·
Beside some scratches all my horses are fine! I am very thankfull of all the people who helped me in the obstacle. It's a great feeling to get so much support at this moment. In the sport we have ups and downs, last year Breda was perfect for me, this year was a learning moment, i think it will make me stronger as a driver and i will do my very best to reach the top of team driving!!
For the welfare of my horses i decided not to drive the cones today, i might do a little show in a few weeks to finish this year with a good feeling.
For sure will see much more of me next year!:)

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 21:10

Ooow ik dacht dat je dan de vaardigheid ook niet meer mocht starten. Maar vindt het een goede beslissing van hem!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:09

roekes schreef:
Dan mag je nog wel vaardigheid starten toch?

Ik meen dat je de vaardigheid nog wel mag starten maar dat je sowieso EL blijft voor de einduitslag dus dat het resultaat van de vaardigheid er toch niet toe doet.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:55

Je mag de vaardigheid zeker wel starten. Weusthof heeft in de marathon ook moeten uitspannen en is de vaardigheid ook gestart.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:34

Inney schreef:
Je mag de vaardigheid zeker wel starten. Weusthof heeft in de marathon ook moeten uitspannen en is de vaardigheid ook gestart.

Maar Weusthof was 'RE' , niet 'EL'.
Soit, volgens mij mogen beide de vaardigheid nog starten.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:40

Ze hadden inderdaad beide de vaardigheid mogen starten.