Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:32

Zonik is de nieuwe totilas en dan nog iets beter. Die steelt de show straks met edward op de OS 2020 !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:33

Zonik is nog helemaal niet met Totilas te vergelijken en hem nu al beter noemen dan Totilas is onzin.
Hij moet het eerst nog maar eens laten zien.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:35

er komt ook geen nieuwe totilas ;)
goede paarden ja.. nieuwe totilas nee..

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:37

Achja hij loopt pas 80% in de lichte tour natuurlijk :z

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:37

Storm schreef:
HorseTimeXL schreef:
Mee eens. Want toen Glock al probeerde om Totilas terug te krijgen zei PS al in een interview dat hij akkoord zou willen gaan maar dat de stiefmoeder dat nooit zou doen. Inderdaad vooral het egoïsme.

En ik denk ook dat het als een nederlaag zal voelen ofzo.


Dat is het ja, zij had het niet aan kunnen zien dat Totilas wel weer zou winnen onder Edward. Dat risico wilde ze van haar leven niet lopen.

Desondanks denk ik wél dat ze enorm goed voor haar paarden is, hoe egoïstisch ze ook is.


Ja absoluut zeker op stal krijgt elk paard daar z'n eigen vip behandeling. Alleen jammer dat ze met Totilas zich toch meer heeft laten leiden door haar portemonee. Zoals ook in de documentaire werd aan gegeven: als het een simpel paard was geweest hadden ze hem nooit laten starten.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:42

Mag dan toch wel hopen dat ze hem nu in ieder geval los zetten buiten, werd er destijds een beetje misselijk van hoe trots ze waren dat hij elke dag aan de hand mocht stappen en een uur gepoetst werd. Zeker nu een sportieve carrière er toch niet meer in zit, hoop ik dat 'ie lekker op de wei mag. Ben overigens heel benieuwd naar de nieuwe docu, al vind ik het eigenlijk ook wel klaar geweest met het onderwerp Totilas. Kan me ook helemaal voorstellen dat Edward en het team er niks meer mee te maken wil hebben, is gewoon klaar zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:43

Jester_ schreef:
Achja hij loopt pas 80% in de lichte tour natuurlijk :z


:') Natuurlijk ontzettend te vergelijken met wereldrecords in de Grand Prix en een garantie dat hij dat gaat verbeteren +:)+ .

essie_blue, Edward heeft in het verleden al een aantal keer aangegeven dat Totilas los in het land geen succes was.
Hij ging dan als een idioot tekeer en blesseerde zich steeds.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:52

Ik zie wel vaker een paard lopen dat niet rad was (leuke woordspeling) alleen staan er hier 1000 mensen die een mening hebben en 30 camera's op gericht.. hij liep niet stokkreupel, maar ook niet zuiver. Dan had de jury moeten bellen en dat hebben ze niet gedaan.

Triest dat ze zo afgeschreven worden terwijl ze zo veel met t dier voor hebben ..

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:57

Cayenne schreef:
Jester_ schreef:
Achja hij loopt pas 80% in de lichte tour natuurlijk :z


:') Natuurlijk ontzettend te vergelijken met wereldrecords in de Grand Prix en een garantie dat hij dat gaat verbeteren +:)+ .

essie_blue, Edward heeft in het verleden al een aantal keer aangegeven dat Totilas los in het land geen succes was.
Hij ging dan als een idioot tekeer en blesseerde zich steeds.


Vraag me dan altijd af wat er gebeurd als je hem met vriendjes op de wei zou zetten.
Kan me niet voorstellen dat een paard echt niet op de wei kan.
Maar goed, dat is off topic;)

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:02

eilleen333 schreef:
Cayenne schreef:

:') Natuurlijk ontzettend te vergelijken met wereldrecords in de Grand Prix en een garantie dat hij dat gaat verbeteren +:)+ .

essie_blue, Edward heeft in het verleden al een aantal keer aangegeven dat Totilas los in het land geen succes was.
Hij ging dan als een idioot tekeer en blesseerde zich steeds.


