Loslopende paarden gevonden in Arnhem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Loslopende paarden gevonden in Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:14

Bokt.nl / www.gelrenieuws.nl
Ingestuurd door meerdere bokkers

De politie in Arnhem-Zuid kreeg vanochtend de melding dat er drie paarden los zouden lopen op de Groningensingel in Arnhem-Zuid. Vlakbij hun bureau aan de Groningensingel troffen zij inderdaad de paarden aan.

Op aanwijzingen van buurtbewoners kon de politie de paarden weer terug brengen naar hun eigenaar. Hierbij werd een van de paarden bereden door een agent.

Kijk hier voor een foto.

De politie had toestemming van de eigenaar, volgens facebook, lees hier

vilheide

Re: Loslopende paarden gevonden in Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:21

Ik dacht dat de politie een voobeeldfunctie had, goed voorbeeld van de agente die zomaar op een vreemd paard stapt zonder hoofdstel en zadel en ook nog eens zonder cap.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:34

vilheide schreef:
Ik dacht dat de politie een voobeeldfunctie had, goed voorbeeld van de agente die zomaar op een vreemd paard stapt zonder hoofdstel en zadel en ook nog eens zonder cap.

Precies, wie zegt dat het paard bereden mag worden...

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:41

Ik vind het knap gedaan, maar voor het zelfde geld had dat paard nog nooit een mens gedragen en lag ze eraf.
Of hij mocht niet bereden worden door medische redenen. Maar zonder zadel en hoofdstel rijden vind ik wel knap om eerlijk te zijn. Jammer dat ze dan niet gewoon een cap meenam. Want rijkleding heeft ze dan weer wel aan.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:49

Lef hebben op een vreemd paard zonder cap en harnachement. IK zou het niet doen, maar ik ben gek!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:53

Misschien hadden ze het al op heel veel manieren geprobeerd, maar mislukte die allemaal? En was dit een soort van "laatste" redmiddel?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:54

iirrssjjee schreef:
Misschien hadden ze het al op heel veel manieren geprobeerd, maar mislukte die allemaal? En was dit een soort van "laatste" redmiddel?

Alsnog ga je niet op een vreemd paard zitten zonder cap of tuig. Ik zou als eigenaar echt niet blij zijn als ik dit zou zien. Je pakt maar een touwtje en loopt maar mee terug. Wat als ze was gevallen? Of het paard veroorzaakt met haar erop nog meer drama? Ik vind het zeer onverantwoord.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:56

Ik zou als eigenaar liever hebben dat mijn paard door een agente bereden word, dan dat deze aangereden word ;). Maar goed dat is mijn mening en denk er blijkbaar anders over dan de rest.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:57

iirrssjjee schreef:
Ik zou als eigenaar liever hebben dat mijn paard door een agente bereden word, dan dat deze aangereden word ;). Maar goed dat is mijn mening en denk er blijkbaar anders over dan de rest.

Gelukkig is het daar heel rustig amper verkeer. Maar alsnog kunnen ze het paard ook aan een touw of van mij part hun riem meegenomen worden.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:59

geweldig die reacties weer, typisch bokt met de zoveel mensen die graag hun mening willen geven.

goed dat die paarden gered zijn, maakt toch niet uit op welke manier

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:04

Ach sjesus zeg, wat een gezeik gelijk weer. Inderdaad alleen maar goed dat die paarden veilig gesteld zijn. Kan zo'n bericht nou niet 1x gewoon met een glimlach bekeken worden zonder gelijk te bedenken waar je allemaal tegen bent? Vind het zo negatief ingesteld, zo zonde..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:10

Bokt zou bokt niet zijn als er niks te zeuren was. Bijvoorbeeld over een cap.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:10

bijzonder!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:13

Men kan het gezeik vinden. Ik vind het vooral dom blond. En zeker geen voorbeeld. Duidelijk niet over na gedacht. Niet toen het gebeurde en ook nog niet toen het geplaatst werd.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:49

xTweetyx schreef:
geweldig die reacties weer, typisch bokt met de zoveel mensen die graag hun mening willen geven.

goed dat die paarden gered zijn, maakt toch niet uit op welke manier

Precies. Kunnen we niet gewoon alleen blij zijn dat die paarden gevangen zijn en zonder kleerscheuren weer in het weiland staan. En er ook heus vanuit mogen gaan dat die agent er verstand van heeft. Iemand die niets met paarden heeft klimt er heus niet op.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:15

Ik mag hopen als onze paarden hem ooit smeren dat er tussen de dienstdoende agenten eentje zit die verstand van paarden heeft....

