Inhaalmanoeuvre veroorzaakt ongeluk met aanspanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Inhaalmanoeuvre veroorzaakt ongeluk met aanspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 13:24

Bokt.nl / www.hartvannederland.nl

Twee mannen in een auto veroorzaakten gisteren een ongeluk in Woensdrecht. Marissa Jaspers en Amy Hachner reden woensdagmiddag een ronde met hun aanspanning. Op de Oude Hinkelenoorddijk reed er ineens een blauwe auto achter hen. Door de onbesuisde inhaalmanoeuvre schrok het paard en sloeg op hol. De wagen brak los en raakte van de weg af. Amy Hachner kwam hierbij met de schrik vrij, maar voor haar vriendin liep het slechter af. De wagen belandde ondersteboven in de sloot, op de rug van Marissa. Zij heeft hierdoor een ruggenwervel gebroken en is donderdag geopereerd. Ze heeft nog gevoel in haar benen en naar omstandigheden maakt ze het goed.

Volgens een politiewoordvoerder heeft een getuige zich inmiddels gemeld en worden camerabeelden bestudeerd. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Maureen95

Re: Inhaalmanoeuvre veroorzaakt ongeluk met aanspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:27

Ik zag het inderdaad op TV langskomen. Ik hoop dat de auto zich meld en hoop dat het met de meiden snel weer goed gaat!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:31

Weer eens een triest voorbeeld van geen rekening houden met anderen!
Hopelijk hebben ze de dader snel te pakken...
Sterkte voor de betrokkennen en beterschap voor het slachtoffer!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:41

In de OP staat niet erg duidelijk dat ze zijn doorgereden na dit ongeval wat zich vlak na de inhaalmanoeuvre voor deed. Terwijl doorrijden na een ongeval hier volgens mij de belangrijkste grond is voor eventuele aanhoudingen.

De slachtoffers leggen daar zelf ook de nadruk op in het filmpje, want het losraken van een wagen die de dijk afrolt is moeilijk te missen. Tenzij je met oogkleppen op rijdt.

Wens beide slachtoffers veel beterschap en hoop dat het paard ook ongedeerd is.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:51

Paardje staat linksachter in het verband zag ik. En het waren 2 jonge heren. Kwam iets voorbij op fb. Meisjes ik wens jullie veel sterkte met het verwerken, het revalideren. Knuffel voor paardje.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:06

He dit hoop je nooit mee te maken :oo
Ik hoop dat iedereen helemaal hersteld :(:)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:11

Ja super erg om mee te maken. Jammer genoeg weten veel medeweggebruikers niet zo goed in te schatten wat wel en niet kan met zulke vaak schrikachtige dieren. Dat merk ik onder het zadel al. Hoe vaak mensen je rakelings voorbij vliegen. Zelfs fietsers verbaas ik me vaak over. Nu heb ik een braaf beestje maar sommige mensen beseffen echt niet dat een paard opzij kan springen of losse achterbenen kan hebben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:15

In het facebook bericht staat dit ;

Iets meer bekend over de VW Polo donker blauw met 2 jonge gasten er in, hebben een tijdje op dat kleine parkeerplaatje gestaan op begin Oude Hinkelnoord .Ze zijn herkend door div. getuigen maar geen bekenden van hun.
Wat ze aangericht hebben en deze 2 vriendinnen gewoon laten liggen in de sloot en berm, verder onderzoeken zal de politie gaan doen vandaag ook via camera beelden die bij verschillende boerderijen staan.
Wie heeft er een Blauwe wagen VW Polo )gezien woensdag middag tussen 15.45 uur en 16.00 uur Oude Hinkelnoorpolder Woensdrecht met 2 jonge gasten er in,Zij hebben een paard met kar afgesneden .Dat de wagen raaklinks naast het paard gereden met de auto ,waar het paard van schrok van de dijk is gehold.(De automobilist had geen tijd zal al met de bumper op de kar,toen hun plaats wilde maken scheurde hij met volle gang voorbij)
De 2 berijdesters , een ervan is met zorgelijke toestand opgenomen in ziekenhuis met geroken rugwervel, hoop dat de dader zich meld, deze is door gereden na het ongeval .
De andere berijdster had gelukkig niets, wel verschrokken.
Er zijn enkele getuigen al die de wagen hebben gezien.
Deel dit zo veel mogelijk...

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:38

een reflectie hesje helpt hier bij enorm goed en voorkomt een hoop problemen.
ook wil iets breder op de weg rijden helpen met afremmen van achterliggend verkeer om veilige sytuaties te creeren.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:39

Dit was volgens mij gewoon overdags. Zo een kar is dan echt niet te missen op zo een smalle weg.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:41

lolotjeh schreef:
ook wil iets breder op de weg rijden helpen met afremmen van achterliggend verkeer om veilige sytuaties te creeren.

Denk je echt als je een geel hesje aan hebt ze niet zo asociaal hadden ingehaald? Ze zullen vast niet hebben gedacht, hee een geel hesje even rustig aan doen....

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:50

tassie schreef:
lolotjeh schreef:

Denk je echt als je een geel hesje aan hebt ze niet zo asociaal hadden ingehaald? Ze zullen vast niet hebben gedacht, hee een geel hesje even rustig aan doen....

Tis niet dat ze niet gezien zijn, ze werden ingehaald, daar helpt een hesje niks aan.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:09

Wij zijn ooit eens in een bocht ingehaald door man die in zijn ene hand het stuur en een boterham had en in zijn andere zijn telefoon.... Geel hesje, ik denk dat het misschien 2 % helpt in de zichtbaarheid, het helpt niet tegen stupiditeit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:46

Doorrijden na een ongeval is een misdrijf. Hopelijk worden ze gevonden en goed gestraft plus rijbewijs kwijt. Zoveel jaar rijontzegging . Dat vinden ze niet leuk....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:51

Hoop dat de bestuurder gevonden wordt.

Hier ook keer bij verboden in te halen ingehaald door en auto, moest toen vol mijn pony naar rechts trekken aangezien ze wel de wagen voorbij reden, maar niet het paard....
Gelukkig doodbrave pony die op eerste ruk (subtiel kon even niet, dan had ie bovenop het paard gezeten) aan de leidsels meteen flink opzij sprong (gezien de verboden in te halen en het horen aankomen van die razende auto was ik al op iets bedacht).

Hesjes helpen niets tegen verkeers hufters...