Vraag me dan altijd af wat er gebeurd als je hem met vriendjes op de wei zou zetten.
Kan me niet voorstellen dat een paard echt niet op de wei kan.
Maar goed, dat is off topic;)

Ach ik ken er ook een die op een relatief 'klein' paddockje moet. In de grote weide, met overal paarden om hem heen, dus zeker niet alleen, racete hij zich helemaal gek.
Tja veelbelovend jong paard van 5 cijfers die hou je liever heel.
Dus wel lekker in de paddock, en savonds nog een extra half uur stappen aan de hand

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:09

Maar in een kleine paddock alleen is nog steeds niet met vriendjes op de weide;)
Als hij zich ook in zijn eentje blesseert, kan je het toch proberen met een antieke Shetlander zonder tanden ofzo? :p

Snap dat mensen hun dure paarden heel willen houden, maar leg dat die dieren maar eens uit.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:12

eilleen333 schreef:
Maar in een kleine paddock alleen is nog steeds niet met vriendjes op de weide;)
Als hij zich ook in zijn eentje blesseert, kan je het toch proberen met een antieke Shetlander zonder tanden ofzo? :p

Snap dat mensen hun dure paarden heel willen houden, maar leg dat die dieren maar eens uit.


lijkt me ook niet heel slim met een (grand prix) hengst en vriendjes op de wei.. denk dat die vriendjes niet graag verkracht willen worden :')
naast elkaar in de wei waar ze bijv wel net aan elkaar kunnen snuffelen lijkt me dan in de meeste gevallen een betere optie

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:12

Helemaal met je eens Eileen333, Als het gewoonte dieren zijn moet er toch aan te wennen vallen. (?)

Ik heb deze docu niet gezien, hoop hem nog eens te zien op uitzending gemist oid.
En die moeder van MA, hoe ze 'London 2012' dan zei.. bah :o :Y)

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:19

Hahaha ja dat lijkt me ook erg optimistisch. Dat gaat natuurlijk niet met zo'n hengst die vol met testosteron zit en nooit met andere paarden heeft gestaan. Dat zou sneu zijn voor het betreffende weidemaatje haha!

Maar toch zijn het gewoontedieren, natuurlijk gaat ie uit zn plaat als ie eindelijk los mag.. gewoon in een (kleinere) paddock, kan er echt niet al te veel gebeuren.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:21

essiesilly schreef:
eilleen333 schreef:
Maar in een kleine paddock alleen is nog steeds niet met vriendjes op de weide;)
Als hij zich ook in zijn eentje blesseert, kan je het toch proberen met een antieke Shetlander zonder tanden ofzo? :p

Snap dat mensen hun dure paarden heel willen houden, maar leg dat die dieren maar eens uit.


lijkt me ook niet heel slim met een (grand prix) hengst en vriendjes op de wei.. denk dat die vriendjes niet graag verkracht willen worden :')
naast elkaar in de wei waar ze bijv wel net aan elkaar kunnen snuffelen lijkt me dan in de meeste gevallen een betere optie


Wij hebben hengsten met ruinen lopen, gaat prima. Kwestie van van jongs af aan wennen aan paard zijn ;)
Ik zeg niet dat het altijd kan, maar het is sowieso niet handig om ze jaren alleen te houden en het dan nog te proberen.
Onze eigen hengst is na het spenen direct bij een sociale ruin gekomen (die zelf trouwens wel dekt, het sukkeltje). Al onze ruinen dekken overigens... Er gaat ergens iets mis :p
Lopen pal naast de merries. Niets aan de hand. Kijken er nauwelijks naar. Slachten elkaar niet af als de merries hengstig zijn...

Ik zeg niet dat het nooit fout kan gaan, maar het kan zeker ook goed gaan.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:22

essie_blue schreef:
Hahaha ja dat lijkt me ook erg optimistisch. Dat gaat natuurlijk niet met zo'n hengst die vol met testosteron zit en nooit met andere paarden heeft gestaan. Dat zou sneu zijn voor het betreffende weidemaatje haha!

Maar toch zijn het gewoontedieren, natuurlijk gaat ie uit zn plaat als ie eindelijk los mag.. gewoon in een (kleinere) paddock, kan er echt niet al te veel gebeuren.