Daar hoopt iedereen toch op? Mocht het ooit gebeuren...
Dat ze erop geklommen is, zal een bewuste keuze zijn geweest vermoed ik..
De agente zal vast niet gedacht hebben, zo dit is m'n kans om eens op een paard te klimmen.
Fijn dat de hele handel weer in veiligheid is gebracht!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:39

Misschien dat als mensen eerst helemaal bovenaan het stuk tekst lezen, daarin staat dat de eigenaresse toestemming had gegeven dat het paard terug gereden zou worden en dan pas gaan zeuren over optoming en cap.......fijn dat de paarden op deze manier met weinig stress weer terug zijn gebracht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:16

Omdat de eigenaresse het goed vind maakt het nog steeds niet een verantwoorde doordachte actie. Als mijn motor word gevonden gaat ze er ook niet zonder helm op rijden. Zou fijn zijn wanneer mensen met een andere normen en waarden ten opzichte van het houden en omgaan met paarden, eens niet gelijk voor zeikerd worden uitgemaakt.
Als deze dame een Harry horse polo had aangehad waren we nu 50 pagina's verder met mensen die dit dom vinden.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:24

Jennyj01 schreef:
Omdat de eigenaresse het goed vind maakt het nog steeds niet een verantwoorde doordachte actie. Als mijn motor word gevonden gaat ze er ook niet zonder helm op rijden..

Beetje rare vergelijking, zonder cap rijden mag gewoon van de wet, op de motor zonder helm niet...

Ik vind het goed dat ze het zo gedaan heeft, na overleg met de eigenaar hebben ze waarschijnlijk besloten dat dit de beste manier was om ze weer thuis te krijgen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:38

Maar niet minder gevaarlijk.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:53

Jennyj01 schreef:
Omdat de eigenaresse het goed vind maakt het nog steeds niet een verantwoorde doordachte actie. Als mijn motor word gevonden gaat ze er ook niet zonder helm op rijden. Zou fijn zijn wanneer mensen met een andere normen en waarden ten opzichte van het houden en omgaan met paarden, eens niet gelijk voor zeikerd worden uitgemaakt.
Als deze dame een Harry horse polo had aangehad waren we nu 50 pagina's verder met mensen die dit dom vinden.

De eigenaar van de paarden, die beslist wie er wel en niet op haar paarden rijd, en hoe, of dat nou een penny is met HH polo of een agente, vind dat het wel oké is om dit te doen. Maar nog is het onverantwoordelijk en ondoordacht? Volgende keer zal de agente even een contract uitprinten in drievoud met ondertekening van agente, eigenaar en paard zelf, voor hé, de juiste toestemming, schadeclaims, verantwoordelijkheid etc, eerst een route uitstippelen die compleet veilig is, van weet ik veel waar een perfect passend zadel halen en hoofdstel, voordat ze erop stapt om ze goed en wel, veilig en zonder stress, terug naar huis te brengen. Zo beter?

Is toch gewoon een leuke actie zo. Paard is blijkbaar braaf genoeg en dat weet de eigenaar heus wel zelf in te schatten en zelf over te beslissen. Niet een groep bokkers die het paard niet kennen.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 23:51

1 de eigenaar had toe stemmig gegeven
2 alle Nh mensen (niks hier tegen natuurlijk!) doen dit ook en dan is het helemaal fantastisch?
En 3 als je goed kijkt heeft het paard iets van een halster om en de agente haar hand vrij hoog dus miss wel n touwtje .
4 het ziet er allemaal heel relaxed uit
Dus 5 waar maken mensen zich precies druk om :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:03

naomi_rabe schreef:
Ik vind het knap gedaan, maar voor het zelfde geld had dat paard nog nooit een mens gedragen en lag ze eraf.
Of hij mocht niet bereden worden door medische redenen. Maar zonder zadel en hoofdstel rijden vind ik wel knap om eerlijk te zijn. Jammer dat ze dan niet gewoon een cap meenam. Want rijkleding heeft ze dan weer wel aan.

Dat is gewoon haar politiekleding, geen rijbroek.

Toen ik 20 jaar terug van een paard was gevallen heeft een politieagent deze ook naar huis gereden.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:50

Hulde aan deze agente! Strakke actie.
Eigenaar blij; paarden blij...
Enigen die er niet blij mee zijn, zijn de muggenzifters :roll:

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 05:50

@elineS de agente is daar in functie. En haar functie is de veiligheid waarborgen. En dat doe je niet met een dergelijke ondoordachte actie. Dan kun je duidelijk de mogelijke gevolgen van je daden niet overzien. Zij is daar aan het werk met bij behorende verantwoordelijkheden en niet om er leuk de Penny uit te hangen.

@willeke Noem mij maar een muggezifter maar als deze dame letsel oploop door haar eigen stommiteit zijn wij wel degene die voor haar moeten betalen.