Blog: Wat hebben paarden en baby’s met elkaar gemeen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geenpaardhr

Blog: Wat hebben paarden en baby’s met elkaar gemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:31

Bokt.nl

Afbeelding

Wanneer je vriendinnen over de vloer komen en zeggen dat je dochtertje zoveel op een paard lijkt, heb je pech of groeit ze uit tot een fantastische amazone. Eerlijk is eerlijk, op het eerste gezicht zijn er weinig overeenkomsten tussen paarden en baby’s, maar er zijn twee dingen die ze beiden niet kunnen:

- ze kunnen niet praten;
    - ze zijn niet fotogeniek.

Daar kunnen ze niet veel aan doen. Misschien iets meer hun best, maar dan houdt het wel op. Paarden en baby’s kunnen je laten weten dat ze honger hebben, dat ze moe zijn en dat ze er gewoon even geen zin in hebben.

Dat maakt ze saai.

Gelukkig kun je ze ook gewoon een mening geven en dan is hun opinie vaak veel interessanter dan die van je buurman over een zwalkend Ajax. ‘Nou, wat een hitte?’ ‘Tjonge, jonge, jonge. Ja het is ook echt een andere hitte dan in Zuid-Frankrijk’, het paard van mijn vriendin gister in de wei tegen de draver naast haar. Dat is allemaal vrij onschuldig en maakt een bezoek aan de paarden toch wat dragelijker.

Je kunt er ook voor kiezen om een opgekropte mening te ventileren op een verjaardagsfeest. ‘Oom Richard u heeft wel weer heel veel gedronken, laat u mij maar even in de box liggen’, de baby van mijn zus afgelopen maand.

Je kunt dan als beledigde geen verweer geven. ‘He, uh, no offense, maar ik zeg gewoon wat de baby denkt.’ Dit kan ook heel goed werken als je het niet eens met het stalbeleid. Dan zeg je gewoon net iets te hard. ‘Hèhè, gaan we eindelijk even de beentjes strekken in de wei.’

De tweede overeenkomst tussen paarden en baby’s is de drang van de moeder of het baasje om constant foto’s te maken van die ene grote liefde. Die foto’s worden dan natuurlijk ook te pas en te onpas gedeeld met vriendinnen, familieleden, hun vriend en de rest van de wereld. Dat is lief, maar niet per se nodig.

Paarden – net als baby’s in de categorie 0-6 maanden – zijn niet bijster fotogeniek. Vaak kijken ze expressieloos naar een grassprietje en soms toevallig in de lens van de camera.

Mijn vriendin gaat er dus wel voor dag en dauw uit op zoek naar die ene foto in een bak (vaak dezelfde bak) en met een paard (vaak hetzelfde paard). Vervolgens is ze nog dagen bezig met het selecteren van de beste foto’s op basis van… ja, wat eigenlijk.

Koppel je die twee en dan begrijp ik ook ineens de populariteit van Instagram voor je paard. #mening #fotografie #paardenaccount #insta.

Zo kent iedereen de uploads in de trant van: Ondergaand zonnetje, aangenaam temperatuurtje, lekker met vriendjes in de wei grazen #thegoodlife. Of het klassieke bijschrift: Er kwam net een heel rare man met een witte baard langs, moest ik door de stad lopen met allemaal donkere mensen naast me, gelukkig wel een worteltje gekregen. #strangerthings #hetzalwel

6 levenslessen voor mannen:

Stel je bent een man en je leest dit, lees dan nog even door.

1. Laat je niet fotograferen met het paard van je vriendin. Ga vooral niet op ludieke wijze als een model poseren. Voor je het weet sta je op Bokt en is al je street credit down the drain.

2. Geef altijd je quasi-intelligente mening. Gebruik hiervoor zinnen die je af en toe opvangt in het veld: mooie tred, goede houding, guitig kopje en zeg af en toe: ‘Ja, hier zie je echt zijn moeder terug.’ Die laatste uitspraak is tricky, maar een regelrechte homerun als je het juist timet.

3. Paarden tonen weinig expressie, maar laat deze mening vooral niet doorschemeren naar je vriendin. Ook niet in een verhit argument over het gebrek aan emotie van jouw kant. Als je dan zegt: 'Ja nou wordt ie mooi, dat paard van jou toont zeker wel enige emotie', dan wordt het een lastig verhaal.

4. Zorg dat je WhatsApp niet automatisch foto’s downloadt. Voor je het weet ben je door je bundel heen en ook kun je aan niemand meer je fotocollectie laten zien. Zie ook punt 1 over street credit.

5. Houd je afzijdig van enige bemoeienis met een fotomeeting. Laat je niet verleiden om mee te gaan, want dan sta je op een koude zondagochtend kopjes koffie in te schenken voor een groepje kakelende vrouwen die over niets anders praten dan paarden en camera's, maar vooral over paarden.

