Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Jeetje, dat is schrikken zeg!
Zal de mountainbiker hebben geweten wat hij/zij heeft veroorzaakt?
Ik steek ook regelmatig het spoor over met mijn paard. Er gaan ook groepen van de manege in de buurt overheen en ik heb ook hier wel eens verhalen gehoord over paarden die bleven staan terwijl de bomen dicht gingen, oa met mijn nichtje erop.

GamblersCup schreef:Ik vind het wel apart dat er met een groep zó over een spoorwegovergang gereden wordt, dat het mogelijk is dat er een paard tussen de slagbomen vast kan komen te zitten. En dan ook nog met kinderen van rond de 10... levensgevaarlijk. Die laat je bij zo'n overweg toch begeleiden aan de hand?! Ik vind het onverantwoordelijk. Je ziet nu wat er kan gebeuren met kinderen die nog niet in staat zijn zelfstandig te reageren in een onverwachte situatie. En dan is het nog goed afgelopen.
MirandaDvG schreef:Maar als dit allemaal binnen enkele seconden gebeurde, dan stak de groep wel net op het nippertje over, was dat wel zo slim?
Je weet ook niet altijd van te voren exact wanneer er een trein langskomt, zeker omdat ze nog al eens vertraagd kunnen zijn of een andere dienstregeling kunnen rijden, bijvoorbeeld.
Er bestaan ook sporen waarbij je, door bijvoorbeeld een bocht in het spoor, níet ziet of er een trein aan komt. Daar zijn die slagbomen voor, jongens. Dat de ruiters de trein hebben zien aankomen en besloten hebben tóch nog over te steken zijn allemaal ongefundeerde (en misselijke, vind ik) vooroordelen die erg vervelend kunnen zijn voor de betrokkenen. Het claxoneren snap ik als reactie van de machinist uit, maar als het werkelijk gesloten bomen zijn, kon de pony toch ook nergens heen.. ElineS schreef:Ik snap niet waarom de machinist de claxon gebruikte. Het meisje op het spoor had echt wel de trein gezien en gehoord, maar kon gewoon niks en geen kant uit. Toeteren zal die situatie niet veranderen, alleen erger maken omdat de paarden daar allemaal bang van worden. Iemand had wel heel naar kunnen vallen.