Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danzzz schreef:Ik vond het niet schokkend. Zirocco liet Vrieling lelijk zitten in het parcours en ik ben wel van mening dat dit een terechte reprimande was. Er was geen reden tot stoppen behalve de wil om erover heen te gaan. Sprongen kwamen keurig uit. Naar mijn bescheiden mening een terechte correctie.
Jolandaa_ schreef:Ik snap de ophef niet. Terecht gecorrigeerd.
safina schreef:Jolandaa_ schreef:Ik snap de ophef niet. Terecht gecorrigeerd.
Volgens de FEI regels mag je geen zweep gebruiken na eliminatie. En dat is wat hij wel gedaan heeft. Waarschijnlijk is hij daarom gediskwalificeerd. FEI heeft dan dus gewoon de regels toegepast. Is het HKtopic van de wedstrijd loopt daar al een discussie over.
AmyJamess schreef:Terecht of niet, hij was dom geweest door het paard flink te straffen mette veel tikken. Als hij het gewoon netjes bij 1 of 2 tikjes was gebleven was er niks aan de hand. Jammer, maar vind diskwalificatie wel terecht. Had hij zich maar moeten beheersen
MelanieB schreef:Dat heb je goed dadabo. Dus nadat ie al elimatie had zoals safina zegt.
danzzz schreef:MelanieB schreef:Dat heb je goed dadabo. Dus nadat ie al elimatie had zoals safina zegt.
En dus wordt hij daarvoor gediskwalificeerd, en terecht want DAT mag niet. Maar om nou net te doen alsof dat paard mishandeld werd en hij daarom uitgesloten werd is gewoon niet terecht.
Silly_Woman schreef:danzzz schreef:Ik vond het niet schokkend. Zirocco liet Vrieling lelijk zitten in het parcours en ik ben wel van mening dat dit een terechte reprimande was. Er was geen reden tot stoppen behalve de wil om erover heen te gaan. Sprongen kwamen keurig uit. Naar mijn bescheiden mening een terechte correctie.
Ja want een paard denkt ik heb vandaag geen zin om te springen. Laat baaslief er maar in stikken...
Achteraf een tik geven is niet nuttig, paard snapt niet waarom, dus oneerlijk gedrag in mijn mening.
MelanieB schreef:danzzz schreef:
En dus wordt hij daarvoor gediskwalificeerd, en terecht want DAT mag niet. Maar om nou net te doen alsof dat paard mishandeld werd en hij daarom uitgesloten werd is gewoon niet terecht.
Heb je de boel wel gevolgd?
Hij werd uitgesloten voor individueel door die weigeringen.
En daarna werd ie uitgesloten voor de hele wedstrijd vanwege overmatig zweepgebruik.