Rolex nieuwe sponsor Dubbeldam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rolex nieuwe sponsor Dubbeldam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 14:51

knhs.nl
Ingezonden door Paramuse

Afbeelding
Jeroen Dubbeldam met BMC Van Grunsven Simon. Foto: Showjumper.

Met trots maakt springruiter Jeroen Dubbeldam, de huidige Wereld- en Europees Kampioen, alsook de Olympische gouden medaille winnaar van Sydney, bekend dat het toonaangevende Zwitserse horloge merk Rolex als zijn nieuwe sponsor zal optreden.

Jeroen Dubbeldam sluit zich hiermee aan bij de selecte groep van Rolex Testimonees, topsporters die het merk promoten. Dubbeldam heeft grote waardering voor Rolex dat al meer dan een halve eeuw wereldwijd de toonaangevende paardensportevenementen ondersteunt.

"De support door het wereldmerk Rolex voelt als een geweldige erkenning. Van jongs af aan identificeerde ik Rolex met de hoogste kwaliteit. Voeg daaraan toe de langdurige steun van Rolex aan de toonaangevende paardensport evenementen in de wereld en de stijlvolle wijze waarop dat gebeurt maakt Rolex voor mij zeer bijzonder. Ik hoop daaraan verder te kunnen bijdragen," aldus Dubbeldam.

Rolex is o.a. hoofdsponsor van de hippische top evenementen CHIO Aken (Duitsland), Spruce Meadows Masters (Canada), CHI Genève (Zwitserland) en Indoor Brabant in ’s-Hertogenbosch.

Jeroen Dubbeldam is, na de Duitse springruiter Hans Günter Winkler in de jaren vijftig van de vorige eeuw, pas de tweede ruiter ter wereld ooit die de Olympische, de Wereld- en de Europese titel heeft gewonnen. Na het winnen van de Olympische gouden medaille in Sydney, won Jeroen een gouden medaille tijdens de Wereldkampioenschappen en Europese Kampioenschapen in 2014 en 2015. Hij won toen ook teamgoud met het Nederlandse springteam. Daarvoor won hij ook teamgoud bij de Wereldkampioenschappen in Aken in 2006 en bij de Europese Kampioenschappen in Mannheim in 2007. Op de verdere imposante erelijst van Dubbeldam staan ook de overwinningen van de twee meest prestigieuze Grote Prijzen ter de wereld, die van Aken en Calgary.

_Zsazsa_

Re: Rolex nieuwe sponsor Dubbeldam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:03

Hij ging toch stoppen met rijden in de topsport? Beetje raar toch dat je dan zo'n sponsor krijgt..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:22

Hij zei niet dat die ging stoppen toch? Hij zei het meer in de trend dat die de kans klein schatte om ooit weer een goed talentvol paard als zenith te vinden die het in zich zou hebben de olympische spelen oid te winnen. Maar nu zo'n sponsor zich meld liggen er misschien weer mogelijkheden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:41

Kleine voorspelling uit mijn kristallen bol; zenith heet binnen een half jaar Rolex zenith :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:08

_Zsazsa_ schreef:
Hij ging toch stoppen met rijden in de topsport? Beetje raar toch dat je dan zo'n sponsor krijgt..

Ik dacht ook dat ik dat had gelezen... Maar het is natuurlijk altijd maar weer wat de media er van maakt ;)

Stoppen zal voorlopig niet gaan denk ik. Maar ik denk ook dat een ruiter als Jeroen Dubbeldam juist zo'n sponsor nodig heeft. Kijk wat hij aan wedstrijden rijdt, heb eens een stuk gelezen dat hij dat hele wedstrijdrijden niet zo interessant vind, omdat het de training vaak verstoord. Dat is natuurlijk niet de insteek die elke sponsor graag ziet en zeker wanneer je weinig wedstrijden rijdt heb je weinig inkomsten... Tel daar het gebrek (?) aan sponsoren bij op... Wordt het lastig hoor...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:04

Natalie36 schreef:
Kleine voorspelling uit mijn kristallen bol; zenith heet binnen een half jaar Rolex zenith :D

Zou natuurlijk heel mooi zijn. Of glock's zenith. Dat hij gedeeltelijk bij glock gaat werken.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:07

Dacht ook dat hij waarschijnlijk met de hoge sport ging kappen, maareh, Rolex als sponsor is zeker niet niks :wow:

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:26

Nou het voordeel is wel dat hij voortaan precies op tijd aanwezig is!

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:26

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:32

Easy_Rider schreef:
Zenith wordt na de Olympische spelen verkocht.
Hij is in eigendom van http://www.bokt.nl/wiki/Springpaarden_Fonds_Nederland

dat is idd in september, maar wie weet is het een en ander al geregeld, dat hij hem gewoon kan blijven rijden.

dat zou het mooiste zijn.

jeroen en zenith horen gewoon bij elkaar :o :o :) :)

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:36

Nou, ik denk dat er betere paarden voor Jeroen te vinden zijn. Jeroen heeft van Zenith een topper gemaakt maar dat komt door de kwaliteiten van Jeroen.
Ik hoop eigenlijk dat er voor Jeroen fijnere/betere paarden te vinden zijn.
Eerst maar eens zien of Zenith en Jeroen geplaatst gaan worden voor Rio. Er zijn nl. op dit moment heel veel goede springcombinaties in NL.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:02

Dubbeldam had idd aangegeven te stoppen met de hoogste sport. Dat Zenith verkocht word komt ook daaruit volgens mij hoor.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:09

[VN] Jeroen Dubbeldam: "Het is mooi geweest"

Citaat:
"Het is mooi geweest. Ik ben 43 en ben de hele wereld over geweest. Zenith wordt verkocht, die raak ik sowieso kwijt. Ik blijf wel rijden en paarden trainen, maar topsport zal afhangen van wat voor paard er op mijn pad komt. En vooral óf het op mijn pad komt."

Is het eige interview dat ik hierover gezien heb?

Daar maak ik zeker niet uit op dat hij stopt. Maar Zenith wordt verkocht, ja. Dus afwachten maar weer, maar met een sponsor als Rolex... Ik denk/hoop dat hij wel weer binnen afzienbare tijd een goed paard ter beschikking heeft.

Bovendien, 43 jaar hoeft niet oud te zijn in de springsport. Kijk maar naar de Whitakers, John is al in de zestig.