Bokt.nl / www.hippiade.nl
Op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo ging de hoogste springtitel van de dag, het kampioenschap ZZ springen voor de D/E-pony's, naar Cheyenne van Gog. Met haar goedgekeurde NRPS-hengst Ochid's Lambada bleef ze als enige foutloos in de barrage. “Ik vond de eerste manche best dik, maar het waren wel fijne lijntjes en hij sprong heel goed. In de barrage ben ik nooit heel snel, ik heb geprobeerd zo snel mogelijk en foutloos te rijden, dat is gelukt. Lambada is hengst, maar echt heel braaf en heeft altijd heel veel werklust. We zijn al een paar keer internationaal gestart en ik hoop dat nog zeker een paar keer te kunnen doen."
Joke Bakker won met Time Out (v. Kantjes Ronaldo) het kampioenschap in de klasse Z/DE. Voor Joke Bakker kwam de overwinning heel onverwacht. “Ik heb op kampioenschappen altijd ongeluk. Voor de barrage was ik ook wel echt zenuwachtig. Toen ik eenmaal zo ver was wilde ik ook zo hoog mogelijk eindigen. Mijn pony is heel voorzichtig en wil graag werken. Ik ben nu achttien, maar wil graag nog een keer ZZ met hem rijden. Daarna gaat mijn zusje Henrica met hem verder en ik ga verder met mijn paard."
Joep Bronsvoort was de gelukkige winnaar van de klasse Z/C. Zijn Macho (v. Woodrow Carisbrooke) sprong dubbel foutloos in 37.57.