In de finale kür op muziek in de klasse Z2 was de winnares vandaag Mara de Vries. De amazone haalde met haar grote bruine Ampére-nakomeling Farzana de winst binnen door 75,333% te scoren. Met een sterke proef waar ze overduidelijk zelf ook blij mee was, haalde ze terecht het goud binnen.
Zilver was voor Friesland. Laura Zwart's paard Lumen Express was een klasse apart. 73,667% wist de amazone met de wakkere vos van Vivaldi te halen. Het brons ging naar Limburg met Mandy Wilms. Quarterback-nakomeling Deep Purple danste gecontroleerd naar 72,292%.
Juryvoorzitter dhr. De Haas: "Er waren veel kwaliteitsvolle paarden. De ruiters begonnen vandaag met een schone lei en het was een brede groep vandaag. Het zijn terechte finalisten. De dressuursport gaat in Nederland met sprongen vooruit!"
Echt super van deze combinatie! Farzana is nog maar 6 jaar, die heeft nog een mooie toekomst voor de boeg!
yvonnepuntnl
Geplaatst: 04-09-16 08:40
Supertrotse mede-eigenaar van Farzana meldt zich!
Ik heb haar als veulentje gekocht. Toen ik haar zag lopen op de veiling, wilde ik haar per se hebben. Gelukkig waren er niet veel andere bieders dus had ik haar voor niet erg veel geld. Toen ze drie was mocht ze mee naar de NMK en sinds twee jaar staat ze bij Dressuurstal van Baalen, die inmiddels voor de helft eigenaar is. Ze is inderdaad pas zes, maar Farzana kan het hebben. Die blijft maar gaan! Ze krijgt nu wel vakantie hoor!