Driejarigen gaan voor eeuwige roem op Duindigt

Moderators: xingridx, Firelight, Essie73, NadjaNadja, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Driejarigen gaan voor eeuwige roem op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-16 14:37 Tip de Nieuwsredactie

Bokt.nl / www.renbaanduindigt.nl
Afbeelding
Pikeur met draver. Foto gemaakt door Renza.

Op zondag 28 augustus werd op Duindigt de Derby verreden. Veertien 3-jarige dravers gingen de competitie aan over een afstand van 2600 meter. Uit de selecties van twee weken ervoor zijn acht favorieten naar voren gekomen die vanaf de eerste lijn mochten starten. De zes overige paarden startten daarachter. Met de klassieker was 26.000 Euro te winnen. De pas 21-jarige Jaap van Rijn en Goofy Greenwood gaan de geschiedenis in als winnaars van de Derby 2016. Goofy Greenwood wist eerder ook zijn selectiekoers te winnen op 15 augustus.

De dertien merries die eerder op de dag startten, konden 'slechts' 6.750 Euro bij elkaar lopen. Ook zij liepen hetzelfde traject. Hier ging de zege naar Dion Tesselaar en de merrie Giselle Boko.

De overige verreden rubrieken waren de tweejarigen, het Businessclub Duindigt Amateurkampioenschap en de President of the U.A.E. Cup voor Arabische volbloeden. Een ander hoogtepunt van de dag was de Race of the Legends, met bekende oud-pikeurs en -trainers. Bert van Dooyeweerd toonde hier zijn grote klasse.

Goofy Greenwood:

Giselle Boko in de Merrie Derby:

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Re: Driejarigen gaan voor eeuwige roem op Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:13

Wat een power en wat een gat sloeg ie nog aan het eind! Prachtig om te zien!

"Een draver, is gaver" :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:57

Goofy was geen verrassende winnaar, maar Jaap en hij moesten het nog wel "even" doen. Zo gaaf dat het ze gelukt is! :)

De overwinning van Giselle had ik wel op gehoopt, nu heeft Dion zowel in Nederland als in Duitsland de merriederby gewonnen! 8-)

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

MirandaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:20

Ik ga even in overleg met de mods van DRS daarover, voor nu graag het verzoek om die discussie hier niet te voeren.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:28

Ik vraag mij sowieso af of dit een nieuwsbericht is wat ergens vandaan is gehaald of zelf opgesteld is? Kan het op de site van Duindigt niet vinden? Kan iemand mij dat melden?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:51

Bedankt voor de extra info Ruitje :)

Ik begrijp wat je bedoeld,
maar ik denk dat het ook lastig is om met warmte te schrijven over een sport die je redelijk onbekend is. Ik vind het wel erg leuk dat de NR aandacht besteed aan de drafsport, is het niet wat voor jou om als bijvoorbeeld correspondent de drafsport wat warmte te geven? Lees altijd met veel plezier jouw stukjes over de drafsport :)

"Een draver, is gaver" :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:58

Ja daar zat ik ook wel aan te denken, er zijn er meer hoor hier die dat zouden kunnen.

En ik ben niet echt objectief denk ik :') .

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:10

Ruitje: je kennis is van harte welkom hoor! Graag zelfs. Ik zou graag wat ins en outs van de drafsport leren kennen :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:04

Het was gisteren een gezellige koersdag op Duindigt. Was ook bijzonder dat er zoveel publiek was! *\o/*

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:11

Moderatoropmerking:
Ik heb de discussie over de leeftijd van de dravers gesplitst naar Tinkies7 @ [DRS] Koersen met tweejarigen waar de discussie toegestaan is. Maar ook daar geldt; houd het wel respectvol en hou de discussie op de bal!

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Illustraties instagram: @studiodavesmade

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie