[HE]Neem deel aan de brainstormsessie over de Boktwiki

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[HE]Neem deel aan de brainstormsessie over de Boktwiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 08:59

Bokt.nl

Afbeelding
Foto Amanda

In het BoktBeheerBulletin van mei vermeldden wij al dat twee studenten van de HAS een project opzetten, waarbij zij gaan onderzoeken hoe we de Bokt Wiki naar een hoger plan kunnen tillen. Zij gaan hierbij vooral in op de randvoorwaarden die nodig zijn om de Wiki tot een nog groter succes te maken. En zij kunnen jouw hulp als gebruiker van Bokt daar goed bij gebruiken!

Op Horse Event worden elke dag van 10.30-11.30u brainstormsessies georganiseerd. Hierbij worden drie compleet nieuwe ideeën voor de Wiki aan jullie voorgelegd. Vervolgens kunnen jullie je mening geven en tips en andere ideeën aandragen zodat zij vervolgens aan de slag kunnen om de Wiki te verbeteren. Eigen ervaring met de Wiki is hier niet voor nodig.

Ben je 18 of ouder en rijd je paard? Geef je dan op voor de brainstormsessie door je naam, dag van deelname en telefoonnummer te mailen naar wiki16@bokt.nl. Geef je snel op want de eerste vijf aanmeldingen per dag ontvangen een gratis entreekaart voor Horse Event!

NathalietjeB

Re: [HE]Neem deel aan de brainstormsessie over de Boktwiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:32

Waarom moet er over gebrainstormt worden? Ik gebruik nooit de bokt wiki

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:27

Misschien daarom juist
:D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:34

Je geeft je eigen antwoord inderdaad al :)

De Wiki is een project dat we een aantal jaren geleden zijn begonnen en wat heel (heeeel) erg veel nuttige en bruikbare en betrouwbare informatie heeft opgeleverd. Het wordt alleen te weinig gebruikt naar onze zin. Er worden duizenden pagina's per dag bekeken, maar als je kijkt hoeveel informatie er wordt gezocht op het forum dan zou de Wiki het echt beter moeten kunnen doen.

Het oorspronkelijke doel van de Wiki was het bundelen van de ENORME berg informatie die op het forum staat in een overzichtelijke en heldere vorm. Daardoor kan voor eenvoudige vragen ('Wat is mok') worden verwezen naar een Wiki artikel waardoor de mensen die b.v. verstand hebben van mok niet iedere keer hetzelfde verhaaltje hoeven te typen in een topic. Daar wordt je namelijk op een gegeven moment best simpel van en na de 4e keer doe je dat meestal ook niet meer.

Door de Wiki wordt het dan op het forum mogelijk om wat meer de diepte in te gaan. Je leest de standaard-/basisinformatie op de wiki en daarna stel je je specifieke vraag op het forum. Veel interessanter voor mensen die een expert zijn in een bepaald onderwerp en ook interessanter voor de overige lezers.

Tot zover de theorie :) In de praktijk merken we echter dat er weinig kruisbestuiving plaats vindt tussen de Wiki en het forum. We zijn dus aan het kijken hoe we die situatie kunnen verbeteren. En daarvoor hebben we jullie nodig :)

Wordt ongetwijfeld gezellig, je hebt de kans om mee te denken aan een belangrijk onderdeel van Bokt, je hebt de kans om mee te helpen aan het verhogen van het kennisniveau in de paardenwereld en je krijgt nog een vrijkaart ook :) Win, win lijkt mij :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:23

Goed initiatief ! Ik heb me aangemeld voor de zaterdag :). De vrijkaarten zullen inmiddels wel vergeven zijn allemaal, denk ik?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:54

Bij wie moet je zijn als je wel een idee hebt en dat graag wilt delen maar het niet lukt om aanwezig te zijn bij het brainstormen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:26

Bij mij, of bij Aurora3, of bij Marieke_k (wikt-mods).

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 08:17

@Cinderella; leuk dat je wil helpen!
Als het goed is heb je inmiddels een mail gehad over de vrijkaart en dergelijke?

Er zijn overigens nog een paar vrijkaarten beschikbaar! Als je interesse hebt om mee te doen dan horen we het graag van je.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:39

Ik vond het een geslaagde sessie en ik ben echt super benieuwd of er daadwerkelijk ideeën uit de concepten en het overleg gaan worden doorgevoerd. De Wiki zou dan echt succesvol kunnen worden, denk ik.
Time will tell :D.