Spin. Foto door Marylon Brouwer.
De Belgische Nick Cornelissens heeft een sterk statement gemaakt door zijn functie bij de NRHA neer te leggen. Hij was jaren nauw betrokken bij de NRHA, en had zitting in diverse comités en adviesorganen.
Cornelissens is vanaf het allereerste moment betrokken geweest bij de opzet van het nominatieprogramma voor de European Futurity en Derby. Enkele maanden geleden kondigde de NRHA aan dat de European Federation of Reining Horse Associations (EFRHA) de Futurity en Derby vanaf nu zullen gaan organiseren.
"De ontwikkelingen en de wijze waarop NRHA de afgelopen maanden beslissingen heeft genomen, waaronder de oprichting van de EFRHA en het terug verplaatsen van de Derby van Augsburg naar Manerbio, zonder hierin advies te vragen bij de diverse adviesorganen wat dit voor de ontwikkeling van de sport in Europa betekent, baren mij zorgen," zegt Cornelissens. "Het gaat niet zo zeer om de beslissingen op zich, maar wel om de wijze waarop. Ik kan mij daar niet in vinden. Blijkbaar heeft het huidige bestuur van NRHA geconcludeerd dat kennis en ervaring van de mensen op de werkvloer niet meer nodig is."