Rieky Young tijdens Horse Event in 2014. Foto: Marjoow.
Het is ‘reining time’ in Ermelo, want de Amerikaan Don Boyd geeft de komende dagen clinics op het KNHS centrum in de Amalia hal. De beste reining ruiters van Nederland zijn de komende dagen te vinden in Ermelo.
Don Boyd is een NRHA trainer voor meer dan 40 jaar en is tweevoudig NRHA World Champion. Hij heeft paarden succesvol uitgebracht in zowel Europa als in Amerika. Sinds 2010 concentreert Boyd zich op het geven van clinics en het jureren van wedstrijden. Zo reist hij heel de wereld over.
Sinds begin juni ligt er een reiningbodem in de Amalia hal. Die bleek de afgelopen dagen nog niet helemaal perfect, daar is hard aan gewerkt en de bodem ligt er nu fantastisch bij en de trainingen zijn volop aan de gang.
Ook Nederlandse topper Rieky Young is van de partij: “Ik vind het super dat we hier allemaal bij elkaar aan het werk zijn en trainen. Het is belangrijk voor onze sport dat we iedereen op één lijn krijgen en dat we elkaar helpen om ons verder te ontwikkelen. Dat is goed voor nu, maar ook noodzaak voor de toekomst als we verder willen komen. Ik vind het ook leuk om dat hier op het KNHS centrum doen, op die manier geven we weer wat extra bekendheid geven aan onze sport. We merken dat veel mensen nog best vragen hebben over onze sport en dit biedt ook weer een kans om uitleg te geven. Zelf heb ik ook veel aan zulke lessen. Het belangrijkste wat ik vandaag meegekregen heb is dat het allemaal nog verfijnder kan. Nog kleinere hulpen geven, alles verfijnder afstellen, ik ben super enthousiast.”