Geen kampioenschappen meer voor Nino de Buissonnets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Geen kampioenschappen meer voor Nino de Buissonnets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 10:54

http://www.worldofshowjumping.com/
Afbeelding
Steve Guerdat met Nino des Buissonnets. Foto gemaakt door Grandslamjumping

De Zwitserse springruiter Steve Guerdat heeft aangekondigd dat zijn toppaard Nino de Buissonnets geen kampioenschappen meer hoeft te lopen. De bruine Selle Français-ruin, van Kannan uit een Narcos II-merrie, haalde in Londen het individueel Olympisch goud binnen en eindigde in Rio individueel vierde.

Guerdat benadrukt dat de Nino in topvorm terug is gekomen uit Rio, maar vindt dat het paard genoeg inspanningen heeft geleverd: "We zullen geen kampioenschappen meer rijden. Hij heeft me al zoveel gegeven en ik wil niet dat hij dat nog een keer voor me moet doen. Zonder de grote kampioenschappen ligt er minder druk op hem. Zolang hij wil blijven springen, gaan we nog door." Op de planning staat onder andere Genève, waar de combinatie vorig jaar de CSI5* nog won. "Dank je wel Nino, dat je nog eens alles voor me hebt gegeven, voor de sensatie die je al die mensen geeft die jou bewonderen. Ik zeg tegen jou wat ik ook zei tegen Jalisca enkele jaren geleden: Je bent een ster. Ik hou van je."

Ketaki

Re: Geen kampioenschappen meer voor Nino de Buissonnets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:32

respect om het nu rustig af te bouwen voor nino.

wellicht heeft hij nog een stel ( jonge) toppers staan, die het stokje van nino kunnen overnemen :)