Edward Gal niet aan start in kür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Edward Gal niet aan start in kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 12:54

* knhs.nl
Ingezonden door Imaginaerum

Afbeelding
Edward Gal met Glock's Voice. Foto: Lisa van Vlaanderen.

In goed overleg met bondscoach Johan Rockx is besloten Glock's Voice van Edward Gal niet van start te laten gaan in de kür.

Glock's Voice is na een blessure heel zorgvuldig opgebouwd naar dit NK. Na de zeer goede GP-rit afgelopen vrijdag wordt in relatie tot genoemde opbouw Glock's Voice fysiek 'gespaard' voor de belangrijke Olympische Spelen over ruim 2 weken.

De strijd om de Nederlandse titel blijft van onverminderd hoog niveau met toppers als Hans Peter Minderhoud, Diederik van Silfhout, Adelinde Cornelissen, Emmelie Scholtens, Madeleine Witte en Danielle Heijkoop.

Laura123

Re: Edward Gal niet aan start in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:55

Begrijpelijk ! Dus dan toch een ticket voor rio?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:05

Hmmm...of ik dat nou weer helemaal eerlijk vind als hij daarmee gekwalificeerd wordt voor Rio. Eigenlijk niet. Laat ik voorop stellen dat ik de proef niet gezien heb, dus daar heb ik geen oordeel over. Maar er zijn 2 wedstrijden aangewezen als observatie, waarbij allebei de wedstrijden uit een GP en een Kur bestaan. De eerste wedstrijd heeft ie helemaal laten schieten en nu rijdt ie van de tweede maar 1 van de 2 onderdelen. Kan je op 1 ritje vaststellen of er vormbehoud is (kan net een topper of slechte dag zijn). Is er sprake van vormbehoud als je geen 2 ritjes kan doen in 3 dagen? Is het eerlijk naar die andere die wel in 4 proeven hun kunnen moeten tonen om zich te kunnen kwalificeren? En als je het nu al te risicovol vind om hem in de kur te laten starten, wat verwacht je dan in 2 weken te winnen aan vorm als je dan 3 onderdelen moet rijden, je een vliegreis moet ondernemen en in een totaal ander klimaat terecht komt, lijkt me dat je dan toch NU toch zeker wel al op het niveau moet zitten dat je 2 proeven kunt rijden in 3 dagen in eigen klimaat en zonder lange reis.

Het komt mij een beetje als een 1-2-tje met de bondscoach over......maar misschien vergis ik me.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:17

Maar Edward presteert wel altijd en is daarom een stabiele factor. De andere kandidaten zijn relatief jong/nieuw. Begrijpelijke beslissing!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:21

Sterk punt, Oji.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:24

Nou was de WEG met Voice nogal een grote teleurstelling...met Voice is ie zeker nog geen stabiele factor gebleken.
Voor een hele bewezen combinatie, zoals bv Jeroen Dubbeldam en Zenith, vind ik zeker dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden. Maar Gal en Voice zijn geen regerend wereld en regerend europees kampioen...Het is zelfs normaal gesproken niet eens zijn eerste paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:28

Laura123 schreef:
Begrijpelijk ! Dus dan toch een ticket voor rio?

Dát zijn de geruchten ja :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:29

Ik vind het ook wat apart.
Als een paard zo'n proef al niet aan kan , is de vraag of ze wel iets te zoeken hebben in Rio.
Ik geloof deze reden dus niet zo.

Of is het leuk dat partner Hans Peter Nederlands kampioen wordt inplaats van Edward?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:34

Het gaat er niet om of hij deze proef aan kan, dat zal anders waren ze er niet. Maar dat ze hem niet willen overvragen op dit moment met het oog om straks naar Rio te kunnen gaan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:35

Paard zal de proef ongetwijfeld wel aan kunnen anders had die hem vrijdag ook niet gestart! Maar snap wel dat ze hem willen sparen om op rio er echt uit te halen wat erin zit

Het is geen z proefje het is echt wel hard werken zo een GP proef!

Johan Rocks en Edward zelf zullen er alle vertrouwen in hebben dat het goed gaat komen Die zien ook de trainingen die wij niet zien

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:36

Maar als een kur al overvragen is wat heeft hij dan aan een hele reis naar Rio en daar wel alle proeven lopen?
Is dat dan in het belang van het paard?!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:42

Maar misschien kan hij het nog niet aan om meerdere dagen op dat niveau te lopen. Waarschijnlijk twijfelen ze daar over anders had ie wel gelopen...en dat zou in Rio ook moeten. Daarop mag een paard best getest worden voor iemand voor veel geld voor ons land afgezonden wordt richting RIO. Ook dat vind ik is een onderdeel van de observatie. Het geheel komt op mij gewoon niet eerlijk over dat er maar 1 keer gestreden wordt met de andere combinaties en dat iemand afgezonden wordt die niet bewezen heeft een dergelijk meerdaags toernooi aan te kunnen.
Als iemand van de concurentie vandaag een wereld kur rijdt, zou hij/zij daarmee nooit kunnen bewijzen dat ze daarmee boven Gal zouden zijn geeindigd en dus mogelijk meer recht op een ticket zouden hebben. Ook op tijd in vorm zijn voor de observatie wedstrijden is een onderdeel van topsport vind ik.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:50

@ oji ben het helemaal met je eens. Wat verwachten ze binnen 2 weken te bereiken ?
Paard hoort nu al op kracht . niveau etc te zijn wat die ook op de OS moet zijn.

