Bokt / Knhs
Vanmiddag werd tijdens het WK mennen op Outdoor Brabant de marathon verreden. Het Nederlandse team bestaande uit, IJsbrand Chardon, Koos de Ronde en Theo Timmerman hebben vandaag hun voorsprong in het landenklassement flink uitgebouwd.
Koos de Ronde reed een fantastische marathon en werd daarmee tweede, achter regerend wereldkampioen Boyd Excell. De Ronde was uiteraard dik tevreden over zijn resultaat: “Ik moest er wel aan werken, maar het was een heel mooi parcours, alles zat er in. Tot en met hindernis zeven liep het heel stabiel, op de laatste hindernis verloor ik iets. Mijn span liep heel goed, mijn paarden zijn goed in vorm. Boyd was gewoon weer net iets beter dan de rest.”
Theo Timmerman reed eveneens een sterke marathon en zorgde met zijn zesde plaats voor het tweede teamresultaat. Voor IJsbrand Chardon verliep de marathon minder soepel, hij verloor kostbare seconden in hindernis zeven en staat momenteel op brons in het tussenklassement.
Voor Mark Weusthof en Bram Chardon verliep de marathon helaas iets minder goed. Bij Weusthof kwam een van zijn achterpaarden ten val in de laatste hindernis waardoor hij de wedstrijd moest staken.
Debutant bij het WK vierspannen Bram Chardon had pech bij de tweede hindernis, waar een van zijn achterpaarden ten val kwam en hij moest uitspannen. Gelukkig kwamen de paarden van Bram met de schrik vrij en liep het paard van Weusthof slechts een lichte verwonding op.
Tussenstand landenklassement WK vierspannen Breda 2016 - na dressuur en marathon:
1. Nederland 354,30
2. Hongarije 377,20
3. Duitsland 379,61