Precies, daarom bedoel ik eigenlijk ook dat je het van jongs af aan moet onderhouden/ opbouwen.
Gok inderdaad dat mijn merrie verkracht, en haar ruinen vriendjes versnippert zouden worden als je toot er nu bij in gooit;)

vilheide

Berichten: 1482
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:35

Ik las zojuist dat de documentaire vrijdag herhaald wordt. Maar helaas weer op het Ziggo sport kanaal. We hebben wel het sportpakket maar daar valt deze zender buiten.

froutjee

Berichten: 47
Geregistreerd: 06-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:27

Weet iemand of de documentaire ooit terug te kijken is..? Ik baal echt heel erg dat ik m niet kan zien..

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23529
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:34

Als ziggo klant kan je hem ook online terugkijken met de horizon app.

In de documentaire word zelfs door de fokker gesproken dat hij zichzelf als jong paard op de weide al niet heel hield dus misschien is die discussie hier wat overbodig...

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:40

Ik blijf het naar vinden hoe mensen een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff afschilderen. De boze stiefmoeder. Iemand weleer verder gekeken dan zijn neus lang is? Een vrouw die zoveel betekent voor goede doelen zoals Unicef, die maatschappelijk dus echt iets betekend heeft en nog doet voor de mensheid? Kunnen velen nog een puntje aan zuigen en volgen mij verdient ze het niet om als een soort van heks weggezet te worden. Het verhaal Totilas kent alleen maar verliezers, helaas. Of nee, wacht, behalve Cees Visser, die heeft er goed voor gebeurd!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:41

Ik vond de docu niet spannend aanvullend. Eerste uur+ is allemaal de oude docu. Die is gewoon terug te kijken. Even googelen!

Icecrystal

Berichten: 3489
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Spaarndam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:43

Vala schreef:
Ik blijf het naar vinden hoe mensen een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff afschilderen. De boze stiefmoeder. Iemand weleer verder gekeken dan zijn neus lang is? Een vrouw die zoveel betekent voor goede doelen zoals Unicef, die maatschappelijk dus echt iets betekend heeft en nog doet voor de mensheid? Kunnen velen nog een puntje aan zuigen en volgen mij verdient ze het niet om als een soort van heks weggezet te worden. Het verhaal Totilas kent alleen maar verliezers, helaas. Of nee, wacht, behalve Cees Visser, die heeft er goed voor gebeurd!


En dan vervolgens bedreigd worden en moeten emigreren met je gezin.. Denk dat Cees de gevolgen van de verkoop ook niet voorzien heeft. Echt alleen maar verliezers dus.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:45

En dat is eigenlijk ook te gek voor woorden. Dat je moet vluchten omdat je zakelijk een enorm goede deal doet. Niemand werd er verder blij van maar als je het zuiver zakelijk ziet....niemand heeft een glazen bol, wellicht was hij bij Edward ook snel stuk gegaan. Dus je hebt gelijk, allen maar verliezers.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:47

Icecrystal schreef:
Ik vond de docu niet spannend aanvullend. Eerste uur+ is allemaal de oude docu. Die is gewoon terug te kijken. Even googelen!


Nee, alles wat is aangevuld was al bekend, ik ben meer benieuwd naar het verhaal achter aken tot nu, en nee, dat zal niks spannends zijn maar ik ben best benieuwd omte zien hoe hij t doet.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Nieuwe documentaire over Totilas, zondag 24-07 op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:43

annette van trigt
‏@annettevantrigt
annette van trigt heeft geretweet AnnemiekeBusch

Ja hoor. As vrijdag om 23.00 uur op 14.


annette van trigt heeft toegevoegd,





AnnemiekeBusch @AnnemiekeBusch Oepsie, te laat. Wat nu? Herhaling? https://twitter.com/annettevantrigt/sta ... 3263090688





13:58 - 24 jul. 2016


0 retweets 0 vind-ik-leuks



 Beantwoorden


 Retweeten






Leuk




 Meer













AnnemiekeBusch ‏@AnnemiekeBusch · 24 jul.

@annettevantrigt Check, dank!



0 retweets 0 vind-ik-leuks