Dwangsom voor paardensportcentrum de Dijkgraaf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Dwangsom voor paardensportcentrum de Dijkgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 12:10

bokt.nl / www.ad.nl

Na eerdere berichten vanuit de gemeente over het vertrek van paardensportcentrum de Dijkgraaf in Monster, stond er donderdag plots een sloopbedrijf op de stoep. Daarnaast ontving het centrum van de gemeente een dwangsom van € 20.000,-.

Uiteindelijk vertrok de sloper onverrichter zake, maar de eigenaar was geschrokken. "Zeker als je weet dat de gemeenteraad het er over eens was dat De Dijkgraaf voor Westland behouden moet blijven", zegt Van der Graaf, die in afwachting is van de vergunningen om een verhuizing naar de Papedijk in 's-Gravenzande mogelijk te maken. "Daar worden we buren van de manege die er al zit", geeft hij aan.

Van der Graaf heeft 25 van de 55 paarden bij De Dijkgraaf elders kunnen stallen, maar er staan er nog steeds 30. Die krijgen alleen nog te eten, want alle activiteiten van het paardensportcentrum liggen stil. Ook om die reden hoopt Van der Graaf zo snel mogelijk aan de slag te kunnen gaan op de nieuwe locatie. Hij krijgt steun van de fractie van GemeenteBelang Westland, die het college om opheldering heeft gevraagd over de dwangsom en de sloper die zonder aankondiging op de stoep stond.

Gerelateerde berichten:
[VN] Vestigingsproblemen Paardensportcentrum De Dijkgraaf
[VN] Buurtbewoners eisen vertrek van paardensportcentrum
[VN] Nog steeds geen nieuwe locatie voor paarden De Dijkgraaf

Udo2001

Re: Dwangsom voor paardensportcentrum de Dijkgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:04

Neem toch aan dat behalve eten, de stallen gedaan en de paarden eruit komen? Triest... Zeker als dieren hier de dupe van worden!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:38

Het zijn allemaal pensionpaarden, die komen inderdaad gewoon hun stal uit ;) Ook worden de boxen nog gedaan.

Overigens is dit alweer een bericht van vorige week... Tijd vliegt...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:54

En overigens hadden ze daar vorig jaar juni al weggemoeten...

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:02

Ik leef erg mee met alle mensen van de Dijkgraaf en snap niet dat de gemeente de ze zo kwelt.. Laat die man toch gewoon verhuizen naar de Papedijk als daarmee het gezeur over is. En daar staan nu toch ook al paarden..?
Hopelijk komt er snel duidelijkheid, want zo kan het niet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:21

Ja waarom dat zo lang duurt snap ik ook niet. En wat als dat niet blijkt te kunnen? Maar goed blijft dat dit hele 'gedoe' stuk makkelijker was geweest als ze al eerder actie hadden ondernomen (van De Dijkgraaf uit dus), ze wisten dit toen ze er ondertussen dus 6 jaar geleden aan begonnen...

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:39

VanHuisUit schreef:
Ja waarom dat zo lang duurt snap ik ook niet. En wat als dat niet blijkt te kunnen? Maar goed blijft dat dit hele 'gedoe' stuk makkelijker was geweest als ze al eerder actie hadden ondernomen (van De Dijkgraaf uit dus), ze wisten dit toen ze er ondertussen dus 6 jaar geleden aan begonnen...

Waarom roep je dingen als je er niks vanaf weet? Ik word zo moe van die vooroordelen... Misschien je eerst verdiepen in de materie voordat je dus dingen roept. Zelfs het teruglezen van de lopende topics op bokt zou je al duidelijk moeten maken dat wat je zegt volledig achterhaalt is en nergens op slaat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:49

ik weet niet wie jou sprookjes heeft verteld lovehaffie, maar idd wisten ze dit - nu 6 jaar geleden - al, ze hadden een contract voor 5 jaar. ik weet t want ik was 1 van de eersten die er stond. Er liggen bij de gemeente stapels klachten tegen Ed en niet alleen van de buren, dus ik begrijp best dat de gemeente niet zo hard voor ze loopt.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:06

Ik leef absoluut niet in een sprookje Babootje. Maar zeggen dat ze niks doen dat is een sprookje. Ik ben nu nog klant bij Ed en Anne, mijn paard staat daar dus denk/hoop dat ik wel wat weet omtrent hoe en wat. En word een beetje moe van mensen die van alles roepen en de helft maar volgen, eigen conclusies trekken en zo 2 hardwerkende mensen onderuit trappen die er al jaren alles aan doen om het voor iedereen naar zijn/haar zin te maken.

