Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 19:24

Bokt.nl / KWPN

Zojuist was via de livestream van de NOS te zien hoe Adelinde Cornelissen opgegeven heeft in de Olympische Grand Prix. Parzival had de tong over het bit gegooid waarop Adelinde merkte dat het niet goed ging. Adelinde heeft hierop afgegroet.

Adelinde laat weten dat Parzival gisteren door een insect gestoken was in zijn wang en als reactie hierop 40 graden koorts heeft gehad. Ondanks dit oogde Parzival vandaag fit genoeg en heeft Adelinde het geprobeerd voor het team. Ze wilde Parzival niet tot het einde pushen, dat verdiende hij niet.

Deugenietje

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:25

Respect.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:26

Netjes van haar :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:27

"Opgegeven" vind ik wel een hele rare woordkeuze :=

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:30

ze had nooit de ring in moeten gaan met een paard dat gister nog 40.2 graden koorts had....
Leuk joh die topsport, ze hebben echt het beste voor met hun paarden..

Olympische spelen of niet, en het maakt niet uit hoe hoog je rijd/ start weet ik veel wat.
Gezond verstand zegt dat een paard dat gister nog zo ziek was vandaag nooit fit kon zijn om in de ring te verschijnen

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:30

Proberen doe je tijdens het losrijden. Ik neem aan dat je niet de ring in gaat wanneer een paard niet goed is of goed voelt.
Ik kan hier geen respect voor opbrengen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:32

_Elaine_ schreef:
ze had nooit de ring in moeten gaan met een paard dat gister nog 40.2 graden koorts had....

Olympische spelen of niet, en het maakt niet uit hoe hoog je rijd/ start weet ik veel wat.
Gezond verstand zegt dat een paard dat gister nog zo ziek was vandaag nooit fit kon zijn om in de ring te verschijnen

Dit dus!
Met een 19 jarig paard die nog geen 24 uur geleden zo ziek was ga je überhaupt toch niet starten!
Erg jammer. Had parzival andere afscheid gegund

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:33

Jeetje wat zonde! Had ze wel een ander afscheid gegund!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:34

Ik volg Elaine en easy rider... Mooi verhaaltje...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:34

_Elaine_ schreef:

het gaat toch niet om het paard?Als je op dat niveau rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:36

Lizzyy schreef:
"Opgegeven" vind ik wel een hele rare woordkeuze :=

Daar ben ik mee eens.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:36

Geerke: blijkbaar niet, en dat is precies de reden waarom ik werkelijk niets heb met de zogenaamde topsport.

Doe mij maar de gemiddelde recreatie ruiter, die geven vaak meer om de gezondheid van hun dier blijkbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:37

_Elaine_ schreef:
Geerke: blijkbaar niet, en dat is precies de reden waarom ik werkelijk niets heb met de zogenaamde topsport.

Doe mij maar de gemiddelde recreatie ruiter, die geven vaak meer om de gezondheid van hun dier blijkbaar.

iedergeval hebben die naar mijn idee een prettiger leven...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:39

Sorry ik kan niet zo goed tegen "ik had hem een ander afscheid gegund". Het zal Parzival een biet wezen of hij dat met goud of zo heeft. Nu is hij in ieder geval van de druk en stress af ;-). Heb het nooit een fijne ruiter gevonden.
Bij de close up met de sporenplekken, de open mond en de tong er al half uit had ik een deja vu met de docu over Totilas. Bah....

0101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:40

Hoe gaat het nu verder? We hebben toch een reserve dressuurruiter (Madeleine Witte-Vrees) valt die nu in of gaan ze nu door met de 3 mannen?

Ik vind dat ze nooit had mogen starten met hem hij was duidelijk niet fit, erg jammer..

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:41

Sneu.
Maar ik vind het een raar verhaal.
De hele tijd worden we op de hoogte gehouden over hoe goed Parzival het wel niet deed maar over een steek en hoge koorts op de avond van te voren horen we niks.
En dan toch starten met een ziek, ouder paard. Slecht idee.

Had er nu trouwens een reserve mogen starten? (als ze niet in Nederland had gezeten :') )
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 10-08-16 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:42

zo zonde voor parzival :( :( :(

hij is de grootste verliezer in dit stuk ;( ;(

Mars

Arm dier, gisteren dikke koorts en er dan vandaag alsnog op gaan zitten. Een 10 voor teamspirit, een 0 voor dierenwelzijn. T is maar waar je prioriteit ligt.

Hutcherson

_Elaine_ schreef:

Makkelijk praten als je nooit onder de spanning en sensatie van de olympische spelen hebt gestaan. Natuurlijk wil je rijden, dit is je kans. Paard was voor de insectensteek in topvorm. Natuurlijk brandt dat sportersinstinct dan in je achterhoofd. ik denk dat je op zulke grote toernooien en belangrijke wedstrijden wel even heel goed nadenkt of het misschien toch lukt. Proberen kan altijd. Vind het knap dat ze ondanks de druk, verwachtingen en wens om te presteren aan het welzijn van het paard heeft gedacht en haar kans om een goede bijdrage te hebben voor het team heeft opgegeven voor het paard. Met je nuchtere hoofd denk je aan het welzijn van je paard, en doe je even een rustige training oid. Maar op de olympische spelen waar je vier jaar voor hebt getraind denk je wel even 3x na geloof ik.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:43

Moderatoropmerking:
Meteen maar het verzoek om ontopic te blijven reageren. De discussie of Adelinde een fijne ruiter is e/o grandprix paarden geen prettig leven hebben is hier niet aan de orde
Om verder te kletsen over alle dressuur op de OS verwijs ik jullie naar [VN] [HK] Rio: Dressuur Grand Prix teams dag 1

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:44

Sonde maar apart dat ze toch opgestapt is.
Dat de tong eruit hing leek me eigenlijk op zichzelf ook al een goede rede om te stoppen, maar daar heb ik verder nog niets over gehoord geloof ik.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:45

Ze had nooit moeten starten vind dit echt niet goed te praten :n

Als mathias rath dit was geweest had je iedereen eens moeten horen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:45

Waar is de reserve als je hem nodig hebt? Dan had parzival niet hoeven starten. Snap heel goed dat Adelinde het wilde proberen voor het team.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:46

Azmay schreef:
Sonde maar apart dat ze toch opgestapt is.
Dat de tong eruit hing leek me eigenlijk op zichzelf ook al een goede rede om te stoppen, maar daar heb ik verder nog niets over gehoord geloof ik.

met de vetcheck had ie toch zn tong ook al buiten de mond?

waarom hebben ze dan groen licht gekregen om te starten, vraag ik mij af? :\ :\ :\

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:47

danie111 schreef:
Hoe gaat het nu verder? We hebben toch een reserve dressuurruiter (Madeleine Witte-Vrees) valt die nu in of gaan ze nu door met de 3 mannen?

Ik vind dat ze nooit had mogen starten met hem hij was duidelijk niet fit, erg jammer..

De reserveruiter is niet mee gegaan naar Rio dus dat wordt lastig, ze had volgens mij sowieso niet mogen starten omdat Adelinde al gestart is. Maar nu moet team NL inderdaad door met 3 mannen en is Adelinde het wegsteep resultaat.