Rio: Australisch dressuurpaard testte positief bij selectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rio: Australisch dressuurpaard testte positief bij selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 12:21

horses24.be / eurodressage.com

Australische dressuuramazone Sue Hearn kreeg een administratieve sanctie opgelegd nadat er werd ontdekt dat haar paard Remmington de pijnstiller Meloxicam had gekregen.

Op het CDI 3* in Rotterdam, van 22 tot 26 juni, moesten Hearn en haar paard invallen voor Kelly Lane met Udon P. Ze bezorgde Australië op deze selectiewedstrijd één van de twee kwalificatiescores voor het Australische team. Bij dopingcontrole werd er Meloxicam gevonden, een pijnstiller die vaak wordt toegediend bij reumatische aandoeningen en artrose.

Dit gegeven werd bekend bij het Australische Olympisch Comité op 3 augustus, waarna twee dagen later een administratieve sanctie volgde vanuit de FEI. Hearn en haar paard waren op dat moment al in Brazilië en er was geen reservecombinatie aanwezig. De selectieprocedure was inmiddels al achter de rug, en alle kwalificatiescores verwerkt. Daarom mocht de combinatie met toestemming van de FEI en AOC toch aantreden in de Grand Prix, waar ze 65.343% behaalden.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:23

Zodus lijkt het anti-doping beleid van de FEI en AOC een rekbaar begrip.

Mungbean

Re: Australisch dressuurpaard testte positief bij selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:33

Dat is bijna moedig te noemen om uitgerekend op een moment dat alle focus op doping ligt je paard een atrose middel te geven :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:23

En toch mogen aantreden :n ?? Mooie 'olympische' gedachte. Dàt begrijp ik nu niet. En ondertussen maar lxllen over 'the wellfare of the horse'. -:(-

Mungbean

Re: Australisch dressuurpaard testte positief bij selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:30

Zeg maar rustig onbegrijpelijk.......

Lekker eerlijk ook voor de sporters die thuis zijn gebleven vanwege doping 'verdacht' zonder direct bewijs.

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:35

Hear hear

Sammie

Re: Rio: Australisch dressuurpaard testte positief bij selectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:42

Ze mocht ook starten omdat ze de administratieve sanctie onmiddellijk had geaccepteerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:45

Sammie schreef:
Ze mocht ook starten omdat ze de administratieve sanctie onmiddellijk had geaccepteerd.

Ok, ik geef toe, dus nu geeft het niet :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:48

Staat er ergens dat het dan niet geeft?? Niet invullen wat er niet staat, dank u. Het is wel cruciale informatie dat in de tekst ontbreekt en dat ook mede de doorslag heeft gegeven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:17

Het is niet invullen, het is het bespotten van een imo bespottelijke situatie.

Hoe vaak zijn ruiters al niet geschorst door niet bewuste klaprozen of valeriaan en nu is het bewust en mag diegene gewoon rijden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:20

Ik zeg toch ook nergens dat je je mening niet mag geven.. :+ Ik geef aanvullende info en dan kom je met oké, dan geeft het niet :') jij bespot dus mijn informatie, zoals je zelf zegt.. En dat is dus niet nodig...

Die tuttebel had gewoon op non-actief gezet moeten worden. Dat je niet tegensputtert zou ook geen reden moeten zijn oké dan mag je op een wedstrijd zoals je OS wel starten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:21

Maak je geen zorgen, ik bespot niet jou als boodschapper ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:08

Sammie, Sizzle bedoelt dat het belachelijk is dat ze na de administratieve sanctie alsnog gewoon mocht starten. Moet een menselijke atleet eens proberen :P .