Een vliegreis vergt ook veel van een paard vergeet dat niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:51

Ik snap dat ze hem willen sparen. Aan de andere kant, als ik niet zeker ben dat mijn paard het aan kan, dan zou ik helemaal niet gestart zijn. Ik weet niet wat voor blessure Voice gehad heeft..

Maar net als Oji vind ik ook dat het wel oneerlijk is tegenover de rest, die wel hun paarden met alle risico's van dien starten en Gal kan gewoon afzeggen en hoeft zich niet te kwalificeren. Beetje met 2 maten meten vind ik dat.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:51

Helemaal met je eens Oji!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 13:53

Ik vind het heel netjes van ze dat ze hem nu niet willen overbelasten.

Maar verder sta ik wel helemaal achter het bericht van oji.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:08

Wat een hart voor zijn paarden heeft deze man toch, het welzijn van de paarden staat bij hem echt op nummer 1. Respect!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:13

Vind dit topic prachtig! :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:16

punk143 schreef:
Wat een hart voor zijn paarden heeft deze man toch, het welzijn van de paarden staat bij hem echt op nummer 1. Respect!!

Ja.... :D

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:20

punk143 schreef:

Really????
Meen je dit nu echt???? Hopelijk is dit sarcastisch bedoeld :-)...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:20

oji schreef:
Hmmm...of ik dat nou weer helemaal eerlijk vind als hij daarmee gekwalificeerd wordt voor Rio. Eigenlijk niet. Laat ik voorop stellen dat ik de proef niet gezien heb, dus daar heb ik geen oordeel over. Maar er zijn 2 wedstrijden aangewezen als observatie, waarbij allebei de wedstrijden uit een GP en een Kur bestaan. De eerste wedstrijd heeft ie helemaal laten schieten en nu rijdt ie van de tweede maar 1 van de 2 onderdelen. Kan je op 1 ritje vaststellen of er vormbehoud is (kan net een topper of slechte dag zijn). Is er sprake van vormbehoud als je geen 2 ritjes kan doen in 3 dagen? Is het eerlijk naar die andere die wel in 4 proeven hun kunnen moeten tonen om zich te kunnen kwalificeren? En als je het nu al te risicovol vind om hem in de kur te laten starten, wat verwacht je dan in 2 weken te winnen aan vorm als je dan 3 onderdelen moet rijden, je een vliegreis moet ondernemen en in een totaal ander klimaat terecht komt, lijkt me dat je dan toch NU toch zeker wel al op het niveau moet zitten dat je 2 proeven kunt rijden in 3 dagen in eigen klimaat en zonder lange reis.

Het komt mij een beetje als een 1-2-tje met de bondscoach over......maar misschien vergis ik me.

Hier ben ik het wel mee eens ja. Maar aan de andere kant, als bondscoach zou je toch denken dat hij het beste uit de OS wil halen? Waarom dan Edward Gal een hand boven het hoofd houden?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:22

Maar goed, ik neem aan dat als Voice idd niet genoeg op krachten zou zijn om in Rio alles te kunnen lopen dat de bondscoach wel iemand anders op zijn plek zou laten gaan. Die zit er heus niet op te wachten dat er straks een Voice in Rio staat die niet mee kan doen.

En een vliegreis etc. vergt heel veel van een paard, dan is het toch alleen maar fijn dat Voice vandaag zijn krachten kan sparen?

Ik ben iig blij als ze erbij zijn :D
Laatst bijgewerkt door xMalibu op 17-07-16 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:25

Aan de ene kant begrijpelijk, we weten natuurlijk niet wat voor blessure Voice gehad heeft, maar Edward zal denk ik wel weten wat hij doet.. :)

Ten opzichte van de andere ruiters (Hans peter Minderhoud, Adelinde Cornelissen, Emmelie Scholtens, Madeleine Witte-Vrees en Danielle Heijkoop) vind ik eigenlijk dat je dit niet kunt maken..
Zij strijden nog om een ticket, en Edward zou zonder de kür te hoeven rijden al direct naar Rio mogen..

Edit; het is niet dat ik het Edward en Voice niet gun ;) Ik zou het fantastisch vinden als ze gaan :D
Maar ten opzichte van de andere ruiters is dit erg verwarrend denk ik! :j
Laatst bijgewerkt door xxIsaa op 17-07-16 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:26

Mmm.. jammer! Als een kur rijden al teveel is, zijn de dagelijkse trainingen, een lange reis per vliegtuig en ter plekke in de hitte 3 proeven lopen dat dan niet ook?

Ik ben echt heel benieuwd naar de uiteindelijke selectie. Zou het wel leuk vinden als Edward wel mee gaat!

Off topic: weet iemand hoe het nu met Wim Ernes gaat?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:46

Het is een aanname dat hij mee gaat, misschien is Edward zo zelfverzekerd dat hij na gister de gok waagt. En dan kan ik me best voorstellen dat je zo'n keuze maakt als je paard net een blessure heeft gehad. Hier hoeft hij niet perse te pieken, in Rio wel.

Eerlijk is het niet als je het op een weegschaal legt tov andere ruiters. Maar het gaat om de beste ruiters (kwaliteit) en niet om of ze allemaal even vaak gepresteerd hebben (kwantiteit).