Horstacle run nieuw onderdeel van Eventing Emmeloord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Horstacle run nieuw onderdeel van Eventing Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 10:02

Bokt.nl / www.denoordoostpolder.nl

Afbeelding
Foto: Boktwiki, door Ladyzwien

Obstacle run wordt steeds populairder in Nederland. In het Kuinderbos is zaterdag een bijzondere editie geweest: de horsetacle run. De tweede editie van Eventing Emmeloord is net achter de rug als bijna zeventig deelnemers staan klaar voor één (3,5 kilometer) of twee (7 kilometer) rondjes cross-country. Geen paarden, maar mensen die de hindernissen moeten zien te overwinnen, tot groot plezier van Martin Wemes, bestuurslid van Eventing Emmeloord en bedenker van het festijn. “Als ik hindernissen zie, moet ik er overheen”, zegt de militair.

Het bestuur wil het evenement graag breder trekken. De paarden vormen de hoofdmoot, het strodorp en de loop vormen de andere pijlers. Het idee voor de horsetacle run ontstond een paar weken voor het begin van de tweede editie van Eventing Emmeloord. Alleen al in augustus en september zijn er tientallen obstacle runs in Nederland. Vooral mud runs zijn in korte tijd uitgegroeid tot een hype. Misschien dat de horsetacle run in het Kuinderbos op dit succes kan meeliften. Terwijl verderop de prijswinnaars van Eventing Emmeloord worden gehuldigd, is een groep serieuze en minder serieuze atleten klaar voor de groot uitgevallen steeple chase. Heuvels op en af, door het water heen, obstakels overwinnen.

Seventeen

Re: Horstacle run nieuw onderdeel van Eventing Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:28

Superleuk idee!
Hoop dat ik volgend jaar beide wedstrijden mee kan rijden en lopen!