Brexit verliest race voor 2-jarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brexit verliest race voor 2-jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 21:19

Bokt.nl / www.ad.nl

Terwijl in heel Groot-Brittannië miljoenen mensen naar de stembus gingen voor een stem in het Brexit-referendum, rende paard Brexit de wedstrijd waarvoor het als derde was geplaatst. Brexit liep met nog twee ronden te gaan achter de koplopers, maar hield het niet vol. Funky Footsteps won de race.

Voor de race vertelde haar trainer Pat Phelan dat de eigenaar van het paard politiek geëngageerd is. Toen het hele Brexit-debat begon te spelen, dacht hij dat het een goede naam voor een renpaard zou zijn. "Ik weet niet zeker of het ook zijn politieke voorkeur behelst. Het is eerder een naam die op een bepaald moment in de spotlights zou komen te staan. Ik moest ervoor zorgen dat het dier vandaag raceklaar zou zijn."

De als zesde geëindigde Brexit ontlokte op Twitter de nodige reacties van voorstanders van een langer verblijf van het Verenigd Koninkrijk in de EU. Ze hopen dat de paardenrace een voorbode is van een Bremain-overwinning in het referendum.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:22

Het enige wat ik me afvraag is of dit paard al zo heette voordat brexit ter sprake kwam (waar ik zelf geen idee van heb, volg het allemaal niet echt) of erna pas vernoemd. Vind het laatste wel een beetje vreemd :=

Edit: toch maar eens goed gelezen ( oeps ) en nu geld het laatste, vind het maar vreemd.
Laatst bijgewerkt door Hikarii op 28-06-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:23

Whut? :')
Bijzonder nieuws..... :D

Salvation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:41

Interessant idee voor een naam met de onderbouwing :)

pien2010

Re: Brexit verliest race voor 2-jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:22

2-jarigen race? Zijn dat dan echt paarden van 2 jaar oud die zo'n race lopen...? Dat is toch te zot voor woorden? -O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:32

pien2010 schreef:
2-jarigen race? Zijn dat dan echt paarden van 2 jaar oud die zo'n race lopen...? Dat is toch te zot voor woorden? -O-

Zijn idd tweejarige die als anderhalf jarige al getraind worden ervoor.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 11:37

Art_Ificious schreef:
pien2010 schreef:

Zijn idd tweejarige die als anderhalf jarige al getraind worden ervoor.

Gestoord... ziek gewoon!!