Ik ga expres niet te diep op de materie in, dit is niet aan mij als klant maar word er dus wel erg moe van van mensen die dingen roepen zonder dit te onderbouwen en halve dingen lezen. Zoals eerder te lezen was was er wel degelijk sprake van een mogelijke verlenging dus nee, dit wisten ze niet vanaf moment één. Ja dat de mogelijk was dat het niet door kon gaan na die tijd indien er gebouwd zou worden maar als je de ontwikkelingen van de Zoom bekijkt...

Ook vind ik het erg knap als mensen roepen dat ze al die jaren niks hebben gedaan, hebben jullie dit van Anne en Edwin gehoord? We doen lekker niks en we zien wel? Want dit is zo leuk, die onzekerheid?! Die mensen werken dag en nacht voor alles, beetje respect lijkt me dus wel op zijn plaats. Ook zijzelf hebben dat naar iedereen toe gehad en nog steeds.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:20

lovehaffie schreef:
Ik leef absoluut niet in een sprookje Babootje. Maar zeggen dat ze niks doen dat is een sprookje. Ik ben nu nog klant bij Ed en Anne, mijn paard staat daar dus denk/hoop dat ik wel wat weet omtrent hoe en wat. En word een beetje moe van mensen die van alles roepen en de helft maar volgen, eigen conclusies trekken en zo 2 hardwerkende mensen onderuit trappen die er al jaren alles aan doen om het voor iedereen naar zijn/haar zin te maken.

Ik ga expres niet te diep op de materie in, dit is niet aan mij als klant maar word er dus wel erg moe van van mensen die dingen roepen zonder dit te onderbouwen en halve dingen lezen. Zoals eerder te lezen was was er wel degelijk sprake van een mogelijke verlenging dus nee, dit wisten ze niet vanaf moment één. Ja dat de mogelijk was dat het niet door kon gaan na die tijd indien er gebouwd zou worden maar als je de ontwikkelingen van de Zoom bekijkt...

Ook vind ik het erg knap als mensen roepen dat ze al die jaren niks hebben gedaan, hebben jullie dit van Anne en Edwin gehoord? We doen lekker niks en we zien wel? Want dit is zo leuk, die onzekerheid?! Die mensen werken dag en nacht voor alles, beetje respect lijkt me dus wel op zijn plaats. Ook zijzelf hebben dat naar iedereen toe gehad en nog steeds.

Helemaal mee eens!!

Lekilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:17

Eens Lovehaffie!!!!

Gelukkig weten de 'insiders' wél hoe het zit, daar ben ik er één van.

Jammer dat in de media en in de wandelgangen verhalen rondgaan die niet op ALLE feiten gestoeld zijn.

Wij kijken met vertrouwen uit naar een mooie toekomst voor PSC De Dijkgraaf!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:50

lovehaffie schreef:

Lovehaffie, heb je zelf wel eens bij een gemeenteraadsvergadering gezeten? Nee zeker.
Kom nou, Ed en Anne wisten precies waar ze aan begonnen. Het perceel heeft een woonbestemming. "Rode grond" zoals ontwikkelaars dat noemen. Die grond stond (en staat) bij de gemeente voor heel veel geld op de balans. En die willen die graag te gelde maken nu de woningmarkt is aangetrokken. Hoe dom is het te denken dat de gemeente de bestemming zou wijzigen voor die paar huurpenningen die Ed voor de opstallen betaalt?
Daarbij - en ik kan dat weten - heeft Ed zich niet echt als goed huurder gedragen. Anne is altijd nodig om de kreukels die hij veroorzaakt glad te strijken. In de paar jaar dat ik er heb gestaan is er 3 x politie op het erf geweest wegels geweld, waarvan er 2 hebben geleid tot een zaak en waarvan voor zover ik weet in ieder geval in 1 geval heeft geleid tot een veroordeling (van Ed). Het laatste incident betrof een misdrijf tegen een paar kinderen, die hem letterlijk niets hadden gedaan. Hun aanwezigheid was blijkbaar al genoeg voor hem om door t lint te gaan. Kan me voorstellen hoe hij tegen zijn buren is.

Paardensportcentrum de Dijkgraaf een gezond bedrijf? Ammehoela. Als het bedrijf een huurbedrag conform marktwaarde zou moeten betalen, zou het niet bestaan. Daarom gaan ze het ook heel erg moeilijk krijgen om iets anders te vinden.

Onderstaand artikel is meer een weergave zoals ik Ed ken. Ze doen er alles aan om vertrek te traineren inclusief het aanvragen van vergunningen (zolang procedures lopen kunnen ze niet worden uitgezet).
Dommer dan dom om het hierop te laten aankomen. Ze hebben jarenlang de tijd gehad om een plan B voor te bereiden en hun relatie/goodwill met de gemeente op te bouwen.
http://www.lpfwestland.nl/laatste-nieuw ... f-monster/

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:40

wat ik me afvraag , wat de insiders vast kunnen antwoorden. Waarom zou je als pension klant zo lang blijven staan als je weet dat je weg moet? Zijn jullie niet bang dat je straks geen plekje meer voor je paard hebt? Of hebben jullie al wat achter de hand voor als je opeens binnen paar dagen weg moet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:27

Bijzonder om dit te lezen als buitenstaander. Hoe deze bedrijfs eigenaren door 2 kampen zo verschillend beschreven worden!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:16

Babootje schreef:
lovehaffie schreef:

Lovehaffie, heb je zelf wel eens bij een gemeenteraadsvergadering gezeten? Nee zeker.
Kom nou, Ed en Anne wisten precies waar ze aan begonnen. Het perceel heeft een woonbestemming. "Rode grond" zoals ontwikkelaars dat noemen. Die grond stond (en staat) bij de gemeente voor heel veel geld op de balans. En die willen die graag te gelde maken nu de woningmarkt is aangetrokken. Hoe dom is het te denken dat de gemeente de bestemming zou wijzigen voor die paar huurpenningen die Ed voor de opstallen betaalt?
Daarbij - en ik kan dat weten - heeft Ed zich niet echt als goed huurder gedragen. Anne is altijd nodig om de kreukels die hij veroorzaakt glad te strijken. In de paar jaar dat ik er heb gestaan is er 3 x politie op het erf geweest wegels geweld, waarvan er 2 hebben geleid tot een zaak en waarvan voor zover ik weet in ieder geval in 1 geval heeft geleid tot een veroordeling (van Ed). Het laatste incident betrof een misdrijf tegen een paar kinderen, die hem letterlijk niets hadden gedaan. Hun aanwezigheid was blijkbaar al genoeg voor hem om door t lint te gaan. Kan me voorstellen hoe hij tegen zijn buren is.

Paardensportcentrum de Dijkgraaf een gezond bedrijf? Ammehoela. Als het bedrijf een huurbedrag conform marktwaarde zou moeten betalen, zou het niet bestaan. Daarom gaan ze het ook heel erg moeilijk krijgen om iets anders te vinden.

Onderstaand artikel is meer een weergave zoals ik Ed ken. Ze doen er alles aan om vertrek te traineren inclusief het aanvragen van vergunningen (zolang procedures lopen kunnen ze niet worden uitgezet).
Dommer dan dom om het hierop te laten aankomen. Ze hebben jarenlang de tijd gehad om een plan B voor te bereiden en hun relatie/goodwill met de gemeente op te bouwen.
http://www.lpfwestland.nl/laatste-nieuw ... f-monster/

Volgens mij heb je mijn laatste stukje over respect over het hoofd gezien? Ik heb tot op heden elke raadsvergadering bijgewoond al dan niet beluisterd. Als ik jou eerdere berichten terug lees over dit onderwerp begin ik mij af te vragen of jij dit wel allemaal weet. Dat je eerder klant bent geweest is heel fijn maar ondertussen zijn er veel dingen verandert denk ik zo want wat jij hier schrijft? In 1 woord bah, je weet nog niet half hoe hard er gewerkt word al JAREN aan een oplossing. Verder ga ik geen woorden maar aan jou vuil maken voordat ik te persoonlijk ga worden en nog even wat andere domme quotes uit eerdere topics erbij pak van je die door online stukken zo onderuit gehaald worden... Hoezo verstand van zaken?! *adem in, adem uit*

Patricia_86: ja hoor dat kan ik prima antwoord op geven, ik heb gewoon geen andere locatie waar ik heen kan om mijn hobby te beoefenen... Ik denk niet dat de gemiddelde dressuurstal blij word van iemand die 3/4 keer per week ment en dan graag ook nog ergens in een bak aangezien paardlief nog al is kan stuiteren van verkeer en ik die strijd niet dagelijks aan wil gaan ;) Daarnaast voel ik mij thuis bij deze stal, en dan niet zozeer het terrein want ja daar moeten we weg, maar bij de mensen, je weet precies wat je aan elkaar hebt. Niemand kijkt op elkaar neer en iedereen doet zijn eigen ding, wedstrijden of niet, merkkleding of je oude kloffie. Iets wat ik bij veel stallen mis....

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:50

Moderatoropmerking:
Vanwege het grote aantal berichten dat wij hebben moeten verwijderen en de sfeer van deze berichten, hebben wij besloten om het topic definitief op slot te laten.