Brazilie op Rio: geen plek voor Zanotelli en Pessoa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brazilie op Rio: geen plek voor Zanotelli en Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 12:40

Equnews

Gastland Brazilië heeft haar springteam bekend gemaakt dat in eigen land aan de start zal komen tijdens de Olympische Spelen. Opvallend daaraan is dat hun hoogste gerangschikte ruiter Marlon Zanotelli, de nummer 73 van de wereld niet werd opgenomen.

Voormalig Olympisch kampioen Rodrigo Pessoa (FEI nr. 122) werd geselecteerd als reserve met Citizenguard Cadjanine Z. Zij nam in 2012 al deel aan de Olympische Spelen met Gregory Wathelet.

Het Braziliaanse team bestaat uit Doda de Miranda (AD Cornetto K – FEI nr. 144), Eduardo de Menezes (Quintol – FEI nr. 94), Pedro Veniss (Quabri de L’Isle – FEI nr. 74) en Stephan de Freitas (Landpeter do Feroleto – FEI nr. 152).

Getup

Re: Brazilie op Rio: geen plek voor Zanotelli en Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:46

Um...apart. denk ik?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:31

ja vind ik ook raar ..van de 2e en de 4 de heb ik zelfs nog niet gehoord..

de reserveplek van MMB vind ik ook al zo onterecht

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:11

besita, dat jij er van gehoord hebt is natuurlijk geen staandaard.
Er zijn zoveel sporters waar nog nooit iemand van gehoord heeft op de OS.

De keuze heeft te maken met zoveel factoren, maar vooral met paarden die in conditie moeten zijn.
En als een andere ruiter de laatste tijd het beter doet en een beter paard heeft, heeft die voorrang op een bekendere ruiter die knudde rijdt de laatste tijd en/of een paard met een probleem heeft en dus plots van paard moet veranderen. Dan moet je ook maar zien hoe dat gaat en of dat paard er wel aan toe is.

Ik ben al aan het zoeken op Braziliaanse sites.
Over Pessoa dit (ik zal zo de belangsrijkste passages vertalen)
http://www.porforadaspistas.com.br/conv ... -rio-2016/

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:21

Lusitana schreef:
besita, dat jij er van gehoord hebt is natuurlijk geen staandaard.
Er zijn zoveel sporters waar nog nooit iemand van gehoord heeft op de OS.

euh ..heb ik dat gezegd dan ??
in het specifieke onderdeel springen ken ik ze toch ( bijna allemaal )
en deze twee heren hebben amper 5* GP gelopen ..Pessoa daarentegen heeft gewoon de ervaring ..zelfs al moet ik toegeven dat hij op dit moment een echt toppaard mist

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:56

Hier dan redelijk uitgebreid de redenen (en pa Pessoa is nogal pissig):

Citaat:
Rodrigo Pessoa kan afzien van de mogelijkheid tot meedoen aan de Olympische spelen in Rio na te zijn opgeroepen om als reserve van het Braziliaanse team te dienen. Nelson Pessoa, voormalig coach van de nationale ploeg en vader van Rodrigo, verzekerde het staat agentschap dat "de Olympische spelen voorbij zijn" voor de Olympisch kampioen in Athene in 2004. De Braziliaanse Paardensport Confederatie (CBH), heeft hem echter al ingeschreven voor Rio-2016 en zegt dat Rodrigo ingestemd heeft met de beslissing van coach George Morris, de Amerikaanse die aan het einde van vorig jaar is ingehuurd.

Nelson wilde er verder niet op ingaan in de reportage, maar maakte duidelijk dat zowel hij als Rodrigo niet waren tevreden met het besluit van Morris, die een team heeft gevormd met Alvaro Miranda Neto (Doda), Eduardo Menezes, Pedro Veniss en de onbekende Stephan Barcha van 26 jaar, op Landpeter do Feroleto.

Volgens het CBH, is het belangrijkste paard van Rodrigo, Ferro Chin, geblesseerd en heeft last van koliek gehad. De ruiter vertrouwde op Status, die , volgens Giugni, geen resultaten op Olympisch niveau heeft gepresenteerd. De oplossing was om hem op te roepen in combinatie met de merrie Citizenguard Cadjanne.

" Rodrigo heeft meerdere malen aangetoond dat hij een minder goed paard tot goede resultaten kan laten komen. Maar tegenwoordig, met het technische niveau dat er is, is dat een zeer moeilijke taak. Natuurlijk wilde ik Rodrigo als een starter, maar ik begrijp de keuze van coach. Het hangt af van het paard en andere resultaten waren een beetje beter dan de zijne, "merkte Doda op.

De laatste beoordeling voor het team was het vijf-sterren Grand Prix van Aken (Duitsland), afgelopen weekend. Met Status, was Rodrigo als 36e en laatste geplaatst. Een week eerder op de Nations Cup in Engeland, reden Stephan en Doda een parcours waarop Rodrigo, met Cadjanne, acht punten achterliep.

De afwezigheid van Rodrigo Pessoa, was echter niet de enige verrassing. De beste Braziliaan in de wereld ranglijst, Marlon Zanotelli is niet opgeroepen, zelfs niet als tweede reserve. “We begrijpen dat, ondanks het feit dat het een geweldige ruiter is, we aan de combinatie moeten denken. En we hebben betere combinaties volgens de trainer.” verklaarde de voorzitter van de CBH.

Marlon heeft nog meegedaan aan de Copa das Nações, twee weken geleden, maar had 4 strafpunten in het eerste parcours en heeft zich terggetrokken in de tweede manche na 16 strafpunten. Na de wedstrijd bleek zijn rijdier, Cash del Mar, bovendien geblesseerd.

Je stelt natuurlijk een ploeg samen met ruiters die het nu het beste doen, op paarden die in orde zijn. Niet met mensen met veel ervaring met zo-zo of geblesseerde paarden...
Wat dat betreft zijn de keuzes dus niet zo vreemd.