Het enorme kunstwerk dat eind juni is geplaatst op de hoek van de Egmonderstraatweg in Egmond aan Zee is afgelopen nacht beklad. Van het witte paard is een zebra gemaakt en de blauwe chihuahua op zijn rug, is vervangen door een oranje uiltje met vlaggetjes. Het kunstwerk is onderdeel van de zogeheten paardenparade. Een kunstroute die de gemeenten Alkmaar, Bergen, Heiloo, Schermer en Graft-De Rijp met elkaar verbindt.
De kunstenares Hellen van Meene reageert geschokt: "Je kan ook niets buiten neerzetten of het wordt vernield. Zo jammer." Inwoners van Egmond hadden wel al enige vrees dat dit zou gebeuren: "Een groot, opvallend wit paard bij de ingang van ons dorp, is vragen om moeilijkheden!"
Vervelend inderdaad, maar was inderdaad te verwachten zoals men in het filmpje ook zegt. Ik praat het niet goed, maar zeg nou zelf, zo'n groot wit paard met een blauwe rat erop, nodigt wel uit. Wel sneu voor de kunstenares..
spatter
Geplaatst: 07-07-16 11:40
Zo te zien hebben ze er nog best hun best op gedaan
Natuurlijk triest dat een kunstwerk beklad wordt, zoiets zou netjes moeten blijven maar het heeft toch wel wat weg van zo'n gipsenbeeldje wat nog geverft moet worden
Ging net zeggen, het zijn gewoon mensen die het zielig vonden dat er zoveel vliegjes op zaten
Maar wel erg natuurlijk dat alles moet beklad worden
eclair98
Geplaatst: 07-07-16 12:41
_sharonnn schreef:
Vervelend inderdaad, maar was inderdaad te verwachten zoals men in het filmpje ook zegt. Ik praat het niet goed, maar zeg nou zelf, zo'n groot wit paard met een blauwe rat erop, nodigt wel uit. Wel sneu voor de kunstenares..
*hond
Bhodi
Geplaatst: 07-07-16 12:44
eclair98 schreef:
_sharonnn schreef: