Rio: veranderingen in teams Duitsland en Nieuw-Zeeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rio: veranderingen in teams Duitsland en Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 21:56

bokt.nl / horseandhound.co.uk

Zowel Duitsland als Nieuw-Zeeland hebben een verandering moeten maken in het Olympische team. De Duitse eventingruiter Andreas Ostholt is vervangen door meereizende reserve Julia Krajewski. Ostholt's paard, So Is Et, verloor vlak voor het trainingskamp in Duitsland een hoefijzer en is sindsdien niet helemaal in orde. Ook Jock Paget van het Nieuw-Zeelandse team is vervangen vanwege zijn paard, Clifton Lush. Het paard haalde zijn wang open aan een pijp bij de stallen. Meereizende reserve voor dit team is Tim Price, die in de plaats van Paget zal meerijden.

Krajewski zal in Rio met haar 10-jarige paard Samourai Du Thot haar Olympisch debuut rijden. Afgelopen juni behaalden ze de derde plaats in hun viersterren debuut op Luhmühlen. Tijdens de CIC3* in Aken waren ze gedurende twee fasen leidend, waar ze voor de cross-country moesten afhaken.

Ook Price maakt met zijn paard Ringwood Sky Boy zijn Olympisch debuut. "Ik ben heel trots dat ik in het team zit, maar het is teleurstellend dat het door het ongeluk van mijn teamgenoot Jock komt," zegt Price. Price's vrouw Jonelle rijdt ook mee in het Olympische team van Nieuw-Zeeland.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 01:14

Dat is flink zuur voor de betreffende combinaties. Hopelijk zijn beide paarden er snel weer bovenop.

Piekosjj

Re: Rio: veranderingen in teams Duitsland en Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:25

Erg jammer, Jock is sponsorruiter vh bedrijf waar ik stage heb gelopen en had hem graag willen volgen tijdens de spelen. Vond 't al zo raar dat ik hem niet op de startlijst kon vinden!