Pony krijgt zuurstof toegediend met speciaal dierenmasker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Pony krijgt zuurstof toegediend met speciaal dierenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 00:53

bokt.nl / horseandhound.co.uk

Een pony kreeg na een verkeersongeval in Kent, Engeland, zuurstof toegediend via een speciaal zuurstofmasker voor dieren. Het dier stond samen met een ander paard in een trailer toen de Mercedes die de trailer trok, een aanrijding had met een Citroën. Tegen de tijd dat de brandweer ter plaatse kwam, hadden omstanders de twee paarden al bevrijd.

De Citroën lag op zijn zij met de bestuurder vastgeklemd in de auto. Omstanders hebben de auto terug op vier wielen gekregen en de bestuurder uit te auto geholpen. Ondertussen had een ander de trailer opengeknipt om de paarden te bevrijden.

Beide paarden stonden te trillen. Eén had veel kleine snedes maar was alert, het tweede paard was er erger aan toe met gebroken tanden, snedes in de kaak en bloed uit de mond en neus. "Het beste wat we op dat moment konden doen was zuurstof geven tot de dierenarts zou arriveren," zegt Russ Harrison, Lydd watch manager. Het speciaal voor dieren ontworpen zuurstofmasker is dit jaar aan de Lydd branweerkazerne geschonken door Dungeness Power Station.

De bestuurder van de Citroën hebben hem eerste hulp toegediend en overgedragen aan de ambulance.

Twee honden die in de Mercedes zaten, bleven ongedeerd.

Ihashe

Re: Pony krijgt zuurstof toegediend met speciaal dierenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:48

Arme beesten, sterkte voor de eigenaren! :(:)

Duhelo

Re: Pony krijgt zuurstof toegediend met speciaal dierenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:50

de trailer stond nog netjes rechtop, ik vraag me af waarom die opengeknipt moest worden, er was toch geen aanrijding op de trailer?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:54

Duhelo schreef:
de trailer stond nog netjes rechtop, ik vraag me af waarom die opengeknipt moest worden, er was toch geen aanrijding op de trailer?

Zo te zien op de foto is de trailer van achteren flink gedeukt.
Denk zelf dat de citroen (half) achterop is gevlogen.