6. Laat je vriendin lekker fantaseren over de eigengereide mening van je paard. Vrouwen hebben nou eenmaal een mening en dat heeft ook zijn charme.

geenpaardhaar

lastig

Re: Blog: Wat hebben paarden en baby’s met elkaar gemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:28

Ik haakte na enkele alinea's af omdat ik het echt lastig lezen vind. De zinnen lopen niet lekker.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:31

Ik heb paarden en een kind, maar herken er niets in, eigenlijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:37

Ze kunnen wel beide zeuren.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:43

Ik vind hem geweldig :D. Herkenbaar haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 07:44

Ook ik ben afgehaakt... Je zinnen lopen niet en je schrijfstijl is niet humoristisch genoeg om dit grappig te maken.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:09

Same here..dit leest niet lekker weg.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:18

Sorry....leest niet lekker weg en de humor vind ik ook niet veel aan!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:19

Dit is toch wel een van je slechtste blogs..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:20

Ben het eens met bovenstaande bokkers, ik vind het ook niet lekker lezen. Kom er als het ware niet goed in. Vond je vorige blogs grappiger!

Ik heb nog wel een vraagje aan de betreffende staffleden die hier iets mee te maken hebben. Denk niet dat dit de goede plek is maar ik weet niet goed waar anders :Y)
Zoals uitgelegd staan de blogs (tijdelijk) op de voorpagina omdat er (nog) geen aparte plek voor is. Oke, dat tot daar aan toe. Maar hoezo moet het dan oranje uitgelicht worden, het is toch geen bijzonder nieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:27

Baby's niet fotogeniek? -O-
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:29

Ik heb om je vorige blogs smakelijk gelachen, maar hier had ik erg veel moeite mee. Ik heb sommige zinnen/alinea's een paar keer moeten lezen om ze te snappen en dat is jammer, want daarmee gaat de grappige boodschap totaal verloren.

Tip; laat iemand je blog even doorlezen voor hij online gaat, of lees hem zelf eens hardop voor. Dan hoor je sneller waar het niet lekker loopt en kan je dat nog even aanpassen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:32

KoudbloedKim schreef:
Baby's niet fotogeniek? -O-
[ Afbeelding ]

Hahahahahahahah :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:33

Het is inderdaad al veel vaker geadviseerd: laat voor plaatsing de tekst door iemand met kennis redigeren.
Over inhoud en smaak valt te twisten, over fouten niet.

Wordt een dergelijk stuk ongelezen door de Bokt nieuwsredactie geplaatst?
Laatst bijgewerkt door Boras op 30-08-16 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:35

Lau schreef:
Ook ik ben afgehaakt... Je zinnen lopen niet en je schrijfstijl is niet humoristisch genoeg om dit grappig te maken.

Dito

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:35

Ik vind deze 'blogger' helemaal geen aanwist, niet om iemand op z'n tenen te trappen. Het lijkt alsof het de bedoeling is om in de buurt te komen van M.K. de Manvan, maar dan de cheap ass wannabe variant, excuses.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:39

Alleen het stukje over de drang om foto's te delen vond ik nog wel grappig maar de rest viel tegen Y;(

danceboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:44

Koudbloedkim *\%/* wat een dotje

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:47

Sorry, maar nee, hier sla je de plank flink mis. Hoewel, laat die sorry maar zitten.
Regel 1: kom nooit aan het kind of het paard van een moeder/baasje.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:53

Wauw. :')
Denigrerend krijgt een andere betekenis.

Lekkere genderstereotypering ook.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:05

Ik snap niet wat deze blogs op bokt doen. Bokt gaat er zo niet op vooruit.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:11

Goh , ik had iets heel anders verwacht over de gelijkenis, zoals hoeveel tijd er in gaat zitten, hoeveel zorgen, hoeveel verantwoordelijkheid.
Hoe mensen zonder kinderen paarden wel vergelijken met kinderen omdat het hun kinderen zijn etc etc.
Maar helaas........ gemiste kans

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:19

Silly1972 schreef:
Goh , ik had iets heel anders verwacht over de gelijkenis, zoals hoeveel tijd er in gaat zitten, hoeveel zorgen, hoeveel verantwoordelijkheid.
Hoe mensen zonder kinderen paarden wel vergelijken met kinderen omdat het hun kinderen zijn etc etc.
Maar helaas........ gemiste kans

Zoiets had ik ook verwacht. Ik lees nooit blogs, dacht ik probeer het eens, maar deze vond ik niks aan. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:30

Ik heb al je blogs gelezen zonder commentaar te geven, maar nu toch maar en dan ben ik ook wel klaar met lezen voorlopig.

Wat een waardeloze schrijfstijl. Wordt er niet geredigeerd voor een blog geplaatst wordt? Wordt er niet gecheckt of een zin loopt, of het hele verhaal wel loopt?

Verder vind ik, maar dat is persoonlijk, je humor niet leuk en totaal niet van toegevoegde waarde op een site als Bokt. Gemaakt grappig, je probeert te hard. Dat idee heb ik erbij :).

Daarnaast lijk je met tips die gegeven worden ook niets te doen. Dat is niet verplicht, maar als hetzelfde commentaar steeds terug komt, gaat er dan geen lichtje branden? Tenzij het doel is lezers verliezen, dan zeg ik keep on going.

Al met al; prettig weg te lezen? Nee. Grappig? Imo ook niet. Toevoeging? Nee. Voor mij niet.

Leuke poging, maar imo grandioos gefaald :).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:36

Ik heb me door het eerste stuk heen geworsteld en het hele stuk gelezen.
Je eerste blogs vond ik over het algemeen niet hilarisch maar ik kon er zo nu en dan nog om glimlachen, maar deze is gewoonweg saai en zelfs vervelend -O-